V manualu se pise 20w40 / 20w50 jakmile teploty presahnou +10st, ale nakolik slycham od vetsiny lidi tak tam chcijou 10w30 / 10w40 apod...
1 reakcí na tento příspěvek Jaky olej do WRka
Nyní pár info ohledně specifikací.
SAE číslo 10W-40 např. udává tzv. vizkozitu, tekutost při teplotních podmínkách, první část čísla(s tím W = winter, zima), je hodnota tekutosti v nízkých teplotách, tzn. min. oleje mají označení 20W-40, nebo 15W-40.Cím nižší číslo tím ojel má lepší vlastnosti v nízkých teplotách, to můžete vidět u autackých olejů např. 0W-40.Prostě když budeš jezdit např. v Gronsku na tuty budeš dávat olej s nejnizší hodnotu tzn. 0W ( tento olej tuhne při teplotě - 30°C, pak se ani nehne)Tyto oleje jsou šlechtěné - syntetické, proto mají takové dobré vlastnosti, tzn. co nejrychleji vytáhnout olej do všech pracovních částí motoru, jinak v zimě, když mas mineral v aute a je -20°C, tak vám garantuje, že auto běží 3 min. na sucho!!!Každý výrobce udává(není to vždy stejně) teplotní tabulku, viz. manuály svých moto, kdy při jaké provozní teplotě použít danou vizkozitu.
Dále číslo za -30, 40, 50, udává při jakých teplotních podmínkách plusových olej ještě maže a udrží olejový film na provozních plochách motoru.Tzn. čím vyšší číslo tím lépe, jsou oleje co mají SAE 10W-60!!!, tyto oleje vydrží extrémní teplotní namáhání.
to je vše super ale více podstatné normy jsou API, ACEA auta.JASO - norma japonská pro motocykly.Tím se řídtě!!!!!To musí odpovídat!!!min stejná norma a vyšší jako např. MA= čím vyšší abecední písmeno tím lépe.100% stejně co udává výrobce vašeho motocyklu.
Když budu brát mx a enduro stroje 4T, převážná většina mají společnou lázen motor-převodovka, zde olej dostává nejvíc na prdel, zde se hodnotí ještě střihová stabilita, teplotní zatížení je zde extrémní.
Dnes si žádný výrobce nemůže dovolit, že když dá na olej specifikaci, že by jí nesplnoval...
Vždy ale je lepší volit firmy, které mají historii a vývojeové centra a mají svojí ropu.(nekupujou kde můžou).To jsou např. Shell, Mobil,Castrol,MOTUL, MOTOREX.
Já osobně volím olej s co nyjvyšším rozsahem ale pro motorky, víme, že se jezdí převážně v létě takže 10W je ideal a pak co nejvyšší do plusu např. - 50, -60, tam je jistota, že olej vydrží.Výrobce je podstatě jedno.
jinak YZ450F, CRF450F mají standardne SAE 10W-40.
Já jezdím Motorex 10W-50 4T a MOTUL 300V Factory.
Díky za pozornost!!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
WR250 F potřebuji nutně zapalovací ... Yamaha WR 250F | RadekCzech | 2 | 3.10.2023 v 19:10 Johny_Servis |
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F | Yamahawr | 10 | 19.7.2023 v 21:28 Jenecek |
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F | Zabra | 23 | 2.6.2023 v 07:23 cmiral |
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F | ales181 | 7 | 16.1.2023 v 18:21 Pájmen |