globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2024 v 08:34 | Nahoru | #1

Enky píše: na motokrosovou trať ambice nemám, ale koleje a bláto si umím představit. Popravdě bych to raději rovnou vyřešil motorkou, kterou už bych nemusel měnit kvůli jejím vlastnostem (tady mi zapadá Tenere)

Nekomplikuj to. Chceš motorku primárně na cestování s tím aby se neztratila v terénu když na to občas dojde.
Jít na to přes CRF300L není špatné, ale v případě že by ti bylo o dvacet(pět) let míň. Je to motorka pro mladé lulany aby si zvykli na bláto a zároveň mohli na motorce dojíždět do školy. Machrovat před roštěnkama na parkovišti u supermarketu a jejich fotříci si ji občas půjčit na ryby když zaprší a Babeta to na ten jejich flek nedá. Používat jí jako ostré enduro typu WRf, EXC tak ji za sezónu rozštípu na trsátka.

Za mě jsi si vybral úplně nejlépe jak to šlo. Jen připomenu že Yamaha si s vývojem téhle Tenerky dala dost načas a vymyslela ji pořádně. A to i přesto že mě osobně se nelíbí vedení výfuku.
Není to tupě převzatý motor z naháče jako to udělala konkurence. Je v něm jinak poskládaná převodovka, podvozek má tři varianty tlumičů, dvě velikosti nádrže, upravili vypínání ABS(tady možná víc tlakem konkurence než uživatelskou odezvou). Ceny ND, z té čtyřky, jasně nejlevnější. Mám osobní zkušenost že originální Yamaha ND/spotřebák byl levnější než druhovýroba.
Transalp-Tuareg-VStrom jen převzali stávajíci silniční agregát a vložily ho mezi 21"-18" kola. Tenhle silniční základ je u všech tří uvedených hodně patrný a místo aby veřejně přiznali že to tak trošku "ojebali" tak z toho dělají přednost. (Pár keců v mediálním prostoru je x-krát levněší než vývoj)

Jestli tě to do terénu opravdu hodně táhne a myslíš to vážně se zvyšováním svých jezdeckých dovednosti kup si k Tenerce, né místo ní, ostré sportovní enduro EXC 400, EXC 350, WR250f, WR450f.
Neřeš to nákupem kompromisní motorky typu CRF300L, WR250R s tím že ji obratem zase prodáš.

Naposledy editováno 05.04.2024 08:41:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

5.4.2024 v 09:10 | Nahoru | #2

bazin. píše: ....
Jít na to přes CRF300L není špatné, ale v případě že by ti bylo o dvacet(pět) let míň. Je to motorka pro mladé lulany aby si zvykli na bláto a zároveň mohli na motorce dojíždět do školy. Machrovat před roštěnkama na parkovišti u supermarketu a jejich fotříci si ji občas půjčit na ryby když zaprší a Babeta to na ten jejich flek nedá.
...
Jestli tě to do terénu opravdu hodně táhne a myslíš to vážně se zvyšováním svých jezdeckých dovednosti kup si k Tenerce, né místo ní, ostré sportovní enduro EXC 400, EXC 350, WR250f, WR450f.
Neřeš to nákupem kompromisní motorky typu CRF300L, WR250R s tím že ji obratem zase prodáš.


Mladí si nové motorky nekupují, a už vůbec ne maloobjemová endura protože nevypadají kůl a nedá se s nima machrovat před roštěnkama.
Tyhle motorky si alespoň v ČR kupují "dědci" kolem 40, kteří už zjistili, že na lehké motorce si polňačky, klikaté okresky i proplétání se městem cestou do práce užijí mnohem víc než na těžkopádném dvouválci, se kterým se mimo asfalt už dost nadřeli když jim bylo 25-40.
Ostré enduro je pro většinu lidí nesmysl, protože na jeho řádné využití nemají fyzičku a nesmíš na něm na silnici - tedy musíš ho všude tahat na vozíku nebo v dodávce. Navíc servis v motohodinách, kdy generálku motoru na tom děláš častěji, než se na tupém enduru se silničním motorem mění olej.

Pořád ale platí, že žádná motorka nemůže být dobrá na všechno. Pokud chceš pohodlně cestovat, potřebuješ na to jinou motorku, než na víše zmíněné. Takže potřebuješ mít motorky alespoň dvě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

5.4.2024 v 09:55 | Nahoru | #3
bazin.> Máš někde nějaký zdroj ohledně změny převodovky v motoru Tenere? Podle mě změnili pouze sekundární převod...
Já bych si tu tenerku moc neidealizoval..vznikla totiž přesně tak, jak to popisuješ u ostatních.. Vzali motor z MT-07 - která byla od začátku do konce postavená jako socka style motorka, která měla konkurovat NC700... Když tenkrát přišla na trh, stála 130 tisíc Kč. Tenerku vyvíjela francouzská yamaha z toho co měli...Ten motor se primárně do cestovního endura vůbec nehodí...je krátkej a celej hrozně vyskokej...má hlubokou vanu, takže klika je hodně vysoko a nad ní jsou ještě ztopořený ty dva válce... Aby tu hru o těžiště ještě soudruzi z japonska/francie dovedli k dokonalosti, mrdli přímo nad něj pro jistotu ještě celou bandu - jako v devadesátkách, kdy tekl benzín do karbece samospádem...Na motoru jsou ve předu i původní úchyty na jiný rám - tady samo nepoužité...
Mimo to je to ale dobrý stroj - motor je jízdně příjemnej a celkově krom otho těžiště motorka ničím neotravuje...Je ale potřeba přiznat, že to je velký kompromis..
Souhlasím s tím, že transalp šel v těchto neduzích ještě dál - ten má z horneta nejen motor ale i rám a ten motor je ještě vyšší...

Naposledy editováno 05.04.2024 09:56:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE Roman2bk 155 19.5.2024 v 21:46 JAVR
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE JAVR 33 18.5.2024 v 19:48 Eddie83
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 66 14.5.2024 v 18:45 Deadman
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 4 13.5.2024 v 21:59 HTB
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 73 11.5.2024 v 12:36 Vlnič


TOPlist