1946 Norton 350cc Manx:
1947 Norton 500cc Manx:
Rex McCandless prodal v půli roku 1947 licenci na kyvné vidlice firmě Faridax a uvolnil si ruce pro vývoj nejlepšího motocyklového rámu. Že měl pro Nortony slabost, nakonec k sobě našli i cestu a v roce 1949 začal pro Norton pracovat.
Tento vynález se týká nového nebo vylepšeného rámu pro motocykl, který obsahuje dvě v podstatě rovnoběžné pravoúhlé smyčky, z nichž každá je vytvořena z jedné trubky a konce trubky tvořící každou smyčku se kříží a jsou k sobě přivařeny v místě horního předního rohu smyčky. Volné konce trubky, které vyčnívají za bod křížení, jsou přivařeny ke straně nakloněné hlavové trubky u jejího vršku a spodku. Sestavený rám je na svou váhu extrémně pevný a navržený tak, aby poskytoval maximální odolnost vůči jakémukoli namáhání způsobenému otřesy od vozovky nebo hnací silou pohonné jednotky.“
1 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed
edit - všechny ostatní rámy pro závodní Manx (od roku 1954) a pro všechny seriové stroje byly vyráběné u firmy Reynolds, nikoliv v Nortonu. Firma Rexe McCandlesse byla vyplácena částkou 1 libry za každý vyrobený kus.
Naposledy editováno 26.03.2024 11:58:36
Naposledy editováno 26.03.2024 11:51:59
Pohled z druhé strany, v sedle Geoff Duke:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed
Krautkopf píše: Rex vyráběl první rámy přímo u Nortona v Birminghamu a za tímto účelem si tam z Irska přivezl i vlastního svařeče. V Nortonu totiž nikdo svařovat neuměl (všechno se pájelo mosazí do mufen), ale i kdyby uměl, tak tohle nebylo jen tak obyčejné svařování. Trubky byly Reynolds, což bylo zároveň synonymum pro bezešvé tenkostěnné trubky používané hlavně v letectví, v té době nejspíš typ 531 (wiki ). Tuto mangan-molybdenovou ocel nelze tavně svařovat, a jediný způsob spojování bez mufen je svařování bronzem, tzv. bronze welding:
edit - všechny ostatní rámy pro závodní Manx (od roku 1954) a pro všechny seriové stroje byly vyráběné u firmy Reynolds, nikoliv v Nortonu. Firma Rexe McCandlesse byla vyplácena částkou 1 libry za každý vyrobený kus.
Toto ale přece není svařování, jedná se o tvrdé pájení, nebo ne? Je to kvůli tomu, že při pájení se spojované části zahřívají na mnohem nižší teplotu, netaví se a nedochází k pnutí a deformacím materiálu, nebo jen k minimálním. A při správném provedení je takový spoj pevnější, než samotný podkladový kov.
Na rozdíl od prvních Manxů se Kneeler zachoval a stojí v nejslavnějším muzeu Nortonů https://sammymiller.co.uk/
Jedna novější fotka:
Naposledy editováno 27.03.2024 12:36:05
Sám si říkám, že Jawa kývačka mohla taky přijít dřív, ale možná i pod vlivem rozhodnutí Nortonu, že plunžrové pérování je pro plebs dostačující, se i kývačky dostaly do výroby až v roce 1954.
Naposledy editováno 27.03.2024 14:16:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čo je to za motor? Norton ES 2 | Retro | 12 | 28.6.2011 v 11:28 Nebzyk |
Díly pro Nortona ES 2 Norton ES 2 | B12 | 6 | 28.9.2010 v 21:44 B12 |
Norton Manx -nechcete nového? Norton ES 2 | Desmik | 21 | 22.2.2009 v 18:38 vanin |