Moc díky za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín do babetty
Moc díky za odpovědi.
Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=231629
Copyright © Motorkari.cz
Tak si sežeň třítaktní, ten je v pohodě
1 reakcí na tento příspěvek Benzín do babetty
....a někdo zase říká, že to dvoutaktním a čtyřtaktním motorům odpálí písty...
Ten je taky dobrej
Prémiový benzín má holt slabost pro sudý čísla
A země je placatá. Píst se dá propálit i prémiovým benzínem ale vždycky to bude mít na svědomí "mechoš" co blbě nastavil karburátor. Vzhledem k faktu, že jsem od nového roku přešel na Vervu, tak bych měl vytočit svíčky a kouknout jak jsou na tom písty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
Pokud by to byla ještě Babeta vyrobená na olovnatý speciál, tak tam je problém s větší teplotou hoření u bezolovnatého benzínu a to pak propálí píst.
Naposledy editováno 26.03.2024 16:58:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
pepe100 píše: Drakl> Teplota hoření se moc neliší mezi 95 nebo 100 okt benzínem. Problém je hlavně v nastavení předstihu. 100 okt má větší tendence k výbušnosti a sebe vznícení při zahřátém motoru a pak ke klepání (u 2taktu asi moc nehrozí) nebo cukání apod. Pokud moto nemá řídící jednotku která umí přenastavit předstih tak to ani nemá cenu používat. Nebo na druhou stranu to musí být tak jednoduchý stroj, co spálí cokoliv bez jakýchkoliv příznaků.
Pokud by to byla ještě Babeta vyrobená na olovnatý speciál, tak tam je problém s větší teplotou hoření u bezolovnatého benzínu a to pak propálí píst.
Tak je fakt sqělý pojednání...
Mám to rozebrat nebo to za mě udělá kolega?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
1. Píst se nepropaluje kvůli druhu benzínu, ale když je to chudé a přehřeje se svíčka.
2. Natural s lihem ochlazuje píst o trošku líp, než samotný benzín. Kvůli vyššímu odparnému teplu lihu.
3. U babetty nejde propálit píst, pokud by to nebyla nějaká desetikoňová potvora. Babetta má litrový výkon tak mizerný a dno pístu má zároveň tak malou plochu, že se to ještě nikomu nepodařilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty
tvou narážku na propálenou hlavu jsem pochopit dobře.
proto jsem napsal
poznámka č.1
- Teplota hoření se moc neliší mezi 95 nebo 100 okt benzínem. - tzn. že nehrozí zničení pístu ani hlavy ani blatníku.
poznámka č.2
- Problém je hlavně v nastavení předstihu... - ano, přiznávám, přehodil jsem smysl oktanového čísla. Tato poznámka nemá souvislost s poznámkou č.1.
Nicméně možnost plného využití jinak oktanového benzínu (vyšší nebo nižšší) závisí na možnostech motoru a řídící jednotky, jak je konstruován a nastaven. Pokud motor má předepsáno palivo 93-98, tak 100 oktanový benzín plnohodnotně nevyužije a bude s ním zacházet jako s 98. Což může a nemusí přinést nějaké pozitiva nebo negativa. Použití je jen na majiteli a na vyzkoušení a pocitu z chodu motoru. Destrukce nehrozí.
Používání 100 okt benzínu u běžných (ne závodních či speciálních) motorů bylo probíráno již v mnoha diskusích a testech, zde i na internetu, bez vážnějšího významu a přínosu pro motory. Ale jako vždy existují výjimky a jiné pocity a zkušenosti. Přínosy jsou většinou spřaženy a moderními automobilovými motory (turbo, přímě vstřikování a negativa spojená s těmito technologiemi- chudá směs, špatné rozptýlení paliva, odpar paliva, karbonizace,..). To se většinou motocyklových motorů netýká (možná zatím, nebo jen těch nejnovějších kvůli přísnějším emisním limitům).
poznámka č.3
- staré motory na olovnatý benzín... tato poznámka nemá souvislost s předešlými dvěmi. Zde připouštím zjednodušení "propálení pístu". Měl jsem asi napsat "hrozí vážné poškození motoru při použití bezolovnatého benzínu nebo jiných náhražek olova", způsobí to poškození ventilových sedel, pak pravděpodobně podpálení ventilu to pan nadále poškození atd. atd.. Což u 2taktu nehrozí.
Všechny poznámky byly myšleny obecně pro motory a ne jen pro Babettu.
Omlouvám se zda můj komentář byl příliš strohý a podání zavádějící či mé technické znalosti jsou již zastaralé a nevhodné.
Pokud se zásadně v něčem mýlím, rád se přiučím (a to myslím vážně). Uvědomuji si, že jsou zde větší "machři" než já.
1.) Vyšší oktanové číslo má samozřejmě větší odolnost proti detonacím, tudíž se hodí do motorů s větším kompresním poměrem. Z toho vychází ze motorům s menším kompresním poměrem (jako třeba Babeta) nemá jak ublížit.
2.) Hlavní přínos "premioveho" paliva je právě nahrazení biolihu složkou etbe která má podstatně lepší vlastnosti.
Takže nejde o nějaký přínos vyššího oktanového paliva na výkon.,žádný koně navíc se nekonají,ale zároveň žádné propalování pístů.
Všem svým zákazníkům doporučuji tento typ paliva především do sezónně používaných strojů. Jedná se o široké spektrum strojů,od zahradních sekaček přes traktůrky, řetězové pily, křovinořezy až po skútry,mopedy a dospělé motocykly. Negativní reference za ty roky nula.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lakování Babetty 210 Babetta 210 | Mira- | 21 | Dnes v 08:33 Krleš70 |
Potrebujem pomôcť s dielami Babetta 210 | Krtekslopatku | 2 | Včera v 22:07 assassin |
potřebuji pomoct s babettu 210 Babetta 210 | pitbikeros | 22 | Včera v 19:10 Koblich |
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 | pitbikeros | 13 | Včera v 18:44 Koblich |
Zapalování Babbeta Babetta 210 | Mira- | 3 | 4.5.2024 v 12:27 krokoš |