globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl v benzínu
 
1.9.2008 v 09:05
Tak jsem včera ze zvědavosti natankoval do mojí 125 Yamahy YBR benzín Verva 100 (98 oktanů). A mám pocit, že motor má teď lepší chod. Nejsou ve vysokých otáčkách cítit vibrace a celkově mi přijde, že motor jede jakoby "hladšeji" je to možné, nebo je to pouze subjektivní dojem?

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 20:08 | Nahoru | #31
Čau řeknu ti to takhle u 125 to poznáš leju tam jen 100 oktan a je to znát ale u r6 nebo r1 to moc nepoznáš to by jsi mousel být odborník kámo

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 20:12 | Nahoru | #32
Jedna rada z benzinochemie: Čím vyšší venkovní teplota (popř. vyšší kompresní poměr)- tím vyšší používej oktany. A to při stejným nastavení předstihu. 100 oktanů při teplotě nad 30st.C. Běžně stačí 95 oktanů a rozdíl je zcela zanedbatelný. Totéž se týká i aut. Pro dvoutakty je to fakt zbytečné řešit. A choppery
s provozními otáčkami kolem 3-4tis. rovněž. Jely by i na 70 oktanů. Hlavně netankovat u obskurních pump - mizerné nádrže, rez a svinstvo v nádrži.
A naftu a petrák smíchaný s benzinem jsme lili do JAWY a ČZ v šedesátých letech. Když to chytlo, nešlo to zastavit - leda přes kvalt. A s přimazávání riciňákem vznikaly nevídané kouřové efekty. No co, v tý době kouřilo kde co ... Supr poježdění v babím létě

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 20:49 | Nahoru | #33

Stavca>FiZzeR> V-Power je i 95ka?? :o ja jednou V-Poweru 100 natankoval plnou a rozdil veskery zadny, az na to, ze za ty penize mohl byt litrik, mozna dva navic Carreru jsem taky zkousel, ale jeste v byvale ZXR750 a taky jsem mel pocit, jako by byla masina znatelne silnejsi, ale tezko rict, jestli to nebylo subjektivni ...



od tý doby co mám ZXR na Carreru95 nedám dopustit, je teď o trošku levnější(u nás v Táboře na OMV 31,90) oproti normálnímu benzínu to letí prostě líp vždycky od benzínky odpálim jak raketa

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 20:53 | Nahoru | #34

medved_bedrich>_max_>Když natankuju 100oktanovej benzín , tak mi přijde že mi jde tišeji spojka lol



mě se zdá, že mi pak houkačka líp troubí

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 22:28 | Nahoru | #35
tankuju taky jedině Carerru95 a nestěžuju si,mám dobrej pocit že moto dostává něco extrovnějšího,na Shell sem poslední dobou slyšel jenom špatný ohlasy,takže tam ani nepáchnu.

Rozdíl v benzínu

1.9.2008 v 23:11 | Nahoru | #36
Takže já si osobně myslím, že ta Carrera je opravdu znát. Většinou mi při rychlosti cca 95 km/h něco cinká (ventily??
) Dnes jsem si na záchodě pročítal manuál a v sekci o palivu se píše- Doporučené palivo je běžné bezolovnaté s min. okt. číslem 91. A dále- POKUD PŘI JÍZDĚ USLYŠÍTE CINKÁNÍ.. (bla bla podobné zvuky) ZVOLTE BENZÍN S VYŠŠÍM OKTANOVÝM ČÍSLEM. A s Carrerou 100 to cinkání slyšet není. Takže já už tam Natural 95 nenaleju..

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 02:33 | Nahoru | #37
Jak to tak čtu ,asi zkusím brzo pana Carreru do Hondičky taky ...

AAL> K těm faktorům jako je vítr nebo podhuštěná guma . Myslím ,že tlak pneu neměníš před každou jízdou - věc 1. a věc 2. je ,že vítr apod. jak si psal ti opravdu vyšší výkon motocyklu nějak moc najevo nedá jak psal Stev . Motorka s 88kw např. opravdu nebude žrát víc když máš protivítr ,pokud ji netrápíš . Motorka s 11kw a protivětru se snad dá přirovnat "jízdě bez plynu" .

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 02:37 | Nahoru | #38

skyair>Hlavně netankovat u obskurních pump - mizerné nádrže, rez a svinstvo v nádrži.



Jo pár věcma souhlasím . Např. tankování u PapO** benzínky kterou mám nejblíž . Natural 95 mívá dost často kamaráda jménem voda a motorka se chová opravdu velmi dobře

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 14:31 | Nahoru | #39
i kdyz se to jmenuje jakkoli, 98-100 oktanu je velmi rozdilny benzin nez ten co na benzinkach za 100oktan vydavaji. vsechno co prodavaji je normalni 95-96 jen v tom neni tolik h2o a ruzne dalsi sracky aby usetrili. cely minuly rok sem testoval vsechny dostupne benzinky a nejlepe vysel OMW cisty, jede hladce i za studena, starty o 30% lepsi nez konkurence, na prvni skrt v mraze a lehce nizsi spotreba a vetsi vykon. ted uz nenacepuju nic jineho.

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 14:39 | Nahoru | #40
hned za OMW je JET

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 14:40 | Nahoru | #41
Proc tohle reší většinou majitelé malých kubatur.
Stejně to máte jen na naučení a za rok, dva to pošlete do sveta. Tyhle "lepší" benzíny se na výkonu nebo spotřebě projeví jen minimálně (kór u 125), nezanáší tolik motor, to jo, ale u techto malých mrdek....neřešit a jsou to zbytečný prachy

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 14:50 | Nahoru | #42

CZokyn>Proc tohle reší většinou majitelé malých kubatur.
Stejně to máte jen na naučení a za rok, dva to pošlete do sveta. Tyhle "lepší" benzíny se na výkonu nebo spotřebě projeví jen minimálně (kór u 125), nezanáší tolik motor, to jo, ale u techto malých mrdek....neřešit a jsou to zbytečný prachy



je divný, že ty malý mrdky tak nazýváš lol sám máš 2x tolik co oni lol malá mrdka lol lol lol

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 14:53 | Nahoru | #43
LiTe> je to mala mrdka, ja si to koupil, ze se na tom naucim.
A kdyz to nerozstrelim tak to pujde brzo do sveta.
A lejt do teho 100 oktanu?
Kurva na co? kdyz mi i v servise rikali, ze to je uplne zbytecne!

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 15:27 | Nahoru | #44
je to trochu mimo ale kámoš má kadeta a když natankuje v-power 95 tak má o 1,5 litru menší spotřebu narozdíl od normální 95ky

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 17:39 | Nahoru | #45
No, mám motor stavěný na 98 oktanové palivo se senzory klepání a taky jsem dost zkoušel co mu vlastně chutná.

A zjistli jsem, že na normální 95 (Benzina a různé noname) to jede skutečně mizerně. Ale třeba V-Power 95 už má plný výkon, jen běží trochu neklidně. O kousíček lépe se chová 98 od Agipu. Na OMW Carreru 100 to jezdí normálně a nejlepší mi subjektivně přijde V-Power 100 a Verva 100 ... to běží motor hodně klidně a bez vybrací.

Ale na spotřebě nebo výkonu (mimo 95 a méně oktanů) jsem nikdy nic nepoznal.

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 17:44 | Nahoru | #46
já tankuji V Power95......možná jen dojem, či pojem, ale zdá se mi, že motor má klidnější chod.....ale jak říkám může to byt pouhej dojem, že když si zaplatím trochu navíc, tak to musí být každopádně lepší Nakonec raději tankuji na Sheelce, než na Slovnaftu

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 18:51 | Nahoru | #47
je to jasný placebo... ale co bysme si neudělali radost že to má tišší chod a lepší výkon žejo... něco jako když si někdo koupí "sportovní svíčky" a tvrdí že mu to jede líp

Já si akorát potrpím na značkový benzínky abych měl trošku záruku že tam fakt mají benzín v těch nádržích a ne jarovou vodu. Jednou jsem natankoval u nějaké noname ještě se socialistickýma stojanama a motorka pak smrděla jak já když sežeru kýbl fazolí...

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 19:22 | Nahoru | #48
já mám taky jak tu píše cZokyn tu malou mrdku :) teda myslím že by tě možní i trochu potrápila ale to neřeším. spí sem chci neco napsat,a neodsuzujte mi když se vám to nebude zdát. Jestliže vezmete benzín z vyšším oktanovým číslem ,tak jeho hodnota samovznícení je vyšší, z čehož teoreticky vyplývá že se zvýší kompresní poměr motoru a tím pádem by se měl zvýšit i výkon!
je to ale jen teorie,buhví co prodávaj na benzínkach za benály,do toho taky nevidíme, ale třeba na 2T dvackách udelá oktan číslo svý bych řek, na RI bych se na to vysral

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:12 | Nahoru | #49
han> a ty říkej něco o placebu. lol myslím, že u nás dodávají beznín 2 rafinérky na úplně všechny benínky.

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:26 | Nahoru | #50
Jago> Asi jsem tě nepochopil,ale nepleteš to?Když naleju vyšší oktany,tak se mi zvýší kompresní poměr? .Já tomu moc nerozumím,ale řekl bych že je to pozpátku,vyšší kompresní poměr-víc oktanů(antidetonátorů)

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:36 | Nahoru | #51

Dolík ....>han> a ty říkej něco o placebu. lol myslím, že u nás dodávají beznín 2 rafinérky na úplně všechny benínky.



je otázka ještě čím to pak na té benzínce zředí aby toho měli víc

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:43 | Nahoru | #52
Jago> takze ty zvysujes kompresni pomer benzinem
Bez delat do vyvoje ke skodovce, treba udelas poradny motor nez HovnoToPojede

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:45 | Nahoru | #53
Dolík ....> skoro mas pravdu. Zaklad benzinu je velmi podobny, akorat se tam michaji jiny aditiva.
To mas jako s pracim praskem, Persil se sype stejnyma trubkama jako Rex

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 20:58 | Nahoru | #54
han> takže značková benzínka může mít větší sračky, než kdejaká v poli. např v uh před asi 3 rokama zamrzla Aralka (neslyšel sem jedinou nadávku na Aral) a pár autobusů a kamionů v čsad uh. lol

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 21:27 | Nahoru | #55
..hezká debata...ale úplně o ničem....zkuste si zajet na brzdu...,ta nedá na subjektivní pocity....nejlepší je 95,je to fakt ověřený v motorářské firmě..ostatní béňo je jen tahák na prachy....

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 22:07 | Nahoru | #56
ten benzin stoji vic ale mam vyzkouseny ze na shell vpower racing(100) to jeden nepatrne lip nez na beznou 95. Ale rozdil je opravdu jen minimalni a za ty prachy mi ani nestoji!

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 23:06 | Nahoru | #57
já vám nevím , jakou benzínku potkám na takové natankuju lol vzhledem k tomu že mám dvouvál bych stejně klidnější chod nepoznal neb rozdíl jestli mi vyletí jedna plomba nebo dvě nemá cenu řešit a výkonu mám pořád dost ( sice jen 82 kw ) ale ještě se mi nestalo že by mi někde chyběl :o

PS : 100 octanů jsem lil do MZty jelikož pak zimní starty byli podstaně lepší

Rozdíl v benzínu

2.9.2008 v 23:09 | Nahoru | #58
Tak jsem dneska zas po dlouhý době nabral OMV Verva 95...a nejen subjektivně, ale objetkivně má ten motor podstatně míň vibrací(i na volnoběh, i v otáčkách) a o něco málo líp to jede.A těch 12kč na nádrži navíc mě fakt nezabije...

Rozdíl v benzínu

3.9.2008 v 00:44 | Nahoru | #59
Vy co tvrdíte že "lepší" benzín je lepší, kupte si 5l V-power (carrera) a 5l obyč 95ky a nechte někoho nalít to do nádrže tak aby ste to neviděli, jeďte to projet a řekněte co to bylo za benzín. Pokus opakujte aspoň 5x aby se omezila pravděpodobnost že se náhodou trefíte a pokud vám vyjdou 4 z těch 5ti pokusů tak vám budu věřit že to má smysl.

Rozdíl v benzínu

3.9.2008 v 00:49 | Nahoru | #60

Jago>já mám taky jak tu píše cZokyn tu malou mrdku :) teda myslím že by tě možní i trochu potrápila ale to neřeším. spí sem chci neco napsat,a neodsuzujte mi když se vám to nebude zdát. Jestliže vezmete benzín z vyšším oktanovým číslem ,tak jeho hodnota samovznícení je vyšší, z čehož teoreticky vyplývá že se zvýší kompresní poměr motoru a tím pádem by se měl zvýšit i výkon!
je to ale jen teorie,buhví co prodávaj na benzínkach za benály,do toho taky nevidíme, ale třeba na 2T dvackách udelá oktan číslo svý bych řek, na RI bych se na to vysral



Co na to říct? Napřed si zjisťi aspoň pár základních údajů a tom co je oktanový číslo, jak se to projevuje....tvoje teorie je celá špatne a asi jediný motory kde se 100oktanů projeví sou závodní 4T s vysokou kompresí, 2T většinou jede na skoro všechno co hoří.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist