Pozn. výška 165
Děkuji za případné rady.
Naposledy editováno 23.01.2024 10:37:41
Pokud budeš chtít novou, a líbí se ti klasické ("retro") motorky, mrkni třeba na tohle: https://www.motorka...lik-stoji-50649.html . Pro začátky značka ideál. Kdyby to bývalo existovalo před těma 4 lety, asi bych neváhal.
Naposledy editováno 23.01.2024 13:10:15
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Neposlouchej kecy okoli o tom, ze rovnou A a jen litr je motorka a podobne bludy od lidi co umi jezdit jen rovne a s 400kg motorkou by si na parkovisti nebo ve meste nevedeli rady. Klidne si to zkus v autoskole pokud ti tu moznost nabizi, ale kdyz se nebudes citit, tak nevahej prejit na A2. Motorek v teto kategorii je na vyber spousta, klidne jezdi i 200km/hod a lidi cestuji i kolem sveta i na tech z ridicaku A1.
A2 je ale urcite dobre alespon kvuli vyberu i levnych moto, protoze pro zacatek je lepsi koupit na rok az dva nejakou ojetinu nahace v rozumnem stavu, vyjezdit se, ziskat zkusenosti a prechod na plne je pak jen par tisic navic a je to rychlovka. Nebo zjistis, ze ti bohate staci A2 a je vyreseno. Je to rozhodne lepsi nez se trapit s velkou a tezkou motorkou.
Edit: Na YouTube se podivej treba na holky 'Itchy Boots' a 'Doodle on a motorcycle'. Co vsechno uz prostridali a kde vsude jezdili a na cem. Uvidis, ze predstava o tom, ze budes mit jen jednu motorku a ze se zaroven i tou prvni trefis do toho co chces je uplne zcestna
Naposledy editováno 23.01.2024 14:35:25
A mrkni se na tohle, holka měří 162cm (v čase 1:15 máš extrém)...
Naposledy editováno 23.01.2024 16:09:26
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Je tady spousta témat o výběru moto,stačí hledat.
Záleží na spoustě okolnostech,jakej seš talent na ježdění? seš kus ženský nebo 30 kg i s postelí, na jakou narazíš autoškolu.
Sem podobná postava jako holka na předchozím videu, jezdím na skoro stejný moto ale po letech ježdění na menší a lehčí moto.
Pro začátek si kup co nejlehčí moto z jaké dostaneš aspoň jednou nohou na zem, nekupuj novou nebude to tolik vadit když s ní praštíš o zem.
Nekupuj velkou těžkou a novou, budeš se bát že s ní praštíš budeš se s ní trápit a budeš jezdit jako p.....á
A nepočítej s tím že přijdeš do bazaru a koupíš tam moto podle tvejch představ, chce to sjíždět inzerci a koukat kde a za kolik a v jakém stavu.
Máš někoho z rodiny nebo kamaráda co se ti bude o moto trochu starat.
Koukej po obsahu 250 nebo 350.
Něco pro inspiraci.
Naposledy editováno 23.01.2024 18:01:15
Rozhodně na začátku nelez na těžkou, vysokou Nebo překoňovanou motorku. Jenom se ti to zprotiví a v horším případě si ještě něco uděláš.
Naposledy editováno 23.01.2024 18:04:43
toto je téma na celovečerní pokec u piva a ještě co člověk, to názor. Ale já to vidím asi takto:
- Rozhodně se snaž o A čko. I za cenu vzdálenější nebo dražší autoškoly. Do budoucna si tím ušetříš peníze, čas a škrábání na hlavě.
- Pokud v okolí nemáš nikoho, kdo by ti dal k motorce "čuchnout", podívej se po motoškole, která takovýto úvod nabízí (Pitland; Bezpečně na motorce). Podle mě to má smysl. Ale chápu, že to je o penězích. ...sama zhodnoť své nadání pro ježdění.
- O své první motorce zkus přemýšlet co nejvíce pragmaticky. Chápu, že si chceš plnit své sny a máš nějakou představu, ale dost pravděpodobně s první motorkou párkrát plácneš (při otáčení, zastavování apod.) a byla by škoda poničit nějakou hezkou mašinu. Navíc během (i krátkého) času se tvůj styl může změnit a tak to nakonec vůbec nemusí být enduro
- Hledej motorku, která je dobře ovladatelná/lehká a na které se cítíš dobře. Za mě je ideální volbou KTM Duke 390.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Další preference:
- výška sedla, došlápnutí patou na zem
- jemně a plynule zabírající spojka (manévrování v malých rychlostech)
- nastavení ŘJ, která necuká při otvírání plynu z polohy zavřeno (dovede znepříjemnit jízdu, hlavně při delších výletech, kdy nastoupí únava)
- velký rejd řidítek
- vynech jednoválce
- vůbec se neboj výkonnějších 4válců. Dodávka výkonu bývá jemná a plynulá, bez problému se seberou z nízkých ot.
Když už jsem asi 2 roky jezdil na Versysu 650, tak jsem si na Kawadays půjčil Z900. Ta motorka je asi 2x silnější, ale minimálně 4x příjemnější na jízdu, zdaleka nevyžaduje při srovnatelném tempu tolik pozornosti. Motor samet, je mu jedno, co tam máš. Začátečník může jezdit do 4000 ot a nebrzdí provoz. Do budoucna je tam dalších 6000 ot. Sedí se hodně v motorce, staneš se víc součástí stroje. No prostě , já jsem tu motorku vracel s tím, že je to ideál do autoškoly.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
" Poprve v životě poletím, mám strach nastoupit do tak velkýho Jumba"
Prostě je to něco jako Passat mezi autama a s tím i dědeček jezdí do lidlu. A všecho proč se nebát jsem tam popsal. Ten motor je použitelný od 2000. Tam nemá žádných 92 kW. On nemá 92 kW ani v otáčkách nejvyššího výkonu pokud není heft na doraz... Chce se to svézt a udělat si názor.
Hladkej a klidně silnej motor je pro začátečníka furt příjemnější než nevycválaná, ucukaná mrcha.
To same vaha kdy 212kg je porad neco jineho nez 180/150/120 pro zacatecnika kde kazde kilo dolu dobre {a to pozna i pri tlaceni v autoskole). Ja taky kdyz slezu z moji 400kg motorky na 212kg motorku tak si pripadam jak na papirovem kole, ale urcite bych nemel napady rikat ze to je ok stroj pro zacatecnika, protoze to ma vykon/hmotnost 0,2 a motor je hodny, jen to je trochu tezke.
Nebo si zacatecnik omylem precvakne mapu, nepochopi manual, vypne si trakci nebo dalsi veci a zase bude vymetat skarpu.
Marne premyslim nad tim, proc se jezdci Moto GP zdrzuji nejakym postupem od slabsiho nahoru, stejen tak piloti F1, kdyz staci jit na to nejvetsi a je to v pohode
Ze nekdo zacne treba na Hayabuse, protoze to je jeho vysnena moto a prezije to neznamena, ze tu motorku umi vyuzivat a ze na tom fakt umi jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Podle mě motorka, která je hodná na nízkých otáčkách a protože je to 4vál, tak z těch nízkejch nevystřelí (kdyby, náhodou, omylem...) je mnohem líp ovladatelnější plynem, spojkou a tím začátečníkovi zbývá mnohem víc mozkové kapacity na hlídání si jízdní stopy, dávkování brzd a hlavně sledování dopravní situace. Já to líp vysvětlit nedovedu a kdo tomu nechce rozumět, tak dál už to vzdávám (to není na puffybodieho).
Komentovat, že ta motorka pak pojede maximálně na trojku nehodlám.
Staci si vzpomenout na zacatky jak byl clovek ze vseho vytresteny a jak i nejake 400ccm mel obrazne receno plne brejle. Ne kazdy se narodi jako Rossi, procento takovych v populaci je dost nizke a zrovna system ridicaku A1 -> A2 -> A je ve skutecnosti dobra vec (kdyz pominu cenove a dalsi problemy s tim spojene). Realny problem zustava, ze lidi, kterym uz je 24 a vice to chteji preskocit, protoze prece proc se tim zdrzovat a ze to nedopada dobre je i tady na foru za ta leta dost prikladu. A to, ze na ZX-9R jsem si mohl do 8.000 ot. varit treba kafe a cist noviny to nemeni
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Na koupě nespěchám, chci to mít pořádně rozmyšlené a s jistotou. Navíc, je leden, čas ještě je, projíždím všemožná fóra tady, katalog též. Navíc, než autoškolu udělám je taky nějaký čas, chci už pak spíš mít tu jistotu z autoškoly pomalu sednout na vlastní. aby to nedopadlo tak, že dodělám autoškolu a budu nějaký měsíce čekat na motorku. To by potom byla zbytečná.
Naposledy editováno 25.01.2024 11:44:15
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků
Pokud je u vas jen jedna autoskola, tak to se urcite tlac at zacnes idealne hned v Breznu, protoze pokud se to nezmenilo, tak zkousky je mozne delat jen za pekneho pocasi a to pak muze lezt do planu a o to vice pokud na ne ceka vice lidi.
Nejlepsi by bylo, ale je to i o financich zaplatit si nejaky kurz jizdy na moto nebo i individualni tam kde je to mozne i bez RP na uzavrene plose at vis co cekat pokud jsi jeste na moto nesedela nebo nezkousela ridit. Cokoliv co pomuze to urychlit a zlehcit se hodi.