O co jde, sháním firmu,člověka nebo šikulu co dokáže obrábět titan.
Na svojí takřka dodělanou přestavbu sem si vymyslel pár komponentů které bych rád vyměnil za titanové namísto oem dílů.
Najde se tu někdo šikovný kdo by rovnou i přidal třeba rady a své nápady ?
Pro představu by šlo například o držáky motoru (prodávají se ale né na rok 2019)
Mockrát děkuju a přeju fajn víkend
(Edit: přidání obrázku)
Naposledy editováno 13.04.2024 09:32:45
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach
Naposledy editováno 15.04.2024 12:05:44
maf26 píše: Ahoj
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach
To jsou nějaký obchodní názvy? Asi máš na mysli slitiny z řad EN AW 6XXX a 7XXX. U těch se lze dostat (se zavřenejma očima) na měrnou pevnost (nebo jak se tomu říká) uhlíkovejch ocelí.
S titanem je to jak říkáš, běžněji se používá tzv. komerčně čistý titan (c.p.), neboli třeba Gr.1, Gr.2. U těchto "slitin" se využívá hlavně vysoká chemická odolnost (trubky tepelnejch výměníků, kyselina dusičná,...) Pevnostně je to bláto.
Pak je tu ale třeba titan Gr.5 (Ti-6Al-4V), kterej je už jinej příběh. Je to poměrně "stará" slitina a věřím, že dneska už je to zase dál...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lehké expediční enduro [1, 2, 3] KTM EXC 300, KTM 690 Enduro, Husqvarna TE 449, KTM E... | Ariete | 73 | 5.11.2022 v 10:34 Earthshaker |
Ne-ostrá husqvarna Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna FE 501 | Ales5 | 9 | 5.4.2021 v 15:00 Lokomaster |
Husqvarna fe 501 mottard Husqvarna FE 501 | Uhlik52 | 17 | 19.12.2020 v 11:12 JiriBN |
Supermotard zázemí - Praha Husqvarna FE 501 | Zeratul | 10 | 23.9.2020 v 09:45 neznamyScooterD |
Husqvarna FE 501 střílení do výfuku Husqvarna FE 501 | Feedor | 15 | 20.6.2020 v 11:42 assassin |