a) je na mojí CB500X přecitlivělé ABS a vrčí už když ostatní motorky ještě normálně brzdí?
b) mám šmejdské nepřilnavé gumy? (nějaké Dunlop, origo z továrny Honda, najeto kolem 5.000 km)
c) dělám něco špatně já, špatná technika brzdění?
d) ti lidi prostě ještě nikdy nezkusili za tu brzdu pořádně zabrat?
Edit: abych to uvedl na pravou míru... půlka lidí tady mě pochopila tak, že mi to ABS vrčí málem při každém ubrání plynu, a druhá půlka zase tak, že jezdím pořád naplno a před každým semaforem to stavím na přední. Není to ani tak, ani tak. Jednoduše se chci svoji motorku naučit ovládat co nejlíp, a k tomu je podle mě potřeba vědět, kde mají brzdy svoje limity. Já jsem si ty limity myslím docela spolehlivě našel, vím co udělat, abych se na ně dostal. Zkrátka si umím tím ABSkem zavrčet na jakémkoliv povrchu (to neznamená, že to pořád dělám). Tím že vím, co udělat, taky vím, co nedělat, abych se na ty limity nedostal. Což byl můj cíl. Je mi jasné, že dražší motorky mají lepší techniku. Ale i tak mi nejde do hlavy, že by na sebelepší motorce nešlo nasimulovat takový manévr, při kterém by se ABS ozvalo. Pokud nezasahuje nikdy, tak tam nemusí být, ne? A pokud existuje nějaká situace, při které zasáhne, tak by ta situace měla jít nasimulovat, ne?
Naposledy editováno 04.08.2023 00:43:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
Gahan37 píše: Minimálně kluci co jezdi gymkhanu to umí, Maty Landa z Kolína s přehledem když jsem tam jezdil na kurzy
Neříkám že to nejde, natrénovat se dá kde co. Ale těch kdo to umí nebude polovina ale daleko míň. A taky je rozdíl, jak se to měří. Jestli na exhibici, kde brzdím od čáry, kterou předem vidím, takže nepotřebuju reakční dobu, anebo to měřím v reálném provozu od nějakého momentu, který nečekám, třeba že mi vyskočil z lesa do cesty srnec. Tam bude reakční doba mnohem větší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
Ale na vlastnim prikladu muzu rict, ze beznej pilot z ulice kterej si i mysli, ze je rychlej, tak vubec brzdit neumi… me to trvalo par let na okruhu, nez jsem se aspon zacal priblizovat klukum co jezdi… jsou trate, kde brzdim z kopce a uz nemuzu za paku vzit vic, protoze uz to neudrzim na ruce - svoji vahu proti riditkum az loni jsem na nekterych tratich brzdil se zadnim kolem nad zemi … tohle bych v provozu nenatrenoval do smrti.
Ty ABS systemy a zvlast ty u drahych motorek asi docela zamichaji kartami…