globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín do babetty
22.3.2024 v 22:53
Zdravím, rád bych se zeptal, co říkáte na tankování 100 oktanového benzínu do babetty. Četl jsem už asi tisíc článků a diskusí, a každý má úplně jiný názor. Někdo říká, že je to v pohodě a motoru to pomáhá, a někdo zase říká, že to dvoutaktním a čtyřtaktním motorům odpálí písty... Tak nevím... Ale nechce se mi do stařešiny tankovat ta nová hnusná E10 plná bio složek.
Moc díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty

26.3.2024 v 20:16 | Nahoru | #1
pepe100> A poznal jsi vůbec, že s tou propálenou hlavou jsem se snažil ty hlouposti dotáhnout do absurdna?
1. Píst se nepropaluje kvůli druhu benzínu, ale když je to chudé a přehřeje se svíčka.
2. Natural s lihem ochlazuje píst o trošku líp, než samotný benzín. Kvůli vyššímu odparnému teplu lihu.
3. U babetty nejde propálit píst, pokud by to nebyla nějaká desetikoňová potvora. Babetta má litrový výkon tak mizerný a dno pístu má zároveň tak malou plochu, že se to ještě nikomu nepodařilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín do babetty

27.3.2024 v 09:55 | Nahoru | #2
Kohlstein> Komentář, který jsem napsal tak jak je asi nedává moc smysl.
tvou narážku na propálenou hlavu jsem pochopit dobře.
proto jsem napsal

poznámka č.1
- Teplota hoření se moc neliší mezi 95 nebo 100 okt benzínem. - tzn. že nehrozí zničení pístu ani hlavy ani blatníku.

poznámka č.2
- Problém je hlavně v nastavení předstihu... - ano, přiznávám, přehodil jsem smysl oktanového čísla. Tato poznámka nemá souvislost s poznámkou č.1.
Nicméně možnost plného využití jinak oktanového benzínu (vyšší nebo nižšší) závisí na možnostech motoru a řídící jednotky, jak je konstruován a nastaven. Pokud motor má předepsáno palivo 93-98, tak 100 oktanový benzín plnohodnotně nevyužije a bude s ním zacházet jako s 98. Což může a nemusí přinést nějaké pozitiva nebo negativa. Použití je jen na majiteli a na vyzkoušení a pocitu z chodu motoru. Destrukce nehrozí.
Používání 100 okt benzínu u běžných (ne závodních či speciálních) motorů bylo probíráno již v mnoha diskusích a testech, zde i na internetu, bez vážnějšího významu a přínosu pro motory. Ale jako vždy existují výjimky a jiné pocity a zkušenosti. Přínosy jsou většinou spřaženy a moderními automobilovými motory (turbo, přímě vstřikování a negativa spojená s těmito technologiemi- chudá směs, špatné rozptýlení paliva, odpar paliva, karbonizace,..). To se většinou motocyklových motorů netýká (možná zatím, nebo jen těch nejnovějších kvůli přísnějším emisním limitům).

poznámka č.3
- staré motory na olovnatý benzín... tato poznámka nemá souvislost s předešlými dvěmi. Zde připouštím zjednodušení "propálení pístu". Měl jsem asi napsat "hrozí vážné poškození motoru při použití bezolovnatého benzínu nebo jiných náhražek olova", způsobí to poškození ventilových sedel, pak pravděpodobně podpálení ventilu to pan nadále poškození atd. atd.. Což u 2taktu nehrozí.

Všechny poznámky byly myšleny obecně pro motory a ne jen pro Babettu.

Omlouvám se zda můj komentář byl příliš strohý a podání zavádějící či mé technické znalosti jsou již zastaralé a nevhodné.
Pokud se zásadně v něčem mýlím, rád se přiučím (a to myslím vážně). Uvědomuji si, že jsou zde větší "machři" než já.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potrebujem pomôcť s dielami Babetta 210 Krtekslopatku 3 Včera v 15:57 Krtekslopatku
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 21 Včera v 08:33 Krleš70
potřebuji pomoct s babettu 210 Babetta 210 pitbikeros 22 10.5.2024 v 19:10 Koblich
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 13 10.5.2024 v 18:44 Koblich
Zapalování Babbeta Babetta 210 Mira- 3 4.5.2024 v 12:27 krokoš


TOPlist