paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou
 
16.4.2007 v 17:08
u Ducati ... samozřejmě je mi jasné že suchá je z něčeho obdobného jako jsou brzdový destičky a "mokrá" se koupe v oleji ale jakej je rozdíl v užitnosti... protože suchá je za příplatek

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 17:13 | Nahoru | #1
sucha je lehčí, snáž se mění - ale zase míň vydrží a je s ní méně sraní než s mokrou kde se ti do oleje droběj ty odrbaný kousky... a tak...

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 17:31 | Nahoru | #2
A to je ono co v tech Ducatkach tak strasne susti a chrasti? :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 17:40 | Nahoru | #3
Meli> jo , to jsou ty malé odrbané kousky co jinak zasírají olej :D

(reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 17:43 | Nahoru | #4
_max_> :thmubup: :thmubup: :thmubup:

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 17:47 | Nahoru | #5
je tam mírný rozdíl i v záběru, ale jde také o konstrukci celého motoru a propojení s převodovkou. Co se týče toho, že se obložení spojky v olejové náplni dostává do olejové náplně je pravda, a je pravda i to, že to motoru moc neprospívá, s ohledem na to, že žádný olejový filtr není zázračný a nepojme všechny mikročástečky. Když to pak přeženu, má člověk v motoru jemnou brusnou pastu. Ale když to vezmeme kolem a kolem, karbon se do oleje dostáv také a s ohledem na své složení a tvrdost dělá větší paseku :cool:

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 18:54 | Nahoru | #6
Mě se zvuk suchý spojky líbí :cool: . Má to pořádný grády :thmubup:

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 19:03 | Nahoru | #7
No me bylo v D-MOTO receno ze sucha spojka dokaze prenest vetsi moment síly,víc se opotrebovava a havne je poradne hlucna!!!(ale to maj prej ducatisti moooc radi) no a vymena je rozhodne snazsi pac jen sundas kryt kterej brani tomu aby jsi tam nenamotal treba kalhoty :) a odprasnuje se stejne jako brzdove desky.co se tyce materialu lamel nemam zadne info...

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

16.4.2007 v 20:47 | Nahoru | #8
Když si koupiš poslední CMN, tak tam je to docela slušně vysvětlené a dokonce s obrázky.... ;)

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 07:14 | Nahoru | #9
hlavní rozdíl je v tom že přenese větší sílu při celkově menších rozměrech a hmotnosti

ohledně životnosti , ta je nižší , nicméně mě na SSku vydržela 30 000km (ve 20 mě v dmotu řekli že bych měl vyměnit lamely , že jsou vyklapaný a maj větší vůli v koši, ale těch 10 ještě dala (obšas jsem kontorloval vůli a vyklepání spojkovýho koše pro svůj duševní klid) , nicméně kolik vydrží mokrá u japonský strojů nevim

uživatelsky je "míň příjemná" zabírá na menším kousku než mokrá , chová se jako sportovní spojky. tahle vlastnost se dá u ducati nastavit plechovýma lamelema jsou tam 2 typy , jedna tlustší rovná a jedna tenší prohnutá. Pokud to člověk poskládá blbě , dostane se až na typ spojky lock-up (tohle je trošku přehnaný , nicméně se stím většina jezdců nerozjede) prostě dva stavy klouže a drží a mezi nima jen minimální chod páčky

další výhody: jednodušší výměna, nedostává se brajgl ze spojky do oleje, nestane se při použití lepčejšího oleje že klouže spojka , ducati má interval výměny oleje 10 000km , a u novejch je myslím 12 000km (servisní určitě a myslím že i výměna oleje)

k ducati zkrátka suchá spojka patří

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 08:49 | Nahoru | #10
Ja jsem si vždycky myslel že ten zvuk u Ducati dělá přidřenej válec

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 08:57 | Nahoru | #11
Já vám vysvětlim, proč je to tak hlučný...příkladem. Dejte papír na papír a třete s ním o sebe, co uslyšíte?Skoro nic...pak vezměte pořádný dva kusy kovu a také s nima třete o sebe a poslouchejte(a představte si větší rychlost)...to bude rachot...tak tohle je rozdíl mezi italskou a japonskou (papírovou)spojkou...

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 09:15 | Nahoru | #12
pak je tu ještě řešení motoru se suchou skříní, kdy spojka je sice mokrá, ale v jednoduchosti výměny se vyrovná spojkám suchým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 09:19 | Nahoru | #13
zdenik>>
to je muj pripad, ale presne tomu nerozumim, jak funguje mazani se suchou skrini ? Vim ze olej je v oddelenem miste ale jaka je vlastne vyhoda ci nevyhoda sucha/mokra skrin ? Chápu u endura či krosky že není olejová vana a jednodušší vedení výfuku ale má nějakou jinou výhodu ?

(reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 12:16 | Nahoru | #14
VaStrada>Mazání se sucho skříní má výhodu v tom, že motor snáší velký náklony. U mokrý skříně už by se mu nemuselo dostávat v extrém situacích oleje. Dělá se u krosek i u některých offroadů

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 12:26 | Nahoru | #15
tady je ta suchá skříň i nakreslená a lehce popsaná:
http://nectito.wz.cz/Sucha_skrin.jpg

(reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 13:13 | Nahoru | #16

Wolfik píše: tady je ta suchá skříň i nakreslená a lehce popsaná:
http://nectito.wz.cz/Sucha_skrin.jpg


díky :thmubup:

(reakce na) Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 14:50 | Nahoru | #17
Mega-CZ>>
Všechno už kluci řekli, ale já si neodpustím dotaz... Co si chceš kupovat za model, že je suchá spojka za příplatek? Slyším totiž prvně, že by se dala suchá spojka objednat od Duc jako příslušenství... :/

Rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou

17.4.2007 v 16:43 | Nahoru | #18
motor se suchou skříní má oddělenou nádobku s olejem. ten je pak rozváděnej do míst kde je potřeba a pak dole ve skříni zase odsávanej do zásobníku. spojka je mazaná tlakem, prostě to tam na ní z nějaký trysky stříká. výměna spojky je u rotaxu tak jednoduchá, že si jí příště vyměním sám. spočívá to v tom, že povolíš víko spojky, pak sundáš podtlakovej posilovač, potom povolíš šrouby co drží přítlsčné pružiny, tam je další dekl a pod ním už jsou lamely a plechový mezikusy. to vyndáš vyměníš a je to. výhoda je že nemusíš odvzdušňovat spojku, nikde ti neteče olej, je to jako suchá spojka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist