globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XTZ 750 SuperTenere
6.4.2008 v 17:50
Ahoj. Měl bych takovej dotaz na lidi, kteří tuto mašinu mají nebo měli. Jde mi o zkušenosti s touto motorkou. Dost o ní uvažuju jako o budoucí motorce - velký cest. enduro, který je ještě endurem. Vybíral jsem mezi Transalpem, Supertenerkem, Bigem a Afrikou. Afrika šla prakticky hned mimo kvůli ceně - hledám něco kolem 55-60k. Biga jsem nakonec taky vynechal, kvůli jednoválcovýmu motoru. Transalp nevím nevím - je takovej moc uhlazenej a vyšlechtěnej, navíc se mi děsně líbí "dakarky", ideálně 2 kulatý světla. Ideální volba mi připadá to XTZ 750 - velká, silná, rychlá, pěkná a dostupná. Mám 184cm a 95kg, nebojim se mašiny velký mašiny, která má 230kg. Seděl jsem na ní a připadá mi pro mě ideální. Co vy na to? Jaký máte zkušenosti s touhle mašinou?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 08:35 | Nahoru | #31
Piwell> já jsem jen chtěl říci aby náhradní díly nepřevyšovaly cenu motorky

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 08:59 | Nahoru | #32

Piwell>... na motorce ...



Tos napsal moc pěkně

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 17:01 | Nahoru | #33
No jo asi někdo chytl kus po nějakym dobytkovi, to je pak na ho . . . každá mašina. Supertenere má pouze jednu výrobní vadu a to je do roku 93 regulátor dobíjení. Jsem se supertenere nadmíru spokojenej a to nemám první ale po 7-8 letech jsem se k ní vrátil. Další věc je ta ze neznám motorku co má v hlavě na uložení vačky kluzný ložiska vyměnitelný, s vyjímkou mašin kolem roku 1980 GS 1000, Z 1000 atd.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 23:11 | Nahoru | #34
spravne...zalezi hodne na tom, aky bol predchadzajuci majitel...tieto moto sa uz dlho nerobia, takze mozme skor tvrdit aky boli predchadzajuci majitelia...Ked sa na tej moto povozilo 7-10 roznych ludi...tak ju to poznamena...hlavne ked si to niekto kupi s tym ze vie, ze ju o rok preda...vtedy dostavaju tie moto riadne do tela...najlepsia je kupa po prvom majitelovi, co je v pripade XTZ teraz uz nemozne...Inak je ten motor perfektny a hooodne odolny a myslim ze 150.000km je uplna pohoda ale len ked to nenabeha 10 roznych ludi...
XTZ 750 je legenda ktora zila v tieni XRV, nedoceneny stroj...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

20.4.2008 v 02:29 | Nahoru | #35
Ta moje je dovoz z IT, r. v. 1992, barvy a polepy naprosto sedí, lak (a vůbec všechno) je origoš a motka měla mít 2 majitele, já jsem třetí (první v ČR). Kopii italskýho TP mám. Na tachometru je 24k a nějaký drobný. Sice tomu nevěřim, ale že by měla třeba 124k - tomu už vůbec nevěřim. Dneska jsem sundaval kapotáže, masku, budíky, světla ... kam se na tý mašině kouknu, nevěřim vlastním očím - vše naprosto originál, bez úprav, bez četných demontáží a montáží a naprosto nezničený - i věci jako světla, blinkry, přepínače jsou fakt originál a zánovní ... Na svůj věk rozhodně ve výborným stavu. Jen lak je na pár místech (přechod plast - plech) trochu vyšisovanej a má pár drobných, běžných, oděrek. Moje dnešní práce - LED kontrolka zapnutých světel, montáž nosičů kufrů (Givi Wingrack 2), zatmavení zničeného plexi (někdo to vzal ředidlem ) a mimojiný okouknutí tohoto stroje.
Doufám, že nikomu a ničemu neublížím, když zde pochválím chlapíky od RV Moto (Klabava u Rokycan). Domluva a komunikace perfektní, vstřícnost, ochota a nulová "namachrovanost" - nemazali med kolem huby - naopak. V ceně motorky - 60k - bylo zahrnuto: český TP (čistopis a s ním související schálení a nová STK), nová přední pneu (zadní je asi 50%), výměna oleje a ol. filtru, "rozhýbání" a celková kontrola zadní brzdy, brzdovka vepředu i vzadu, fungl nová zrcátka. Zaplatil jsem pouze nové a měkčí zadní brzdové destičky SBS a nosiče Givi Wingrack 2 se všemi třemi plotnami (2500,-) - to bylo nadstandard. Veškerá práce s tím související byla zdarma.
Motor běží jako víno, mašina je tichá, na paralelní dvouválec se ochotně vytáčí, poskytuje rovnoměrnou porci síly - průběh výkonu a krouťáku je fakt povedenej. Nezaregistroval jsem vůbec žádný vibrace (!). Předek na svůj věk krásně brzdí - plynulej náběh, bez kousání, účinej, vypočítatelnej. Na zadku si musí sednout destičky a pak uvidíme. Veškerý hadičky (brzdy, olej, "voda") vypadaj hodně pěkně. Na podvozku jsem zaznamenal mírnou vůli v "krku" řízení, ale nevypadá to na nic vážnýho - při brždění to necítim, trochu jsem to zaregistroval při přejíždění typických větších nerovností na silnici. Jinak odpružení vzhledem k době vzniku bez vady. Doufám, že to tak vydrží i s najetím nějaký tý porce km ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

20.4.2008 v 08:47 | Nahoru | #36
Piwell> ta Ti gratuluju . Dotahni si tu matici co je na tom krku a bude po vůli.
Ať Ti slouží, a přeju si aby si si na mě nevzpoměl...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

21.4.2008 v 07:57 | Nahoru | #37
2 Piwell --- Smudlika neber vazne, on je takovej srandista

Jinak doufam ze pojedes s nama na ten celoevropsky sraz TENERE ke 25 vyroci!
Uz to musime zacit nejak planovat

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

22.4.2008 v 20:29 | Nahoru | #38
Zdar chlape.Máš moji plnou podporu.Já taky uvažoval o africe ale odradila mě cena.Nechápu z jakého důvodu je tahle značka tak drahá.
Já mám tenerku čtvrtým rokem a nalítáno 30tis.km.Kromě běžné ůdržby nic neřeším kromě věcí k obrazu svému .Někdo tady hází stotisícovejma kilometrama ale ruku na srdce kolik strojů se toho dožije když s ním zachází prase.Podle mě je to slušná volba za slušný peníze.A to co ušetříš můžeš do motorky investovat.Kolik z nás má měsíční příjem 25tisíc čistého aby nemusel řešit jestli bmw nebo ktm?Určitě je to špička ale taky řádně ohodnocena.Podívej se kde je dnes varadero jehož cena padá jak hvězda(honem si něco přej ).

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

22.4.2008 v 23:39 | Nahoru | #39
xtezeto> Cha,cha,cha,nevypadla Ti z toho platu jedna "0"?Když jsem koukal do ceníků zmíněných značek,tak mi to tak připadlo... P-H.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 08:52 | Nahoru | #40
Petr Huska> shanim ladak na BMW R1100R nevíš o někom ?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 10:27 | Nahoru | #41

Podívej se kde je dnes varadero jehož cena padá jak hvězda(honem si něco přej ).


Tak se ale taky nejdřív podívej, kde je dnes dolar vůči koruně, ty ekonomickej odborníku...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 10:29 | Nahoru | #42
OldDog> Myslíš, že je to jen kurzem?
Proč je Varadero někdy i pod cenou poslední Africy? Tuhle cenu dělá podle mě převážně trh jako takový.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 15:41 | Nahoru | #43
Petr Huska> Já to myslel tak že když máš stálej plat 25tisíc tak si vezmeš stroj novej na leasing a nepřemýšlíš o ojetině.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 15:45 | Nahoru | #44
OldDog> Podle mě s tím kurz nemá co dělat.Varadero je mastodont a hodně lidi od něj utíká třeba právě k bmw.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 20:53 | Nahoru | #45
SniperFM> Tak já myslel pokles cen nových moto. Např. v r.2001 stál Varan 359 000, Afrika 319 000 při kurzu cca 39,-Kč za dolar.
Dnešní cena Varana je 260 000 (kurz dolaru každej zná)...
U ojetin je to už jiná. Tam hraje mmj. roli i dostupná konkurence v dané kategorii. Zatímco "skutečný endura" typu XTZ nebo XRV bohužel moc kunkurence nemají (proto taky ta drahota Afrik), "cesťák" Varan má konkurence víc než dost.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 20:57 | Nahoru | #46
xtezeto> No tak tedy když už někdo utíká od Varana k BMW, není to určitě jenom proto, že by si nějak výrazně polepšil s hmotností!
(myslím samozřejmě boxery)

Naposledy editováno 23.04.2008 21:04:51

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

23.4.2008 v 21:06 | Nahoru | #47
OldDog> Ale do ted´jsem se bavil pouze o ojetinách.A báwo sice není lehčí ale je technicky dokonalejší.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

24.4.2008 v 09:39 | Nahoru | #48
xtezeto> A v čom,to si rád poslechnu lol ve svým poválečným motoru?Cenu si dělaj lidi samy,když jsou tupci co jsou schopný něco přeplácet tak proč jim to nedat,a většinou jsou to takový co netuší proč se to hejbe

Naposledy editováno 24.04.2008 09:40:12

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

24.4.2008 v 15:05 | Nahoru | #49

OldDog>SniperFM> Tak já myslel pokles cen nových moto. Např. v r.2001 stál Varan 359 000, Afrika 319 000 při kurzu cca 39,-Kč za dolar.
Dnešní cena Varana je 260 000 (kurz dolaru každej zná)...
U ojetin je to už jiná. Tam hraje mmj. roli i dostupná konkurence v dané kategorii. Zatímco "skutečný endura" typu XTZ nebo XRV bohužel moc kunkurence nemají (proto taky ta drahota Afrik), "cesťák" Varan má konkurence víc než dost.



Tak nějak to vidím i já

A proto mě Varadero a podobná šumítka vůbec neoslovují, i když jezdím z 80- ti % okresky.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

25.4.2008 v 08:33 | Nahoru | #50
xtezeto> No dobře,ale při stálém platu 25 000 a leasingu na moto Ti s bídou zbyde na mlíko a housku,páč musíš taky bydlet,oblékat se atd.... :\ a co máš v tomto zkorumpovaném a nestabilním státě jisté nebo stálé??? Jen to ,že se současnou vládnoucí garniturou bude ještě hůř.. P-H.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

25.4.2008 v 19:35 | Nahoru | #51
Petr Huska> Mooooc prosím netahej sem politiku nebo se pobleju.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

26.4.2008 v 19:28 | Nahoru | #52
Dneska jsem byl s kámošem na projížďce, asi 180 km celkem a chvílema mi na svým Bigu docela pěkně nandaval, protože si zatim nedovolim do zatáček tolik, co on (má toho Biga 6 let). Na rovinkách na XTZ neměl. Chvílema dával takovej kalup, až jsem se skoro bál Ale aspoň jsem se s XTZ zase trochu víc seznámil a vypadá to, že si fakt budeme rozumět. Vypekla mě v jednom stoupáku když najednou totálně chcípla. Říkám si, že to bude benzín, že musim přepnout na rezervu. Tak jsem to udělal, točim a točim a ono nic. Nechal jsem odpočinout startér a znova a znova. Že bude sát dlouho jsem čekal, ale že až takhle dlouho? Inu po delší chvíli nakonec chytla a bylo to v cajku. Na kopci jsem natankoval. Přesně nevim, kolik jsem ujel od "plný" a nulování tacho, ale odhadem mi zpapala na nějakých +-250km asi 19 litrů benzínu, předtim ani úplně plná nebyla, což mi tedy vychází na asi 7-7,5l/100km (vzhledem k následující větě). Musim ale říct, že dneska dostávala napít jako hovado (často i plnej plyn), převážně les, zatáčky, samej kopec a kalup po silnicích 1. třídy, hodně otáček a taky jsem jí od posledního tankování často startoval a nechal běžet na volnoběh aniž bych vůbec někam jel. Takže i hodně na sytič. Musím podotknout ještě i to, že nevím, v jaký poloze jsou v karburátorech zavěšený jehly.
Závěrem otázka: Potřeboval bych krapet zvednout volnoběžný otáčky, poradíte někdo? Musí dolu nádrž?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

26.4.2008 v 20:12 | Nahoru | #53
Piwell> dostanes se tam i rukou jakoby po nadrz - plastovy bili kolecko na takový tyčce z pravý strany myslím. Jakou máš teplotu motoru? myslím kde máš ukazatel teploty? na začátku nebo uprostřed ?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

26.4.2008 v 20:17 | Nahoru | #54
Já se jel dneska projet přes Beskydy sem a tam a tam a zpět.
TransAlp je opravdu na pohodu, ale občas těch 50k nestačí. Chtělo by to vyšší výkon, nebo shodit alespoň 50 kg
Jinak spotřeba 4,47 l/ 100 km, takže u pumpy se jen směju.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

26.4.2008 v 21:29 | Nahoru | #55
Hoši,ruku na srdce,pokud starší dvouválcové Enduro,tak jen a pouze Cagiva ELEFANT!
Nejlepší poměr váha versus výkon,krásný průběh motoru,jednoduchá údržba...a ten zvuk(s laďákem)!
Řešil jsem taky dvouválec,a nic jiného mi nepřicházelo v úvahu.
Afrika:předražená,a každej je z ní po....-už kvůli tomu ne
Transalp:Na tu váhu malej motor,a spíš cesťák,a Honda...
Big:Lákavá verianta,ale s tou vahou vezmu radši dvouvál...
Super Tenere:Hodně jsem o ní uvažoval,ale bál jsem se té spotřeby,slabých brzd a špatného přístupu-vyčteno z testů.Na druhou stranu,když jsem byl pro Elefanta,dojel za prodejcem jeden majitel XTZ750.Celkem byl pronásledován problémy,podle toho co říkal...
jinak souhlasím,lví podíl má na stavu stroje předchozí majitelll

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 00:52 | Nahoru | #56
šmudla: Teplota v tý první čtvrtině. Když jsem jí honil (nebo pojížděl po městě na červenou vlnu) tak asi na tu 1/3 "zelenýho" rozsahu.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 00:56 | Nahoru | #57
SniperFM: Kdybych jel normálně tuhle trasu - sám - tak jsem asi tak na 5,5 - 6 litrech. Fakt ode mně dostávala čoudy jaxvině a vsadim se, že kdybych chtěl jet "podobně" na TA (TA takhle fakt ale nejede) tak bych určitě nebyl na 4,47 l.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 01:43 | Nahoru | #58
Zdravím docela mne zaujal tvuj članek na foru taky jsem zakoupil YAMAHU SUPR TENERE deklarované kilometry jsou 24000 ale kdo ví nejsem žadný odborník ale zda se mi že kompres je super akorat mne trochu zlobí řazení a docela by mne zajímao to nastavení karburatoru kluci tady píšou co je OK a co je OUT ale uvital bych taky nějaké foto tecnického řešení problému a určitě by nebyl na škodu jakykoliv planek jak a co udělat pro zlepšení tak jak to funguje na tuningových strankach a nebo na strankach fanklubu značek

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 08:32 | Nahoru | #59
Piwell> To je mi jasné, ale já taky nejezdím pořád do 4000 ot/min. Co mi to sežralo nejvíce, tak 5,3 a to jsem tahal fest a hlavně, byl jsem pořádně naložený, ale zase mám o20k méně, že? Každopádně jsem rá, že jsi spokojený, já jsem taky spokojený a co bude za rok, za dva, to je ve hvězdách. Přiznám se, že bych chtěl Africu, už jen proto, že to je můj dávný sen, ale uvidí se.
No nic, jdu zase provětrat to svoje šumítko

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

27.4.2008 v 08:58 | Nahoru | #60
agy >> Já bych tuze rád. Minulý víkend jsem se pokoušel o registraci na fanclubu XTZ750 (jsou vlastně dva cz weby, ale mají jedno společný fórum a jeden sk web) s tím, že mi bude zaslán "aktivační" mail a ono nic. Ani nemam tolik času to teď řešit, jsem doma (a tím i u netu) jen víkendy, ale začátkem května budu pár dní doma tak to snad nějak půjde zařídit. Právě dělám několika takových, pro mě typických, "serepetiček" jako ventilátorek na chlazení napěťovýho regulátoru (do r.v. 94 problém s přehříváním), LED diodu jako indikaci rozsvícených potkávacích světel s fotoodporem - při sluníčku svítí hodně, při tmě jen tak mžourá aby neoslňovala ; mezi budíky a plexi takovej ten "multimetr" - 2 teploměry, hodiny, stopky, voltmetr, indikace námrazy s možností zvukový signalizace atp. ... Pak někdy padáky s přídavnými světly, turist. plexi .... samozřejmě to chci s popisama a fotkama házet na web, jak už to léta dělám třeba s autama ...

SniperFM >> Jasný. Já taky až bude čas chci vidět ty jehly a celkově ta mašina potřebuje lehounce "doladit". Ono je na ní vidět, že moc v provozu nebyla a taky hlavně to, že jí měl "někdo, kdo do ní lil jenom benzín" - za 16 let svýho věku je na ní úplně všechno originální (i hefty, vercajk), ba dokonce i veškerý žárovky (!!!!)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere pařenica 17 1.7.2023 v 08:12 wáca
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere georgeCZ 11 16.2.2023 v 11:35 markus
Yamaha xtz 750 supertenere Yamaha XTZ 750 SuperTenere Tomkertis 6 4.4.2022 v 08:11 Tomkertis


TOPlist