paolo_novy Přidat reklamu

Téma: MZ
Ahoj všem. Obracím se na všechny majitele motocyklů značky MZ ETZ. Ve svých 31 letech a po 8 letech života se čtyřtakty jsem se rozhodl vrátit se zpět ke dvoutaktům z NDR (Simson MZ). Kdysi jsem měl ETZ 150 rok 1990 jako šrot, který jsem postupně dával dohromady, a odstraňoval závady způsobené předchozím majitelem. Tehdy nemálo dílů jsem kupoval z Motoprodejna a neměl jsem s tím problémy. Ale to bylo v letech 2013-2016. Dnes je rok 2024 a věci se mění. Tak se ptám na tři body:
a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?

Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.

Předem děkuji za odpověďi

Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06

1 reakcí na tento příspěvek MZ

30.4.2024 v 19:02 | Nahoru | #1
Ahoj. Vlastním jak MZ ETZ 251, tak Jawu 350/638.
MZ jsem dělal komplet-včetně motoru(ten jsem jen platil) Zahučelo do ní více okolo 50 tis. kč určitě. Na normální vyjížďky beru raději Jawu. Mz-tku si beru na sváteční jízdy-je trošku sportovněji naladěná a nemá ráda pohodovou jízdu (ale zvládne ji).

Ale určitě ti MZ nedoporučuji na ježdění do práce:
1)je to škoda-už jich ubývá
2)jsou oproti Jawě dost drahé náhradní díly
3)kvalita spousty náhradních dílů z druhovýroby stojí zahovno. Některé druhovýrobní díly, si musíš dopasovat, nebo dotvarovat, aby šly vůbec použít.
4)na 150 je lepší dostupnost dílů do motoru. Na 251 už spoustu dílů nejde sehnat-třeba do převodovky. Nebo kartery-já je potřeboval a jedny uloženkové byly na prodej v polsku a borec za ně chtěl v přepočtu 15 tis. kč. Takže se nakonec opravovaly ty moje. Karburátor už kluci taky všichni kupují v náhradě-origo už nejde sehnat komplet.

Jinak pokud máš účet na facebooku, tak se přidej do skupiny Fanklub MZ a Simson. Tyto stránky spravuje Roman Němec, který je někde tuším z okolí Liberce( info bez záruky). Tyhle motorky spravuje a je to borec. Dává videa z práce na MZ a komentáře ke kvalitě dílů. On je ten nejpovolanější pro mně, k radám ohledně provozu MZ-má přehled co se dá a co se nedá sehnat, případně opravit. Jinak je to parádní motorka-jen už si ji hýčkám.
Jo a díly jsem dost nakupoval v Moto-prodejna.cz Mají to tam hezky rozpoložkované a rozkreslené, ale nejsou nejlevnější.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 19:38 | Nahoru | #2
Boss.trx850> Díky za radu. Bohužel FB apod. nemám. Chápu no, Jawa není špatná, ale MZ a Simson mi přirostly o srdci víc. Já když měl ETZ 150, jezdil jsem s ní do školy, do práce na výlety. Co se týče ND to neřeším. Ve srovnání s Hondou, Kawasaki, Royal Enfield Bullet a Triumph Bonneville je to levné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist