rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.
Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?
2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?
3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?
4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?
Předem díky za odpověďi a ochotu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Wenca24 píše: bazin.> Máš někde nějaký zdroj ohledně změny převodovky v motoru Tenere? Podle mě změnili pouze sekundární převod...
Čerpal jsem z tohoto testu. Cituji: Zajímavě je poskládaná i převodovka. Ta má první tři rychlosti krátké jak víkend. Zejména mezi dvoukou a trojkou budete řadit zatraceně často. V terénu je to ale super.Nicméně podle rozkresu je poměr všech převodů i primární převod stejný jako u MT-07. Takže máš pravdu a já kecal.
Wenca24 píše: Aby tu hru o těžiště ještě soudruzi z japonska/francie dovedli k dokonalosti, mrdli přímo nad něj pro jistotu ještě celou bandu - jako v devadesátkách, kdy tekl benzín do karbece samospádem.
BMW F800R/GS ji pod sedlem mělo a upustilo od toho. Na AJP PR5 se mi to líbilo. Bylo to cítit když jsem vracel na kola odloženou moto někde ve stráni ve výjezdu. Tenhle prcek neměl výkon na to aby se stavěl na zadek tím že mu ve předu ta váha paliva chyběla. S výkonem Tenerky by to už možná bylo jiné ubrat ze předu 16-20kg a dát ho pod zadek. I když u BMW si na to nikdo nestěžoval tak od toho odešli.A jak dlouho s tím vydrží u KTM? Já osobně bych nemohl jezdit v terénu s neustálou vyzí že tu nádrž prorazím o šutr zapomenutý v trávě, obrubník, atd... Tahal jsem klacek zapíchnutý mezi chladičem a rámem. Nádrž u stupaček je absolutně mimo mé chápání konstruktérů z KTM.
Naposledy editováno 05.04.2024 13:00:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE | Roman2bk | 155 | 19.5.2024 v 21:46 JAVR |
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 33 | 18.5.2024 v 19:48 Eddie83 |
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 66 | 14.5.2024 v 18:45 Deadman |
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid | PeteTenere700WR | 4 | 13.5.2024 v 21:59 HTB |
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT | TomasNBK | 73 | 11.5.2024 v 12:36 Vlnič |