bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon
13.9.2023 v 08:35
Ahoj chlapi, potřeboval bych radu koupil jsem ČZ 175/487 , motor byl skoro mrtvej, takže jsem na něm moc nenajel. Dostal jinak vyváženou kliku z ČZ 180, 6 výbrus píst almet, samozřejmě ložiska, gufera atd. Jela parádně do zahřátí, po 8 až 10 km. začala strácet výkon. V teplých dnech si dovolím říct tak na polovinu, prostě mírný kopec co studená jela čtyřkou na čtvrt plynu, tak tepla trojkou na 2/3 plynu. Dostal jsem radu, že dělají nekvalitní pisty, sehnal jsem píst origo metaz a udělal jiný výbrus. Všechno bylo jako přez kopírák. Už nevím co s tím, samozřejmě jsem zkoušel ladit a i vyměnit karburátor, cívku, svíčky předstih, filtr.

Naposledy editováno 20.09.2023 21:32:54

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

13.9.2023 v 08:58 | Nahoru | #1
ložiska na klice nemaji být C3? jen že zvedavosti.

(reakce na) ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

13.9.2023 v 09:06 | Nahoru | #2
karavanista> mají. Alespoň já dával a fungovalo to v pohodě

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

13.9.2023 v 09:29 | Nahoru | #3
Tak asi je to pořád ještě moc bohaté.
edit a nebo je to podle nadpisu - máš ŠTĚSTÍ na výkon

Naposledy editováno 13.09.2023 09:30:51

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

14.9.2023 v 10:31 | Nahoru | #4
Podle mě se to prostě musí zajet, vzájemně si to sednout, dej tam obyčejný minerální olej ve starém poměru 1:30 a nehoň to jak nadmutou kozu, jehlu na střed ať je to bohatší. Výkon to ztrácí protože se to zahřeje, zvětší se vzájemná těsnost a trochu hrozí že se to hvízdne.

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

14.9.2023 v 20:40 | Nahoru | #5
Bimbam: jehla na střed je u 487 na normální provoz!

Vildamir: pokud je karbec seřízený na záběh tzn. jehla 4 zářez od vrchu a šroub bohatosti volnoběhu půl otáčky ven a není vyloženě černá svíčka tak to bude normální, záběhová směs je prostě zbytečně bohatá co se týče výkonu. A pokud ještě nemáš tak kolečko sekundáru vyměnit za 15z, dost to pomůže odstupnování převodovky.
Kolik na tom máš od výbrusu najeto?

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

14.9.2023 v 22:31 | Nahoru | #6
jak vypadal ten minulý píst? byl zadřený popř jak máš fotku? co svíčka? Nesaje ti to někde falešný vzduch?

Naposledy editováno 14.09.2023 22:32:03

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

17.9.2023 v 23:10 | Nahoru | #7
Díky za rady, ložiska tam jsou C3, gufera nová, víčko s těsněním podlepené. Jehlu jsem musel dát nahoru a postupně jsem jí dal na střed,protože se začínala hltit. Svíčka je lehce tmavší šamotka tak to zatím nechám. Budu mít najeto asi necelých 1000km, prvních 400 km bylo opravdu hodně líných. O minulém pístu se mi moc mluvit nechce, měl tak 2000km a ohřátá zase nejela, chvátal jsem, tak jí chvíli podržel na trojku přez 80km.h a pístní kroužek vyletěl výfukem, naštěstí malá rýha Od kanálu dolu. Koupil jen píst s kroužky a žádná změna, takže jsem věřil novému výbrusu s origo pístem(společně i Klikovka
180, ložiska a znovu gufera)Ozubené kolečko jsem dal 16 zubé, bylo tam 18 a nechápu jak na tom mohl nekdo vůbec jezdit. Studená táhne ne moc, ale od spoda, to je největší rozdíl po zahřátí, teplá tě nutí hodně točit a pořád řadit, i volnoběh se zmenší.

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

18.9.2023 v 19:49 | Nahoru | #8
No tak jehlu si dal do pozice po záběhu. Šroub volnoběžné směsi jsi upravil taky? Válec je vybroušený podle pístu? Píst namontovaný šipkou k výfuku? Mezery v zámcích kroužků v normě?

Jinak obecně (pokud je všechno v pořádku) je to malorážka, to že se musí točit je normální. 4ka na čtvrt plynu do mírného kopce je špatně. 15z kolečko zmenší díru mezi 3 a 4 a nebudeš to muset hulákat 80tkou na 3.

ČZ 175/487 po zahřátí ztratí vykon

18.9.2023 v 21:46 | Nahoru | #9
Jde mi o to, že studená tahne, je živá a po zahřátí jede jako ztuha, jde do otáček, pěkně pravidelně jen nemá výkon a začne víc kouřit, ale to přisuzují právě tomu víc plynu. Jinak válec je vybroušený podle pistu v rozměrech od výrobce což u nových pístů se už nedělá, protože"bych tady měl polovinu zadřených výbrusů zpátky a pionýry všechny". Píst je samozřejmě šipkou k výfuku, kroužky buzuluk tak odhadem 0.3 mm v zámku,šroub směsi nemá na sílu ani vliv, spíš nástup když jedu bez plynu a přidám, nebo na málo plynu aby necukala. Chytá studená i teplá výborně, prostě všecko jak má byt, nesetkal jsem se s tím a nerozumím tomu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Čz 175 487 blinkry ČZ 175/478 vesničann 15 30.7.2021 v 12:03 sseba1


TOPlist