globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

6.4.2024 v 08:30 | Nahoru | #1

Deadman píše: Tuareg 660 má nádrž níž - "prohozenou" nádrž se vzducháčem. V tom smyslu, že vzducháč je nad hlavou motoru a nádrž se táhne od víčka dozadu dolů do míst, kde jinak bývá vzducháč.

Nádrž ten vzducháč na hlavou obepíná z obou stran. Od víčka jde i dopředu. Dole v místě airboxu je podle odhadu asi jen 1/3 objemu a v každém tom uchu od uzávěru směrem dopředu bude po dalších třetinách objemu. Ale je fakt že z těch čtyř to mají nejlépe vyřešené.
Tuareg pro změnu nemá, stejně jako Transalp, uzavřený rám. To mají jen VStrom a Tenerka.

Nechápu proč konstruktéři už konečně neudělají enduro střední velikosti pořádné. Každá z těch motorek má kousek dobře a zároveň něco naprd. Všechno už tady bylo, je provozem dostatečně odzkoušeno a nikdo ty poznatky nezužitkuje kompletně v jednom stroji.

- O dvouválcovém motoru nemá cenu diskutovat stejně jako že je to motor původem ze silničních motorek. Proč se ale tak moc šetří že neudělají do převodovky první tři rychlosti pro terén to nechápu. Delší krok co vznikne mezi 3 a 4 nikoho neomezí. Sekudární převod se nebude muset tolik zkracovat a prospěje to na obě strany. Pomalejší jízdě v terénu bez přehnaného spojkování a pro cestovní rychlosti se nebude muset motor tak vytáčet.

- Uzavřený rám, od krku řízení před a pod motorem ke kyvce. Pro enduro jasně nejlepší volba.

- V době vstřikování, kdy všichni používají palivové čerpadlo nacpat nádrž do prostoru mezi motor a centrální tlumič. Těsně až nad blok převodovky. Těžiště se dostane dolů, bude uprostřed motorky a tím pádem se nebude nijak měnit její zatížení předku či zadku podle toho jestli je nádž plná nebo prázdná.
Nádrž v podsedláku zřejmě něčemu nevyhovuje když od toho BMW upustilo. KTM řešení u stupaček je taky extrém který pro enduro nepřijmou všichni (podle mě slepá ulička) a bezín v rámu už se taky v minulosti zkoušel a neujalo se to.

- Přidat do homologace ke 150/70-18 druhý, alternativní rozměr pneu 140/80-18 aby se mohl nazout v případě potřeby legálně pořádný špalek a namotat vedení svodů postaru vedle bloku je už jen taková třešinka na dortu která potěší srdce nejednoho enduráka.

Naposledy editováno 06.04.2024 08:43:28

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

6.4.2024 v 11:31 | Nahoru | #2

bazin. píše: ...Nechápu proč konstruktéři už konečně neudělají enduro střední velikosti pořádné. Každá z těch motorek má kousek dobře a zároveň něco naprd. Všechno už tady bylo, je provozem dostatečně odzkoušeno a nikdo ty poznatky nezužitkuje kompletně v jednom stroji..



Vždyť tady o tom celou dobu mluvíme, mlho
Protože kšeft. Doba dakarovek je dávno pryč spolu. Kdo má v dnešní době krom KTM v portfoliu pro Evropu jednoválec? Vždyť je doba SUV, viz nejprodávanější evropská motorka. Těch pár nadšenců tvého ražení to nezachrání. Pro ty je tu reedice Tenere, Tuareg, Afrik a jiných odkazů na devadesátky. A udělat jakože enduro je podstatně levnější a prodejnější než nějaký ostrý speciál, navíc když tu kategorii má pod palcem kačena.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE Roman2bk 155 19.5.2024 v 21:46 JAVR
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE JAVR 33 18.5.2024 v 19:48 Eddie83
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 66 14.5.2024 v 18:45 Deadman
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 4 13.5.2024 v 21:59 HTB
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 73 11.5.2024 v 12:36 Vlnič


TOPlist