globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhřev Motoru...
 
22.8.2008 v 20:50
zdarec lidičky
zajímal by mě váš názor na zahřívání vodou chlazených motorů? říkam vodou chlazených pač vzducháč je zahřátej celkem hned.. jde o to že jsem dnes vedl takovou menší debatu s několika lidmi co mají ruzné supersporty (jeden SV650) a jejich názory na záhřev se dosti lišili.. jeden na to "sral" uplně!!! (nebudu komentovat) a ostatní se rozcházeli ve dvou názorech: jeden je že by se motor neměl nechávat stát jen tak nastartovanej bez alespon sebemenší zátěže, tudíž jet velmi pomalu netočit a zahřeje se jízdou... a druhej názor poukazuje hlavně na tu skutečnost že studený olej nemaže (což je fakt!) a zahřát vždy na místě až teprve nějak rozumě vyjet... zajímalo by mě jak se na to díváte vy???
já osobně nastartuju dám cigárko než dokouřím a obleču se má nějakejch 75-80stupňu a pomalu vyrážím tak kolem 5km ji moc netočím a pak je to jasný...
Předchozí
1 2
Následující

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 20:52 | Nahoru | #1
Nemam tam teplomer, takze neresim
Ale ze zacatku zadna pila

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 21:05 | Nahoru | #2
Hele já mám třeba zmíněný SV650N a tomu dvouválu stačí hrozně málo, mi teda přijde, nastartuju, nasadím helmu, rukavice a můžu jet....a kámoška má CBR600F, tak si dá cigárko a má to na cca 5-7min, takže taky nevím jestli to dělám špatně nebo coooo

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 21:05 | Nahoru | #3
vyndám jí z garáže a nakopnu jí se sytičem!vyndám budnu helmu a zamknu garáž!a vypínám sytič!pak se oblíknu nasadim kýbl a pomalu vyrazim!cca po kilometru otevře termostat!no a pak už to dlouho netrvá a ůžu začít pořádně tahat!

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 21:11 | Nahoru | #4
Vitahnu motorku z kurnyka , ometu kuřynce , dam štiri cyga , nasadym blemba , nakopnu a hned to točym až do omezovače , t.j. asy 1253 ot/hod!!NESETŘYM JU - LUDRU!!

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 21:22 | Nahoru | #5
Nevím no u toho zahřívání na bočním stojánku bych možná měl strach s nedostatečným mazáním hlavy... (asi je to zbytečný, ale setkal jsem se s mašinou co na bočáku nezahřátá skřípala a v rovnováze byla OK)

Nastartuju dám si rukavice helmu, od 3km už klidně pila. (spolíhám na to že jí často měním ojl)

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 22:37 | Nahoru | #6
AŽ když budíky zakokrhají 50°C tak pomalu vyrazím.

Jinak MíraGSX - když nemám hlavní stojan tak mám zahřívat s motorkou mezi nohama. (O to bych se nebál)

A jiank těch 75-80°C to už jí pak můžeš rovnou naložit. To je taky dost extrém.

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 22:43 | Nahoru | #7
Uvařím si vodu na kafe, kafe zaliju a to co zůstane liju na motor

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 22:47 | Nahoru | #8
Trutnovacek> Dina> lol lol

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 23:10 | Nahoru | #9
Dina> lol lol lol

Záhřev Motoru...

22.8.2008 v 23:17 | Nahoru | #10

Záhřev Motoru...

23.8.2008 v 01:49 | Nahoru | #11
tak jako podle me staci nastartovat se syticem, treba vyjet ze zahrady zavrit, oblict,... coz je trebas 2 minuty pak vyject a po chvili sundat sytic... ja to delam tak ze sytic mi drzi 4000 tak jedu max do 4000 a nez vyjedu ze mesta(vesnice lol ) je dole a az za dalsim mestem to zacinam tocit nad 7000...

jojo kamos taky jezdil stylem zapnu sytic nastartuju a jedu plnej kotel... coz sem mu vysvetlil ze to neni to pravy orechovy kokot hlavne ze vidi ze to cudi jak udirna!

Záhřev Motoru...

23.8.2008 v 09:43 | Nahoru | #12
u JCB manipulátoru je napsaný v knížce že za studena je nejlepší ohřívat pomalou jízdou že když je studenej tak se na volnoběch vydírá sice to není motorka ale čelní nakladač ale motor to má

Záhřev Motoru...

23.8.2008 v 10:27 | Nahoru | #13
Studený olej nemaže lol

Záhřev Motoru...

23.8.2008 v 11:04 | Nahoru | #14

racek>Studený olej nemaže lol



To je cypovyna jak mraki , ja tam mam olyvovi a ten maže ajy studeni - to pyšou f nafodu !!

Záhřev Motoru...

26.8.2008 v 21:56 | Nahoru | #15
dobře no že za studena nemaže sam. nebylo myšlený uplně doslovně ale přeci jen získává tu pravou mazací schopnost až v určitych teplotách.. a ne snad? nechci o tom nikoho přesvědčovat já jen co znám z "vyprávění" ale přijde mi to logický.. proč by se tedy rozdělovali oleje podle ruznejch typu jako 10W... 20W... atd... nebo je to jen v rámci hustoty v určitých teplotách??? :o

Záhřev Motoru...

26.8.2008 v 22:13 | Nahoru | #16
všude je psáno zahřívat jízdou. Nakopnout,helmu,rukavice,zavřít bránku a v klidu odjet. Navíc jak je známo,zahřívání na místě nehezky zabarvuje svody do modra

Záhřev Motoru...

26.8.2008 v 22:52 | Nahoru | #17

motodoctor: všude je psáno zahřívat jízdou.



No tak zrovna u mojí motorky manuál praví "nevyjíždět, pokud motor není dostatečně zahřátý". A vsadím se, že to není ojedinělý případ.

Záhřev Motoru...

26.8.2008 v 22:57 | Nahoru | #18
Pár novejch vozítek jsem už měl a výrobce vždycky doporučuje zahřívat klidnou jízdou, zahřívání na místě výrobci nedoporučujou.
Rozdíl je podle mě minimální, ale pokud necháš motor běžet bez jakýkoliv zátěže, tak se zahřívá dýl než jízdou.
Každopádně pokud nejdeš přes 1/2 otáček a přes 1/2 plynu než se zahřeje, nic nezkurvíš.

Jinak vzducháč se se všema těma žebrama a hmotou zahřívá dýl než vodník. Ber motor, ne celou chladící náplň.

Záhřev Motoru...

26.8.2008 v 23:00 | Nahoru | #19

Dina>racek>Studený olej nemaže lol

To je cypovyna jak mraki , ja tam mam olyvovi a ten maže ajy studeni - to pyšou f nafodu !!



olivovy je nahovno, rybi tuk je lepšy.

Záhřev Motoru...

27.8.2008 v 22:30 | Nahoru | #20
1100Virago>U mé rovněž. Než nahlásí aspoň čtyřicítku, je to na espresso a cígo. Halt Italka, času dost. Naložím jí až přes osm pětek, spíš víc, ale to už jsem na půlce cesty do Dubí.

Záhřev Motoru...

27.8.2008 v 22:42 | Nahoru | #21

Dina>Vitahnu motorku z kurnyka , ometu kuřynce , dam štiri cyga , nasadym blemba , nakopnu a hned to točym až do omezovače , t.j. asy 1253 ot/hod!!NESETŘYM JU - LUDRU!!



Konečně přestan hulit tu TRÁVU , bo s toho blbneš. lol lol lol

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 07:39 | Nahoru | #22
Další téma co je věčný jak Karel Gott

Já motorku pořád leštím protože třením prej vzniká teplo takže to zahřeju lol

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 08:08 | Nahoru | #23
klidnou jizdou, na miste se to zahriva zbytecne dlouho a klidnou jizdou uz jen proto, ze se tak zahreje vsechno, tedy olej v prevodovce, v kardanu a tak

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 11:02 | Nahoru | #24
ChipGS> neohřívá se kvůli oleji(studenej nemaže lol ),ale kvůli směsi paliva(sytič) a prohřátí všech součástí motoru i ostatních.

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 11:24 | Nahoru | #25
Nebo takhle: vypusť olej... aspoň nebudeš muset zahřívat

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 11:54 | Nahoru | #26
vytahnu z garaze, nastartuju se sytičem.. vemu bundu, helmu.. zamknu garaz, prijdu .. motorka 45 stupnu... vypnu sytič.. nandam bundu, helmu sednu na moto.. moto +- 60-65 a můžu vesele jet... než dojedu k nějaké silnici od garáže.. mam tam přes 70 a točim si vesele jak chci

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 16:36 | Nahoru | #27
Otec mi stále mlátí o hlavu, že dneska jsou ty motory jinak stavěné a ,že se maj nahodit a pomalu jet ,...zahřát a pak teprve tahat. Že tím zahříváním na místě jen zasírám motor karbonem.
Ale můj soused i člověk co mě učil jezdit na tědlech "pííílách" mě vždy kladl na srdce. "Naatartuj ji ... počkej až se udrží bez přizvedlé klapky, stáhni ji a jdi se vklidu ustrojit a když má 50° tak v klidu pomalu vyraž,v klidu si zahřej gumy ... až se ti udží na 70° začni ji trochu dávat. při 80-90° ji tahej jak chceš"

A toho se stále držím jako přikázaní v bibli ikdyž nevím jestli to je přímo zprávně

Jen bych ještě dodal ,že když startuju tak nechám motor 1-2 protočit bez zapalování aby se trochu natáhl oil do halvy.
Taky nevím jestli to je zprávě ..ale jeden člověk co jezdí závody mi to poradil, že to dělá motoru dobře A co bych svému miláčkovi nedopřál ,že :)

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 16:39 | Nahoru | #28
klasika, vezmu bundu, nastartuju, blafne to, půlka "sytiče" obleču si helmu a rukavice, otevřu vrata, vypnu "sytič" vyjedu před vrata, ono si to tak bublá, dojdu zavřít pozamykat. předletová kontrola, brzdy, tlumiče, ok, sednu a tak 2-3km to netočím přes 3000 otáček... no a potom? Pak se děj vůle boží :)

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 16:45 | Nahoru | #29
Nastartuju se sytičem... nechám bublat okolo 2,5Tot.. čekám až teplota vyleze ke stupnici.. a pak pomalu vyjedu netočím přes cca 4Tot..než vyjedu z města je to tak 2km a pak už pomalu rozjíždím...

Záhřev Motoru...

28.8.2008 v 16:47 | Nahoru | #30

BoB_33246>při 80-90° ji tahej jak chceš"



toš to bych tomu mohl dávat tak max ve městě, bo jinak tam 80 není nikdy.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist