globalmoto_kveten





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že

Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 21:30 | Nahoru | #1
Sema - to bych taky chtěl, defekt nikdy neřešit. Přikvapilo mě ale někde, že někdo napsal, že defket měl jen na kolech s duší... možná ale třeba jen náhoda...

Destroyer - to je jednoduché, image neřeším, nevybírám si záměrně 21" kolo a vypletené kola už vůbec ne. Kdyby byly motorky jako např. Strom 800DE a TransAlp 750 ve dvou verzích, s vypletenými koly a pak lité kola (např. 19 a 17"), tak jako např. Strom 650 a Strom 650 XT, tak si vyberu hned ty menší lité kola s bezdušovými pneumatikami a tento příspěvek bych tu ani nenapsal. Věř mi, že o nějaké image mi opravdu nejde
Jenže.... ze zvědavosti jsem se na těch 2 motorkách svezl a přišly mi dobře ovladatelné (nebo až parádně ovladatelné ).
Jinak k tomu co jezdím - ano, vybírám si výlety po asfaltových cestách, aspoň podle mapy si předem myslím, že to budou asfaltové cesty, ale občas se stane, že v nějakém úseky asfalt nemají. Naposledy při výletě v Bosně, ale i ve Slovinsku v horách.
A také u nás se občas stane, že silnice je sice asfaltová, ale je to tankodrom. Mylsím nějakou silnici 2. nebo 3.třídy. Rok jsem teď jezdil na motorce vepředu s 21" a přišlo mi, že ty nerovnosti to kolo lépe bere. Nebo ne? Jinak rád jezdím i po bočních a méně znýmých cestách, rád sem tam něco "objevím", co jsem ještě neviděl

Jo a jak píšeš, abych se podíval po jiných strojích, tak založil jsem si k tomu jinou diskusi, tak mi tam prosím napiš, jaké stroje myslíš.
tady:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230231
Např. Honda má v kategorii turistických motorek NT1100, Goldwinga, ale podlitrovou motorku ani jednu. Hodně značek nemá cestovní podlitrovou motorku. To je samý naháč, nebo supersport nebo cestovní enduro...

yeuop - to jedeš sám? Nevezeš toho nějak hodně?
Tedy kam jedeš a na jak dlouho?
K těm 80.000 km blahopřeji. Máš ji novou, že? A kolik let?

puffybodie - no to bych právě nechtěl, nechat se odvážet autem
Máš nějaké informace, že by Strom 800DE a TransAlp mohly být s bezdušovými pneumatikami? (a asi na litých kolech?) Ví se, kdy to asi bude?

Naposledy editováno 09.09.2023 21:35:39

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 01:12 | Nahoru | #2
Roman2bk> Na bezduši jsem měl defekt kdysi dávno, ještě s GPZ. A to se stalo těsně před garáží, takže to bylo v pohodě. A co tak pamatuju u kamarádů, tak největší problém byl na Caponordu v Albánii, kde zadní kolo propíchnul roxor na polorozpadlém mostě. Ultraseal, který to měl zatěsnit, vylítal všude možně po motorce. A knot tam pak blbě držel. Asi dvakrát jsme to opravovali sami, než jsme dojeli k pneuservisu.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 19:59 | Nahoru | #3
Roman2bk> Zatim informace o bezdusovem Stromu 800DE nejsou, jen informace o tom, ze se stejnym motorem bude polokapota (ale na cestak to asi nevypada, takze zadny nastupce GSX-F zatim -()

Z pohledu marketingu to jde ale cekat. Jdou na trh prvni po cem je vetsi shanka, proste adventure/enduro motorky a az pak dodaji i vice silnicni verzi. Presne tak jak pises treba u Stroma 650, verze XT a nebo ne. Jen tohle je novinka, tak to spise oznami az pristi rok no.

Jinak jezdim taky hodne zapadle cesty a na te XVZ 1300 jak ti pisu v jinem vlakne. Ale ten podvozek kde se da predpeti dostelovat pumpou totiz prekvapive dobre zvlada ty nase hrozne cesty i v porovnani s beznymi nahaci a tak. Jasne, Vstrom 800DE to zehli uplne jinak, ale to je velikosti kol, zdvihy, vekem podvozkul. Ale co se tyce cest tam kde jsem jel s VStrom 800DE jedu i s XVZ 1300, jen pochopitelne s VStrom se tam da pelasit mnohem rychleji, jenze to je pro mne k nicemu, pak nestihas okoli no.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist