globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XTZ 750 SuperTenere
6.4.2008 v 17:50
Ahoj. Měl bych takovej dotaz na lidi, kteří tuto mašinu mají nebo měli. Jde mi o zkušenosti s touto motorkou. Dost o ní uvažuju jako o budoucí motorce - velký cest. enduro, který je ještě endurem. Vybíral jsem mezi Transalpem, Supertenerkem, Bigem a Afrikou. Afrika šla prakticky hned mimo kvůli ceně - hledám něco kolem 55-60k. Biga jsem nakonec taky vynechal, kvůli jednoválcovýmu motoru. Transalp nevím nevím - je takovej moc uhlazenej a vyšlechtěnej, navíc se mi děsně líbí "dakarky", ideálně 2 kulatý světla. Ideální volba mi připadá to XTZ 750 - velká, silná, rychlá, pěkná a dostupná. Mám 184cm a 95kg, nebojim se mašiny velký mašiny, která má 230kg. Seděl jsem na ní a připadá mi pro mě ideální. Co vy na to? Jaký máte zkušenosti s touhle mašinou?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 09:34 | Nahoru | #61
Koukám že si libuješ ve stejných "serepetičkách" jako já...Takové ty kontrolky a měřáčky...
Osobně bych spíše volil na ten regulátor větší pasivní chlazení,víš jak je to s aktivním chlazením...Stačí trocha koroze nebo prachu...
Na Elefantovi jsem měl automat na rozsvícení světel po nastartování.Jenže jsem měl slabou baterii a ty dvě světla mají celkem slušný odběr,takže se občas opětovný start nepodařil.Ten fotoodpor je výborný nápad,to mě nenapadlo.Řešil jsem u všech kontrolek jak to udělat,aby byly úměrně viditelné za slunečního světla i za tmy...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 09:54 | Nahoru | #62
Anti: No on ten regulátor je už měněnej, výrobce ani typ jsem z něj nevyčetl. Každopádně dát větší chladič by bylo řešení, ale ten regulátor co tam mám je prostě do toho chladiče zalitej. Vlastně to vypadá jako samotnej chladič ze kterýho vedou 4 dráty. Na XTZ je prostě na blbým místě, s tím se nic neudělá. Jinak automatický rozsvěcování světel nemám rád, nemám ho ani v autě, světla jsem nezapomněl zapnout snad nikdy. Ale snad nikdy nezapomenu na to, jak jsem "potunil" v 18ti svý první auto - 120ku - 6 repráků, subwoofer, CD/MP3, el. výsuvná anténa, podsvícení klik zvenku, sedačky, volant, komplet palubku, centrál ... to lidi čuměli když to vypadalo zvenku uplně normálně ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 10:18 | Nahoru | #63
Tak tomu udělej nějaký tunýlek s náporem...Vůbec bych se nebál jej přesunout na jiné místo,běžně si upravuju elektroinstalaci na motorkách,protože naprostá většina je řešena s jediným požedavkem -co nejjednodušší kompletace při pásové výrobě...
Když nezapomínáš rozsvítit,tak to ti závidím.Já na to občas zapomenu.Nicméně občas stačí ta kontrolka.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 21:34 | Nahoru | #64
Já to udělal tak že jsem do těch kulatejch průduchů namontoval dvě modré diody a modrej neon na chladič a mám to přes vypínač kterej svítí oranžově.Takže vím že mám světla zapnutý.A kdyby měl nějakej orgán problém tak to můžu vypnout.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

28.4.2008 v 08:22 | Nahoru | #65

šmudla>Piwell> dostanes se tam i rukou jakoby po nadrz - plastovy bili kolecko na takový tyčce z pravý strany myslím. Jakou máš teplotu motoru? myslím kde máš ukazatel teploty? na začátku nebo uprostřed ?



Tak to te chci teda videt, to se mi nikdy nepodarilo, vzdycka musim povolit a vyndat nejake srouby na nadrzi...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

28.4.2008 v 08:39 | Nahoru | #66

Piwell>agy >> Já bych tuze rád. Minulý víkend jsem se pokoušel o registraci na fanclubu XTZ750 (jsou vlastně dva cz weby, ale mají jedno společný fórum a jeden sk web) s tím, že mi bude zaslán "aktivační" mail a ono nic. Ani nemam tolik času to teď řešit, jsem doma (a tím i u netu) jen víkendy, ale začátkem května budu pár dní doma tak to snad nějak půjde zařídit. Právě dělám několika takových, pro mě typických, "serepetiček" jako ventilátorek na chlazení napěťovýho regulátoru (do r.v. 94 problém s přehříváním), LED diodu jako indikaci rozsvícených potkávacích světel s fotoodporem - při sluníčku svítí hodně, při tmě jen tak mžourá aby neoslňovala ; mezi budíky a plexi takovej ten "multimetr" - 2 teploměry, hodiny, stopky, voltmetr, indikace námrazy s možností zvukový signalizace atp. ... Pak někdy padáky s přídavnými světly, turist. plexi .... samozřejmě to chci s popisama a fotkama házet na web, jak už to léta dělám třeba s autama ...

SniperFM >> Jasný. Já taky až bude čas chci vidět ty jehly a celkově ta mašina potřebuje lehounce "doladit". Ono je na ní vidět, že moc v provozu nebyla a taky hlavně to, že jí měl "někdo, kdo do ní lil jenom benzín" - za 16 let svýho věku je na ní úplně všechno originální (i hefty, vercajk), ba dokonce i veškerý žárovky (!!!!)



JEN TAK DAL, tech serepeticek neni nikdy dost
Jooo a uz jsem te aktivoval, nejak jsem si nevsimnul, ze jsi tam

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 15:30 | Nahoru | #67
Jenik789 >> Tak super, díky.
Jinak jsem se opřel do toho "multimetru" a zjistil jsem, že je v háji procesor na měření teploty takže to ukazuje samé nesmusle Bohužel to není žádnej studeňák nebo tak něco. Takže ho tam sice dám, ale nebudu mít info o okolní teplotě. A nemám zrovna teď chuť jít si koupit novej za 700 ,- ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 16:00 | Nahoru | #68
Kua,na měření teploty by to měl být jen nějaký převodník za pár korun...Stačí dotyčný šváb vyndat a vyměnit.Nebo tam máš nějaký speciální?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 18:52 | Nahoru | #69
Anti >> njn, to já vim taky, ale je to vevnitr totálně všechno SMD a celkově tak mrňavý, že tam žádnej klasickej "šváb" neni. Místo toho je tam jeden integráč na všechno, taky SMD. No nic, zatim se prostě obejdu bez teploty a někdy si koupm jinej ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 20:53 | Nahoru | #70
Zdravim příznivce moto sportu tak už mam naběhano 200Km za tu kratkou dobu co ji mam a mužu říct že ze začatku jsem měl problém s manipulaci na místě a to mam 187cm a 120Kg (uf) ale jak se rozjede je to radost jel sem i na Transalpu ale kluci mi říkali že s mou postavou na tom vypadám jako děcko na trojkolce

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 21:08 | Nahoru | #71
agy>Tož vitaj mezi nama

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 21:53 | Nahoru | #72
xtezeto dik za uvítaní snad se jednou setkáme někde na cestě nebo mimo ní v přírodě pro kterou je Supr tenere jako stvořené

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

30.4.2008 v 23:10 | Nahoru | #73
agy> A co mám teprve říkat já? 196 cm a 115 kg, ale na Trampíka se v pohodě vlezu, jen jak se postavím do stupaček, tak to vypadá, jako bych valil na bruslích

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 03:50 | Nahoru | #74
Tak já jsem se na Jawce - Trampu cítil relativně v pohodě, pokud jsem nejel víc jak 200 km v kuse. Sice jsem vypadal jako vosa na bonbónu, nedejbože když mě na tom někdo vyfotil .... ale byla s ní fakt sranda. Měla těch cca 160 kg, s úpravou motoru na 30 PS a 38 Nm to i "celkem jelo" .... Off-road výlety byly úžasný - to si s XTZ nikdy nedovolim. Na umělejch skokách jsem s ní skákal 1,5 m vysoko a bylo to v klidu - příjemný měkký dopady, naprosto kontrolovaný. Fakt mě mrzí, že musela z domu kvůli fin. základu na XTZ ... ale zas ta XTZ je úplně jinde, na cestování a příjemnou kochačku ideální, a na těch 90% všech km po silnici je to nádhera. Na našich silnicích je to prostě příjemná pohodlná plavba první třídou ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 08:43 | Nahoru | #75
No jo,na SMD končí většina bastlířů...Teď tu mám takhle řešené radio na opravu,asi to majiteli vrátím bez úspěchu...

Jinak,musím souhlasit.Já jsem odkojen taky samozřejmě Jawou,a moje první "velká" mašina byla KLR.Pořád jsem se k ní vracel,a po prodeji Elefanta a postavení domu jsem se k ní chtěl vrátit znovu.Teď jsem jezdil několik měsíců na Elefantovi,a v úterý jsem se rozhodl pro experiment a sedl na cestu do práce na KLR mé přítelkyně.Byl jsem zděšen,malé motokolo co nejede,nebrzdí a při cestě všelijak poskakuje a pohupuje se.Prostě jsem si už zvykl na pořádnou mašinu...Už párkrát jsem slyšel,že se svýma 195cm a téměř metrákem váhy bych měl pořídit něco adekvátního mé postavě,ale teprve teď jsem to plně pochopil.A ten terén co já jezdím,ten zvládnu v pohodě i s tou potvorou.Takže resumé:Pokud Elefanta nebude nikdo chtít,tak mi prostě zůstane a někdo trochu "Ošulím" stavbu..

Otázka pro majitele XTZ750:Jak je na tom tento stroj s odpružením?Je to měkké,nebo se projevila váha stroje?Můj Elefant má sice USD přední tlumiče původem s Husgvarny,ale Italové jsou prostě na tvrdý podvozek,tak se ohlížím po nějakých měkčích pružinách,abych mohl občas i terén a nevytřepal při tom duši..V úvahu přichází pružiny z velkého Endura,jako je třeba váš stroj...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 11:02 | Nahoru | #76
No já v "terénu", resp. mimo zpevněný cesty, XTZ ještě nezkoušel takže co se týče odpružení nemůžu posoudit. Na silnici mi to připadá v pohodě a i když přední vidle rozhodně není z nejtvrdších, chování stroje na silnici mi zatím dost vyhovuje - při větší střelbě už je ten sériovej podvozek nevhodnej, ale naštěstí nemám moc v oblibě tenhle styl jízdy. Jen minulej víkend jsem se nechal ovlivnit kámošem. Při normálním cestovnim tempu na silnicích 'made in CZ' (cca. těch 80-110 km/h) je to velice pohodlný svezení a nezdá se mi, že by se mašina nějak nepřesně vodila nebo se kroutila a žvejkala kvůli odpružení. Toť moje postřehy. Samozřejmě na ní nemám moc najeto a taky vím, že každý má svoje hranice a názory jiný.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 14:14 | Nahoru | #77
I já řešil problém s měkejma vidlema páč ve dvou při prudším brždění šly docela dolů.Podložil jsem pružiny a nalil novej olej je to O.K.Ikdyž někdo tvrdí že to není dobrej nápad já s tím zatím žádnej problém nemám.

Naposledy editováno 01.05.2008 21:00:29

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 18:44 | Nahoru | #78
Na našich silnicích to je na Supře opravdovej komfort, jen se to občas zhoupne a prostě to valim přes ty díry nedíry (minule jsem poprvý škrt i o stupačku ). A pokud jde o terén tak já jsem Teneerku u nás protáh takovejma teréníma pasážema (zatim sem projel všechno kam sem se vydal i když občas s větším usilím) a vidlice mi šli nadoraz akorát jednou, když jsem přehlíd obrovskou jámu, ale přeletěl jsem jí. Takže tvrdost mi přijde taky celkem OK, kor když se zatíží (mnou ). Hlavně se to dá s ní v terénu valit vysokou rychlostí, teda já jen když je sucho, s myma takřka silničníma gumama (ale zvládnou i uvláčený pole). Už jsem s ní kvůli gumám dvakrát prásknul o zem. Naposled to byl docela brutál, valil jsem to takhle polňačkou nějakých sedm pětek a najednou bahnitej úsek, než jsem stačil zareagovat už jsem měl přední kolo podsmejknutý a už jsem letěl na zem. Krom trošku rozseklýho kolena skoro vůbec nic , máša si lehla na padáky takže v pohodě (ještě že jde docela lehko zvednout). Akorát jak jsem třísk o zem s řidítkama, tak se mi tam asi něco hlo a teď pokaždý když mačkám spojku tak se mi rozsvítí dálkový světlo. Řidiči na mě docela dost kulej oči, když na ně furt blikám, hlavně když jedu za autem a začnu řadit, tak si asi myslej, že na ně blikám schválně a chci je předjet a hned uhybaj (no budu se muset na ten přepínač podívat) :o .

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 20:50 | Nahoru | #79
Já s Bridgestonkama škrkal co chvilu fakt lepidla.Ale ta cena mě odradila.Stála čtverku a po čtyřech tis.km.bylo po ni.Teď mám continentálky contiescape obě za necelou čtverku a dojezd je super akorát ta přilnavost jim chybí.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 20:57 | Nahoru | #80
Já mám s Elefantem opačné problémy.Má klasický Italský podvozek-na pěkný silnice super,na díry hrůza.A to jsem ještě ubral olej.Oni jsou ti Italové divný.Dají na Elefanta USD Showa z Husqvarny se zdvihem 220mm,ale oleje tam má být tolik,že tam zůstane jen 150mm vzduchu.Jaký bude poté zdvih? :\
Na polnice se to ještě dá,ale díry v silnici mě míní vytřepat...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

1.5.2008 v 22:28 | Nahoru | #81
Teď jsem zrovna přijel z projížďky s kámošema a pokavaď to člověk fakt nevalí jako hulvát, je to strašně příjemná motorka. Konečně jsem vyzkoušel světla při jízdě za tmy a svítí mi dost nahoru - s tlumenýma to šlo, ale při dálkovejch jsem nic neviděl. Takže jsem jel poslední.
Jinak si chci spočítat zuby na řetězovým kolečku - připadá mi, že by to mohlo míň točit - na 5.q při 4000 ot. jedu rovných 90 km/h. Tachometr nekecá vůbec (k mýmu překvapení) - měřil jsem si to radarem. Ale pokud chci jet na rovinkách třeba 110 km/h, už to točí kolem 5000 ot. a to mě připadá zbytečně moc a tak nějak mi to prostě znepříjemňuje jízdu. Jinak k tomu komfortu, fakt to chce vyšší plexi (mám origo). Kdyby někdo nabízel ...
Další věc je ta, že potřebuju přitahnout plynový lanko (lanka?), mám tam moc velikej "mrtvej bod" při zavřeným plynu a tudíž občas s mašinou škubu. Pak dále spojkový lanko - přitahnout - zas má větší "mrtvej bod" a navíc mi připadá, že by spojka mohla trochu víc vystavovat - když jí roztočím někam k těm 7000 ot. tak mi jde špatně zařadit na 3q a na 4q. Ale je to možná i tím, že jsem si nedavno koupil nový off-road botky a tak na to ještě nejsem moc zvyklej - ani na boty ani na tuhle motorku.
Jak dotahnout krk řízení? Vzal jsem to festově a při menších rychlostech (třeba v serpentinách), kdy je potřeba lehce zatočit a nestačí náklon mi to připadá trochu divný ...
Ze začátku jsem bál s ní trochu řezat zatáčky (kvůli pocitu, že je to docela vysoký), ale sedí to jako přibitý. Už si dovolím trošku víc.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 08:49 | Nahoru | #82
jinak ja tam mel pri 5000tis/min rychlost 120Km/h

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 09:38 | Nahoru | #83
Na tacho bych se nespoléhal.Na mé KLR bylo 50Km/h dle radaru v pořádku,ale při 120Km/h bylo reálných 100km/h...
Jinak je to divné,ale podle jednoho prográmku má TDM při 5075ot. 144Km/h.Vaši XTZ ten program nemá v databázi ale nebude to o tolik rozdílné.Pokud někdo dodá počty zubů(včetně převodovky pokud je rozdílná) tak to do toho programu dodám a on spočítá teoretické hodnoty.
Já toto neřeším,já mám šestku...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 11:39 | Nahoru | #84
Njn, to já ne. Ale zato jsem na Jawce používal "pětku" , zásadně z kopce, abych jí nezadřel ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 11:59 | Nahoru | #85

Anti>Já mám s Elefantem opačné problémy.Má klasický Italský podvozek-na pěkný silnice super,na díry hrůza.A to jsem ještě ubral olej.Oni jsou ti Italové divný.Dají na Elefanta USD Showa z Husqvarny se zdvihem 220mm,ale oleje tam má být tolik,že tam zůstane jen 150mm vzduchu.Jaký bude poté zdvih? :\
Na polnice se to ještě dá,ale díry v silnici mě míní vytřepat...



no musíš počítat ne plochu ale objem toho materiálu co se ti při zdvihu zatlačí dovnitř , takže 100% pro to udělá plnej zdvih

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 14:48 | Nahoru | #86
Oni mají v manuálu hladina oleje 150mm od vrchní hrany,což znamená 150mm zdvihu v případě absolutní stlačitelnosti toho vzduchu...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 15:54 | Nahoru | #87
Anti> Já mam na Teneerce na pětku na rovných 4000otáček, něco málo přes stovku asi 103km/h (digi tacho ukazuje asi 97km/h), takže v týhle rychlosti je odchylka vcelku malá. Větší už je když jedu tachometrovejch 180km/h, tak na digi je jen 165km/h, ale to dělá asi každej tachometřík. Na trojku sem minule vytáh asi 145km/h :o ale to už byly otáčky skoro u osmi tisíc, taky si myslim že by se tam vepředu to větší kolečko uživilo, protože tam nahoře má Teneerka síly na rozdávání . Myslim že sem to někde na slovenskym Tenere klubu viděl, jak je tam dávaj, musim taky náký sehnat.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

2.5.2008 v 20:53 | Nahoru | #88
Stone >> Já taky. A asi i před výměnou řetězovky, ta je totiž v ještě dobrým stavu.

Dneska jsem to zase docela dost rozebral s tim, že provedu těch pár úprav - stmívací kontrolku potkávaček, ten voltmetr s hodinama a stopkama, 12V zásuvku k palubce a že se vrhnu na ty jehly v karburátorech - taky jsem to čichal, že nebudou úplně dole - byly na 3. zarážce, čili přesně uprostřed. Pověsil jsem je co nejníž (poslední zarážka), přitom jsem rovnou teda otevřel plovákový komory a profoukal trysky. Mimojiný jsem kompresorem vzal vzd. filtry. Motor teď běží klidněji, spaliny nejsou tak "mokrý" a pohrál jsem si s kolečkem volnoběhu a vypadá teď volnoběh mnohem lépe. Nechal jsem mu cca. těch 1100 ot.

Když jsem byl pro tu zásuvku tak jsem to nevydržel a koupil si ty řídítka, gripy a závažíčka. Takže bude nový ještě tohle ...

Obecně mám z tý mašiny čím dál lepší pocit

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

3.5.2008 v 02:24 | Nahoru | #89
A taky musím podotknout - co jsem různě četl o velmi špatný přístupnosti u XTZ ke všemu - 2,5 roku jsem dělal servis strojům, který na tom byly podstatně, ale podstatně hůř. Pravda, byly nesčetněkrát složitější (80l Caterpillar, V16, 64V, 1100kW při 1500 ot., desítky řídících systémů atp.) Nicméně je fakt, že k "běžným" věcem jako svíčky, karburátory, ventily, vzd. filtry atp. by mohl být lepší přístup, ale mě to problémy fakt nedělá - pár šroubků a pár grifů na odstrojení. Navíc koukám, že to je stejně totálně blbuvzdorný - nic se tam nedá namontovat špatně. A stejně, jak to člověk udělá jednou, každý další zásah je otázka pár desítek vteřin navíc. Ruku na srdce - u těchto strojů to zase není věc úplně častý, "běžný", údržby a nebudu nikomu patlat med kolem huby, nenajedu na tom desítky tisíc km ročně (jak už jsem tady psal) ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

3.5.2008 v 08:48 | Nahoru | #90
Hele,myslím že není důležité jestli to či ono,důležité je že jsi spokojený.Majitelé Italských strojů taky prominou svým miláčkům krapet nákladnější údržbu...Nakonec je stejně největší položka za benzín...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere pařenica 17 1.7.2023 v 08:12 wáca
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere georgeCZ 11 16.2.2023 v 11:35 markus
Yamaha xtz 750 supertenere Yamaha XTZ 750 SuperTenere Tomkertis 6 4.4.2022 v 08:11 Tomkertis


TOPlist