paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zpátky na Afriky
 
9.8.2008 v 14:07
ahoj, tak už vás zase můžu zdravit ze sedla XRV 750, 2002, v opravdu výborným stavu. A navíc jsem si díky prodávajícímu zlepšil mínění o prodeji ojetin v ČR - co řekl, to platilo a ještě jsme fajn pokecali nejen o motorkách. Děkuju tímto taky vám všem, co mi odpovídali na nekonečný dotazy. Přeci jen po 10 letech na zmrzlinách jsem v kategorii cestovních endur dost tápal. Loňskou sezónu jsem vynechal úplně a jen vybíral (a taky trochu trénoval šotolinu na biku  ). Prvním smutným zjištěním bylo, že ve skutečnosti není moc z čeho vybírat. Jednoválce mi všichni vymlouvali kvůli určení, přeci jen jsem chtěl občas někam dál vyjet ve dvou a taky proto, že jsem byl zvyklý na vyšší výkony. Přesto mě na podzim zaujala nová 660 Ténéré a na výstavě mě naživo dostala úplně. A nebýt na jaře ten průšvih s dodávkami, nejspíš teď jezdím na ní. Další kandidáti: LC8 a GS. BMW mě hodně oslovilo, 1200 GS už byla na spadnutí, dokonce jsem na ní měl zálohu, svezení je to báječný, ale nakonec jsem z toho vycouval po poznání, že tuhle motorku by bylo lepší koupit novější, v lepším stavu a za víc peněz než mých 230t. Moc fajn byla i 1150 Adv., ale přeci jen 1200 mi vyhovovala víc a spíš využiju silniční vlastnosti, nějaký velký offroady jako Rumunsko neplánuju. Takže BMW do budoucna nevylučuju (pokud nebude nová Super Ténéré nebo Africa). KTM jsem vypustil na základě zde předávaných zkušeností se spolehlivostí a radši jsem na ní ani nesedal, aby mě to nechytlo podobně jako BMW Na předváděcích jízdách jsem zkoušel další varianty, jako Varadero (zklamání z hmotnosti, trochu naivně jsem čekal, že pojede jako VTR) a další… Trochu vybočením byla Breva a Versys, ale nádech Dakaru mě táhl víc. Už nevyráběné XTZ 750 a XRV jsem zpočátku ani neuvažoval s tím, že je nejspíš neseženu ve stavu, co bych chtěl. Dlouho jsem tak odolával nabídkám p. Kybka z Hamrů, abych se na africe aspoň svezl. Nechal jsem se přemluvit až v zoufalosti v půlce letošní sezóny. Napoprvé mě překvapilo, jak potichu může běžet studený motor letité motorky se 75t na tacho, která několikrát objela Evropu. Po nějakých 10 km se moje mínění o tomhle „veteránu“ zlepšilo několikanásobně. Ještě jsem vyzkoušel Transalpa, ale to už jsem byl v podstatě rozhodnutý a jen mě to utvrdilo, Trandalo mi byl najednou jak o dvě čísla menší. Teď už to nejmenší, sehnat Twin v supr stavu. Jak už to bývá, když se člověk ani už moc nesnaží, najednou den starý inzerát, papírově hodně slibný, navíc pár km cesty od práce, aspoň za zkoušku to stálo. Ojetin už jsem viděl dost a dost, ale tady jsem si poprvé uvědomil, jak je člověk podezřívavý a pořád podvědomě hledá, kde je ta nastražená past (až jsem se musel v duchu omlouvat). Tenhle kousek v podstatě bez škrábnutí, padáky, vyšší plexi a hlavně sada tří kufrů. Po půl hodině nebylo co rozmýšlet. Ani doma po odkrytí některých plastů jsem pak nic neobjevil. Za pár dní jsem najel 1500 km a nadšení mě pořád neopustilo. Překvapením bylo i to, jak si motorka v podstatě sama určí styl jízdy. Dřív: výjezd ze zatáčky – rovinka – plnej knedlík – ručička k červenýmu - natvrdo brzdy - zatáčka… Teď jedu třeba na Vír a Pernštejn, 90 – 100, vůbec mě neláka za to brát, koukám po Vysočině, nemusím hlídat každou zaplátovanou díru na asfaltu, dřív neznámá pohoda, najednou zjišťuju, že jezdím už tři hodiny, taky bych měl možná tankovat… Taky si říkám, že v týhle tragický sezóně mám o dost větší šanci na přežití, vůbec mě to nenutí do nějakého riskantního předjíždění – asi stárnu, ale musím říct, že v Africe jsem se našel. A vzdávám hold Hondě (mojí první), že před tolika lety udělala tak dobrou motorku.
Předchozí
1 2 3
Následující

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:17 | Nahoru | #1


né nadarmo si Afriky tak drží až překvapivě vysokou cenu

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:17 | Nahoru | #2
Jo Afriky a Transalpy XL 600V se Hondě povedly, škoda, že už nic dalšího podobného nedělají, Transalp XL 700V už je spíše cestovní. Výběr z této kategorie endur je fakt cha bý, snad BMW F800GS, ale to se časem uvidí. Jako by výrobci od této kategorie nějak ustupovali....

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:27 | Nahoru | #3
Bohužel je to tak. A vypadá to, že to lepší asi už nebude. Ale popravdě když jsem vybíral mezi XTZ 750 a XRV 750 tak mě afrika zklamala. Legendární afrika, na kterou nedá nikdo dopustit. XTZ mě přišlo po všech stránkách lepší. Afrika je proti SuperTenere především míň pohodlná a slabá. Nechci řikat, že je to špatná motorka, ale zklamala mě. Čekal jsem od ní naivně mnohem víc. Dneska jsem rád, že jsem koupil XTZ750.

Naposledy editováno 09.08.2008 14:28:41

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:35 | Nahoru | #4
Piwell> S tou pohodlností snad, ale podívej se na spotřebu, není tak o litr a půl větší???

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:58 | Nahoru | #5
já jezdím dle nálady od 5,5 do 7 litrů

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 14:59 | Nahoru | #6
snižoval jsem ale jehly teda ...

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 15:08 | Nahoru | #7
Piwell> Jo, je to taky dobrá motorka, u nás jezdíme hodně terén a spotřeba Transalp - 5, Afrika - 6, SuperTenere- 7, ale jsou to vše velmi dobré motorky, které se bohužel už nedělaj. Škoda že Honda nedělá nic a Yamaha jen jednoválec, ale snad bude nová Super Tenere, aspoň se o tom mluví.

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 15:36 | Nahoru | #8
Levná teda není, to když jsem si uvědomil, že bych za to mohl mít funglovku XT660R, samozřejmě ne tak vybavenou - ale právě cena je daná tím, že za ty peníze nic podobného a stejně starého nekoupíte. Přemýšlel jsem i o novém GS 800 - ale u Bychla mi řekli, že by jí dodali nejdřív v září. S Yamahou XTZ750 srovnávat nemůžu, na té jsem nejel. Ale co se týče pohodlí, mám jedinou výtku - po nějakých 200 km jsem rád, když projíždím vesnicí, protože zpomalím a jedu jí vestoje, ve dvou zastavím a protáhnu se, sedlo se moc nepovedlo. Existuje nějaká pohodlnější náhražka? Touratech dělá jedno i dvoumístnou variantu, ale nečetl jsem od nikoho žádné zkušenosti. Spotřebu teprve spočítám, ale mám laďák Laser a filtr KN, tak bude zřejmě o něco vyšší - každopádně ten zvuk stojí za to! Na nedostatek výkonu si nemůžu stěžovat, přesto, že jsem v minulých letech jezdil litry 140-150 koní. Zkrátka už jsem se asi vybláznil, ale ani když jedeme ve dvou, nemám potřebu jet rychleji, i na pětku bez podřazení v pohodě předjedu. Podle toho vybírám i silnice, nejradši mám teď silnice 2.-3. třídu, už jen proto, že se nemusím ohlížet na kvalitu asfaltu, věc nevídaná... Na rychlejších úsecích nebo dálnici bych samozřejmě uvítal 6. kvalt, ale takhle konečně jezdím podle předpisů aspoň v místech s povolenou devadesátkou. Mimo asfalt nemám žádné zkušenosti, ale spíš špatné návyky - třeba vůbec neumím používat zadní brzdu, ale jen předek a už dvakrát se mi na polňaččce zavírali řídítka. Na těžží terén zatím vůbec nemyslím, i díky značné hmotnosti. Taky se mi jí nechce nikde válet, je fakt jako nová, neškrábnutá... Na jízdu ve stupačkách by to nejspíš chtělo zvýšit řídítka, mám 178 cm a vestoje se k nim musím dost ohýbat, když bych je měl držet pevně a ne se jen opírat jako při jízdě po rovině.

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 15:46 | Nahoru | #9
Já taky nelítám. No, občas za ní vemu, to je jasný. Terén jsem s ní moc nejezdil protože jsem měl vzadu silniční pneu. Teď mám pneu se kterou to půjde. Se ST se mi ve stupačkách jezdí výborně. Celkově je to cestovní motorka a na delších cestách je to znát - nic nebolí, žádná únava, pohodlíčko ...
Jinak ta spotřeba - afriky žerou míň než ST, ale taky míň jedou. A ruku na srdce - máme takovýhle motorky kvůli spotřebě? To bychom jezdili všichni na skútrech ...

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 15:49 | Nahoru | #10
a mimochodem je z těhle velkejch cestovních endur (v pravym slova smyslu) pěkně vidět, jak člověk sedí o patro vejš než na jiných motorkách ...

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 16:08 | Nahoru | #11
Piwell> Jo rozhled je pěkný, ale u Super Tenere bývá dost velký problém s přehříváním regleru, kolega to řešil ventilátorkem a teď vyměnou. Pokud jde o ten výkon, tak na silnici nevím, ale v terénu nepoznáš ani rozdíl s Alpem a to je 600. Myslím naopak, že to určitě není o výkonu...

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 16:57 | Nahoru | #12
gratulace k africe pokud nemas terenni ambice, tak je mozna skoda zes zlomil hul nad staryma boxerama (r 1100 gs, r 1150 gs) - jsou za super cenu a na silnici v tomhle segmentu na spici
ja zas premyslim o trosku vic bahneni a tak po ocku koukam na afriky a bigy...

Zpátky na Afriky

9.8.2008 v 17:40 | Nahoru | #13

Ladan07>Piwell> Jo rozhled je pěkný, ale u Super Tenere bývá dost velký problém s přehříváním regleru, kolega to řešil ventilátorkem a teď vyměnou. Pokud jde o ten výkon, tak na silnici nevím, ale v terénu nepoznáš ani rozdíl s Alpem a to je 600. Myslím naopak, že to určitě není o výkonu...

problém s přehříváním regleru měly jen první modely..

Zpátky na Afriky

10.8.2008 v 00:35 | Nahoru | #14
Ladan07, qwert >> Problém s regulátorem měly XTZ do roku 94 (já mám 92). Přehříval se a kolaboval. Já měl v mašině při koupi nějakej z Hondy na kterej jsem si taky dodělával ventilátor. Pak mi začal přebíjet (dokonce až 17,5 V). Koupil jsem zánovní z Yamahy FZ6 za litr a ten drží od volnoběhu do max. otáček 14,32 - 14,38 V. Přesunul jsem ho na jiný místo ...

Zpátky na Afriky

10.8.2008 v 22:48 | Nahoru | #15
Piwell> tos udělal dobře.špatné umístění byl ten hlavní problém..

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 16:20 | Nahoru | #16
Vzhledem k tomu, že jsem byl dneska poprvé na běžkách a taky Zavírání silnic už ve Žďáře nedávno proběhlo, napíšu po první sezóně na Hondím enduru pár zkušeností. Jak už jsem se zmínil, je to jízda naprosto nesrovnatelná s těma motorkama, co jsem měl v minulosti. Rychlostní průměr mám myslím tak poloviční příští rok bych rád někam dál, letos jsem si zkusil aspoň Slovensko. Paráda je, že i když naložím tři kufry a dozadu holku, na jízdních vlastnostech se nezmění (v porovnání se supersportem) skoro nic. Mám vyšší cestovní plexi Givi, takže o větru a dešti nevím. Nečekaný problém je ale se sedlem. Prvních 100 km se dá, ale pak bez přehánění už nevím jak si sednout. Když jedu sólo, tak každou dědinu projíždím vestoje (při tom jsem se pokaždé v duchu omlouval endůrářům, který jsem takhle dřív vídával a myslel jsem si něco o machrování ) a pak to jde. Ve dvou problém. Možná mám divnej zadek, ale moje holka potom taky, takže po 100 km děláme přestávky. Kdybych aspoň přitom mohl tankovat, jenže s tou obrovskou bandou moc často nemusím najel jsem za necelý tři měsíce 3.500 km a za tu dobu mi spotřeba vychází na 4,5 l/100 km. Z toho zhruba 1/3 je ujetá ve dvou lidech, tři kufry a na nich navěšený karimatky a tak. Zbytek většinou okresky, ale žádný bláznění, v terénu jsem ještě nebyl. K tomu vzduchový filtr KN a laďák Laser. Takže by mě zajímalo, jestli se tenhle problém se sedlem týká jen mě – protože ten člověk, co mě vlastně vnuknul myšlenku na Africu, už na té svojí má najeto přes 70tkm, byl na Korsice, Manu a tak, což bych jednou rád, ale ne s tímhle sedlem (dá se na to zvyknout?). Co se týče jízdních vlastností, je to tak, jak jsem si představoval a kvůli čemu jsem jí vlastně kupoval. Jezdím po rozbitých okreskách a nemusím hlídat každou prasklinu a lívanec asfaltu, prostě to poberu všechno. Rychle jsem si zvyknul i na meze podvozku, prvních pár ostrých zabrždění předkem, hluboký ponoření vidlice a následný slyšitelný hvízdnutí mě přesvědčilo o tom, že na enduru se jezdí a brzdí jinak. Motoru vytáčení moc nesedí, dost potom vibruje a k nějakýmu nárůstu výkonu nedojde, takže jezdím ve střední otáčkách, při courání po městě od 2.000. Co mi chybí, tak je ukazatel nebo aspoň kontrolka stavu benzínu, což jen částečně nahrazuje pěkně udělanej tripmaster, podle kterého zbytek paliva počítám. K nedostatkům počítám i absenci 6. rychlosti, motor by to určitě zvládl, zřejmě je to omezení kvůli podvozku, od 140km/h se docela kýve. Na dálnici jí ale nechci moc přetáčet, proto jezdím max 120-130. Celkově určitě převažuje spokojenost, rozhodně s ní počítám minimálně na příští sezónu a hlavně už bych rád za teplem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 16:27 | Nahoru | #17
pivi> Já uvažuju (do budoucna) o tom BMW GS, co si na ni shledal tak špatnýho, že si z toho couval?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 16:54 | Nahoru | #18
Dave81> špatnýho nic, jenže GS1100/1150 se mi až tak nelíbí a motorka pro mě musí mít nějakej náboj, prostě musím z ní mít na pohled radost, už jen když otevřu garáž. Naopak GS1200 se mi líbí moc, jenže pěkný kousky byly v létě tak od 260 výš a to jsem neměl. Každopádně té 12tky se do budoucna nezříkám.

(reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 17:32 | Nahoru | #19

Ladan07>Piwell> Jo rozhled je pěkný, ale u Super Tenere bývá dost velký problém s přehříváním regleru, kolega to řešil ventilátorkem a teď vyměnou. Pokud jde o ten výkon, tak na silnici nevím, ale v terénu nepoznáš ani rozdíl s Alpem a to je 600. Myslím naopak, že to určitě není o výkonu...



Citace "piviho": Motoru vytáčení moc nesedí, dost potom vibruje a k nějakýmu nárůstu výkonu nedojde, takže jezdím ve střední otáčkách, při courání po městě od 2.000.
- v tom je právě velkej rozdíl mezi XRV 750 a XTZ 750. XTZ 750 se oproti XRV vytáčí ráda, ochotně a nárůst výkonu je díky odlišnýmu charakteru motoru dost velkej a citelnej, načež plynule táhne od cca. 1800 ot. Mezi 6000 až 8000 ot. se motor XTZ750 chová jako u silniční šestky, spotřeba je pak veliká, ale zátah motoru velmi mohutnej. V tom se to s Afrikou absolutně nedá srovnávat. Od toho se taky logicky odvíjí vyšší spotřeba. Nicméně vysoká spotřeba u XTZ750 je pouze neznalostí uživatele - je to de facto taková "pověra". Jinak delší trasy cestovní rychlostí jedu taky pod 5 litrů ...

(reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 17:47 | Nahoru | #20
pivi> ...sis pořídil jednu z nejlepších motorek, co se kdy dělala:)....a na jarním ATAVu se doufám ukážeš:).....a ještě koukni tady... www.africatwin.cz

Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 20:16 | Nahoru | #21
Taky jsem přesedlal ze supersportu a jsem maximálně spokojenej.. Sice pomalá jízda především po dálnici mě štve, ale za ten komfort na okreskách to stojí. Gratuluju. Já na příští sezonu bych už chtěl taky něco novějšího, tak řeším jestli africu, nebo Versyse (za stejný prachy novej kus - tak to asi vyhraje) :)
Ať slouží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 20:19 | Nahoru | #22

pivi>Dave81> špatnýho nic, jenže GS1100/1150 se mi až tak nelíbí a motorka pro mě musí mít nějakej náboj, prostě musím z ní mít na pohled radost, už jen když otevřu garáž. Naopak GS1200 se mi líbí moc, jenže pěkný kousky byly v létě tak od 260 výš a to jsem neměl. Každopádně té 12tky se do budoucna nezříkám.



Jo tak teď už rozumim, dík. To mě právě dost bere 1150 ADV - jenže za ty taky slušný rance, 1200 je bomba, ale přece jen mi na ní vaděj ty loukotě...takže taky jedině ADV - a to je astronomickej balík

Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 20:40 | Nahoru | #23
Spotřeba se u motorek sakra chlapi NEŘEŠÍ !!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 21:46 | Nahoru | #24

Jo tak teď už rozumim, dík. To mě právě dost bere 1150 ADV - jenže za ty taky slušný rance, 1200 je bomba, ale přece jen mi na ní vaděj ty loukotě...takže taky jedině ADV - a to je astronomickej balík



Myslim že loukotě na GS ti vadit nemusí. Určitě polovina jezdí na výpletech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 22:16 | Nahoru | #25
Myslim že loukotě na GS ti vadit nemusí. Určitě polovina jezdí na výpletech. [/quote]

Nevim to teda jistě, ale výplet má pouze 1200 ADV...ostatní 1200 pouze loukotě.

(reakce na) Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 22:43 | Nahoru | #26
pivi> Máš z AT naprosto stejné pocity jako spousta jejich majitelů. Těžko se za ni hledá náhrada

Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 22:49 | Nahoru | #27
hezké, blahopřeji k pěknému kousku
jestli přejdu na cestovní enduro, tak taky budu uvažovat o Africe, BMW 1100 (a jiných okolo)

takže přeji hodně najetých kilometrů mimo ČR, ty jsou nejcenější

Zpátky na Afriky

23.11.2008 v 22:55 | Nahoru | #28
jedine honda i adolf to vi

Zpátky na Afriky

24.11.2008 v 03:36 | Nahoru | #29
sranda no ... ale celý německo dodneška na tomhle stojí ....
BMW, potažmo Dněpr, Ural atp. +- stejná záležitost. Jen ten příplatek za ABS je docela drahej ... Každopádně u čehokoliv z Německa je blbým zvykem platit jako dán

Zpátky na Afriky

24.11.2008 v 10:13 | Nahoru | #30
Afrika je moc povedená mašina , bohužel na silnici jí tak 15-20 koní chybí...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist