1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed
Krautkopf píše: Rex vyráběl první rámy přímo u Nortona v Birminghamu a za tímto účelem si tam z Irska přivezl i vlastního svařeče. V Nortonu totiž nikdo svařovat neuměl (všechno se pájelo mosazí do mufen), ale i kdyby uměl, tak tohle nebylo jen tak obyčejné svařování. Trubky byly Reynolds, což bylo zároveň synonymum pro bezešvé tenkostěnné trubky používané hlavně v letectví, v té době nejspíš typ 531 (wiki ). Tuto mangan-molybdenovou ocel nelze tavně svařovat, a jediný způsob spojování bez mufen je svařování bronzem, tzv. bronze welding:
edit - všechny ostatní rámy pro závodní Manx (od roku 1954) a pro všechny seriové stroje byly vyráběné u firmy Reynolds, nikoliv v Nortonu. Firma Rexe McCandlesse byla vyplácena částkou 1 libry za každý vyrobený kus.
Toto ale přece není svařování, jedná se o tvrdé pájení, nebo ne? Je to kvůli tomu, že při pájení se spojované části zahřívají na mnohem nižší teplotu, netaví se a nedochází k pnutí a deformacím materiálu, nebo jen k minimálním. A při správném provedení je takový spoj pevnější, než samotný podkladový kov.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čo je to za motor? Norton ES 2 | Retro | 12 | 28.6.2011 v 11:28 Nebzyk |
Díly pro Nortona ES 2 Norton ES 2 | B12 | 6 | 28.9.2010 v 21:44 B12 |
Norton Manx -nechcete nového? Norton ES 2 | Desmik | 21 | 22.2.2009 v 18:38 vanin |