paolo_novy Přidat reklamu

Téma: QJ Motor
 
13.9.2023 v 22:36
Politika QJ motor mě trochu zaráží , prodají 100ky tisíc kusů v celem svete jako Benelli TRK , a najednou vyjdou se svou SRT jako pres kopirak o min 20 % levnejsim modelem nez Benelli.
Jinak na motor od QJ si nemuzu stezovat , makal dobre.
Ma nekdo jiz zkusenost s SRT 700X?

Qj motor

Naposledy editováno 12.04.2024 09:17:53

2 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

19.9.2023 v 15:43 | Nahoru | #1
Jak vidim, problem je pochopit, ze nejsem objimac stromu a nesedam si na magistralu, abych zachranoval svet. Solary a hybrid jsem koupil proto, ze to je to pro me vyhodne. Solary jsem poridil jeste pred boomem po Ukrajine, takze jsem mel stesti, ze se vsechno provedlo v pohode a rychle a driv, nez to chteli vsichni.

Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).

Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.

K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.

Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.

K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.

Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.

Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.

Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.

Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.

Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

20.9.2023 v 00:45 | Nahoru | #2
CloudJumper> No chlape tebe bych nechtěl mít jako účetního. Takže znova - opravdu si myslíš, že je reálné jen na benzínu na 10000km ušetřit 23800kč? To asi jezdíš z 90% z kopce a rekuperuješ. A taky si do svých kalkulací připočti cenu elektřiny, kterou jsi do auta nabil. Jak sám píšeš, tak máš spočítanou návratnost FVE na 8let a tudíž po celou tu dobu musíš veškerou elektřinu připočíst k provozu auta. Máš na tu dobu předplaceno cirka 260000kč . Teprve pak ti ta elektrika "doslova spadne z nebe" a můžeš začít počítat s nulou za el. proud.
Takže 7500km tj. při spotřebě 15kW/100km cirka 1200kW.
A to je zhruba 7200kč jen za elektřinu.
Vzhledem k tomu, že servis plugin hybridu je srovnatelný s běžným spalovákem, tak se ti bude při tvém malém nájezdu těch 100 litrů navíc vracet dost dlouho. Ale každého volba.
Já osobně nejsem odpůrcem EV, celkem věřím tomu, že si svůj prostor zaslouží. Ale vadí mi způsob jakým se to děje.

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 23:03 | Nahoru | #3

CloudJumper píše: Jak vidim, problem je pochopit, ze nejsem objimac stromu a nesedam si na magistralu, abych zachranoval svet. Solary a hybrid jsem koupil proto, ze to je to pro me vyhodne. Solary jsem poridil jeste pred boomem po Ukrajine, takze jsem mel stesti, ze se vsechno provedlo v pohode a rychle a driv, nez to chteli vsichni.

Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).

Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.

K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.

Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.

K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.

Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.

Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.

Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.

Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.

Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.



částečně s tebou souhlasím, ale...

nájezd 10 tkm ročně, úspora ca 30 tkč/rok minus ca 5 tkč, které by ti zaplatil výkup přebytků = nadcena auta se ti zaplatí za 4 roky a od pátého teoreticky šetříš.
baterie (v emobilech, plugin- i mildhybridech) ti nesmí kleknout, páč bez ní auto nefunguje, i když spalováku nic není. dosavadní praxe je - když se člověk slušně chová a je to od renomované značky - že baterie degraduje o 2-4% ročně. = podíl 75% km najetých na elektriku se bude pomalu zmenšovat (stejně jako výhodnost v porovnání s prodejem elektřiny do sítě) a u 10-letého auta se tě každý potenciální kupec zeptá, jak na tom je baterka a kolik stojí (ano je předpoklad, že v té době už budou nové technologie baterií a software změnu nějak dochroupe) - a hybrid prodáš spíše levněji než benzínový spalovák.

za mě, v desetiletém horizontu, vyjdeš v lehkém plusu - rozhodně ne 300.000 ušetřeno minus 100.000 příplatek při pořízení

myslím, že emobily by mohla být cesta (podobně jako si to myslím o syntetických palivech), ale současné technologie emobilů (od těžby surovin přes jejich zpracování, výrobu baterií a "výfuk mimo město") je při nejlepším na stejno se spalovákama
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist