paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Norton Featherbed
Pod pojmem featherbed by si leckdo cizích jazyků znalý by si mohl představit například pérovou matraci. Ale říkat tak motorce? Jak to vlastně bylo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed

26.3.2024 v 12:58 | Nahoru | #1

Krautkopf píše: Rex vyráběl první rámy přímo u Nortona v Birminghamu a za tímto účelem si tam z Irska přivezl i vlastního svařeče. V Nortonu totiž nikdo svařovat neuměl (všechno se pájelo mosazí do mufen), ale i kdyby uměl, tak tohle nebylo jen tak obyčejné svařování. Trubky byly Reynolds, což bylo zároveň synonymum pro bezešvé tenkostěnné trubky používané hlavně v letectví, v té době nejspíš typ 531 (wiki ). Tuto mangan-molybdenovou ocel nelze tavně svařovat, a jediný způsob spojování bez mufen je svařování bronzem, tzv. bronze welding:

edit - všechny ostatní rámy pro závodní Manx (od roku 1954) a pro všechny seriové stroje byly vyráběné u firmy Reynolds, nikoliv v Nortonu. Firma Rexe McCandlesse byla vyplácena částkou 1 libry za každý vyrobený kus.



Toto ale přece není svařování, jedná se o tvrdé pájení, nebo ne? Je to kvůli tomu, že při pájení se spojované části zahřívají na mnohem nižší teplotu, netaví se a nedochází k pnutí a deformacím materiálu, nebo jen k minimálním. A při správném provedení je takový spoj pevnější, než samotný podkladový kov.

(reakce na) Norton Featherbed

26.3.2024 v 13:14 | Nahoru | #2
vilem_i_am> Terminologicky je to svařování bronzem. Tím, že se nanáší housenka, se to liší od pájení mosazí, kde pájka zavzlíná do spáry.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čo je to za motor? Norton ES 2 Retro 12 28.6.2011 v 11:28 Nebzyk
Díly pro Nortona ES 2 Norton ES 2 B12 6 28.9.2010 v 21:44 B12
Norton Manx -nechcete nového? Norton ES 2 Desmik 21 22.2.2009 v 18:38 vanin


TOPlist