globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 23:31 | Nahoru | #1

bazin. píše: černý muž pod bičem otrokáře mám tomu rozumět tak že si nedokáží pohlídat produkovanou kvalitu?



No to se ptám já tebe. Píšeš že každej číňan je sračka. Teď navíc s tvrzením, že si neumí pohlídat kvalitu pokud nad nimi nestojí bílej.

edit: Made in Germany, Co-opted by China

Naposledy editováno 26.03.2024 23:44:17

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

27.3.2024 v 09:06 | Nahoru | #2
TomasNBK> to nemá smysl řešit, to je věc názoru a to žádná fakta nezmění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2024 v 10:56 | Nahoru | #3

TomasNBK píše: No to se ptám já tebe. Píšeš že každej číňan je sračka. Teď navíc s tvrzením, že si neumí pohlídat kvalitu pokud nad nimi nestojí bílej.

edit: Made in Germany, Co-opted by China


Já? Pročti si těch pár přízpěvků zpětně. Ty jsi s tím v #23 začal. Chceš tvrdit že třeba Triumph který si v Thajsku před 20-ti lety postavil továrnu si tam neudrží svůj standard který požaduje? To samé Honda a její fyzická výroba.
Není ti jasný rozdíl mezi přesunutím výroby z Evropských a Japonských továren do Asie vs. výrobek čínské firmy vyrobený u nich v číně?

Zůstaňme u motorek. Na letošním Motocyklu v Brně jsem byl mile překvapen Tridentem 660. Malá, lehká motorka která mi na první usednutí padla jak ušitá, všechno na ní je přesně tam kde to řidič očekává. Měřím 182cm a přesto jsem se na ní necítil stísněně. Nikde žádný zbytečný plast, plechová nádrž, kulatý budík - vlastně dnes už přístrojový LCD panel, ale udělaný motorkářsky.
Guzzi V85 TT, opět plechová nádrž a žádné plasty co by zakrývaly "něco" co se konstruktérům nepodařilo vyřešit.
SV650X pro mě příjemné překvapení č.2 Padla do ruky stejně skvěle jako Trident, jen těch plastů je tady na můj vkus už trochu moc.
Royal Enfield celé portfolio co na výstavě měli bezplastové. Seděl jsem jen na Scramu 411, o nic jiné jsem neměl zájem, nenadchl ale ani neurazil. Nový Himalayan 450 - hnus, přešla mě chuť na něj sedat když jsem ho viděl naživo. Je to nedotažená slátanina kolem nového motoru.
Fantic Caballero je zklamání největší. V testech vychválená motorka na které jsem si připadal jako na Kývačce z roku 1955. Pocit chatrnosti a plast všude čeho se řidič dotkne. Nechápu jak tohle mohl v testu někdo hodnotit kladně.

A teď čína. Seděl jsem na třech, 2x naháč, 1x cosi jako enduro, zn. nevím. Na všech jsem si připadal jako na TOI-TOIce, kterou jsem použil jednou jedinkrát za cellý svůj život(od té doby nikdy více, i když jsem musel jít třeba 1km pěšky do lesa).
Každá z těch motorek byla obalená v plastu i když ani jedna z nich nebyla kapotovaná silníční motorka. Pocit jako by se ty plasty podemnou měli rozsypat, jako hračka co si vybalíš z Kinder vajíčka. Splácané cosi do tvaru motocyklu. Sedělo se na nich jako na koze co jsme na základce přeskakovali v tělocviku.
Tuono, prezentované jako naháč, mě taky zklamalo množstvím plasů. Když jsem něm ale seděl neměl jsem pocit že se to celé po 100km rozpadne na prvočinitele. Stejně tak SV650X.
Ovšem pocit z těch čínský výtvorů byl jiný, doslova neopakovatelý. Člově přemýšlí jak nejopatrněji z motorky slézt aby se pod ním nerozpadla už v té prodejně. Kdo to nezažil běžte si to zkusit naživo. A proto píšu čínské sračky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 64 Dnes v 13:41 uko_ješita
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 Včera v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 72 30.4.2024 v 18:55 Animals21


TOPlist