globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
 
7.7.2023 v 19:41
Ahoj,
tak mám zase další problém s motorkou, posez přítelkyně vs. kufry

Prostě jak je přítelkyně nižší postavy (ale ne zas o tolik), tak má nohy na motorce těsně kolem kufrů a to tak, že by ji ty kufry při celodenní jizdě mohly tlačit (nebo už tlačí). No a protože chceme jet během prázdnin někam na motodovolenou, nejspíš na 2 týdny, tak to potřebuji vyřešit. Navíc se jí taky na tu motorku hůře nastupuje, kolem těch kufrů a pokud bude mít v dešti nepromoky a návleky na boty, bude to ještě horší.

Motorka je BMW F850 GSA a kufry jsou Apduro, prý jsou to kopie BMW kufrů
(pokud ano, tak za tento problém děkuji BMW, pokud ne, tak tomu výrobci kufrů).
Pořád mám i starší motorku, Strom 650 s držáky Bartus a kufry Big Husky prostřední velikost a tam tento problém není. Mimochodem Strom má pro spolujezdkyni také větší (širší) sedlo, kdežto na BMW se to sedlo dozadu nepochopitelně zužuje (jako by zase designér zvítězil nad konstruktérem a nad praktičnosti.... ).

Přemýšlím, jaké mám teď technické možnosti, jak to vyřešit.
Třeba někdo z vás řešil to samé a tak by mi mohl poradit. Díky

Tak zatím mě napadly tyto možnosti:

a) jako první mě napadlo ty kufry předělat, aby byly níže - to ale nejde, neboť pravý má vybrání a to prostě posunout dolů nejde.

b) tyto kufry prodat a pořídit úplně jiné kufry a jiné držáky. Pak by se kufry mohly umístit na držáky dle potřeby (myslím pomoci těch 4 puků), např. tak, že by byly o 2-3 cm níže (pokud to nebude vadit při jízdě v zatáčce) a třeba 2-3 cm dozadu. Bylo by to lepší pro nohy, ale motorka by nejspíš byla širší.
K šířce motorky dodám, že na Stromu jsem byl zvyklý, že byl v místě kufrů široký 108 cm (s prostředními kufry BigHusky), zatímco u tohoto BMW F850 GSA s největšími kufry Apduro je šířka 100 cm, tedy o 8 cm je užší. Ale zřejmě i za cenu, že má spolujezdkyně méně místa na nohy....

c) kufry nechat tak jak jsou a zvýšit jak sedlo, tak i stupačky, třeba o 2-3 cm.
Později nějak pěkně (např. přešití sedla a výrobou držáků, aby byly čepy zadních stupaček výše),
ale narychlo teď nějak provizorně.
Sedlo se dá zvýšit koupením nějakého "sedáku" nebo "polštáře", ať již na nafuknutí a nebo ne, z najakého materiálu, např. viz Google Google: "sedák polštář na sedlo motorky"

Ale to zvýšení stupaček výš, to je horší.
Nemyslím teď nějaké total levné hulvátské řešení.... jako např. na stávající stupačky položit 2 dřevěnné špalky a lepící páskou je přilepit jak ke stupačce dolu, tak i na straně k držáku stupaček. A pak ještě nalepit nějakou gumu na ně.... Tak to je spíš nouzovka na krátkou projížďku, aby se ověřil ten posez. Na motodovolenou by to chtělo vyřešit líp...

Dále mě ještě napadlo:

d) vykašlat se na tohle všechno a jet na dovolenou zase na Stromu 650, na kterém jezdím od r.2011 a na kterám mám všechno (kufry, brašny na kufry, držáky na pet flašky za kufrem, brašny vepředu v padácích, dále oproti F850 dost místa pod sedlem, atd.)
No jo, ale pak si ale člověk řekne, k čemu mám novou motorku, když na ní stejně nemůže vyrazit ve dvou na delší výlet? No, to je ještě předčasné....

Tak co, má někdo nějaký nápad?
díky

-------------------

edit: ještě přihodím fotky, aby bylo vidět jak ty kufry vypadají.
Nejsou posazené moc vysoko? To by chtěl porovnat s někým, kdo má stejnou motorku a origo bmw kufry, jestli to má stejně.
Ještě připíši info, tyto fotky jsou z výletu, jak jsem jel sám.



Naposledy editováno 10.07.2023 22:24:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA

9.7.2023 v 20:35 | Nahoru | #1
1100Virago> díky za odkaz. Pokud by to byla poslední věc, co by mi vadila, tak těch 1500 Kč obětuji....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA

9.7.2023 v 21:26 | Nahoru | #2

Roman2bk píše: 1100Virago> díky za odkaz. Pokud by to byla poslední věc, co by mi vadila, tak těch 1500 Kč obětuji....


Ehm... 1500 stojí jeden mezikus, potřebuješ dva, a...

"K úplné montáži je nutný kloub Vario, adaptér Vario a požadovaná stupačka nohou na každou stranu
Základem systému je stříbrný nebo černý Vario kloub, který je vhodný pro příslušný model vozidla, který je namontován na konzole stupačky na motocyklu.
Na něj je namontován varioadaptér, adaptér je k dispozici také ve stříbrné nebo černé barvě, jeho délka je volitelně a lze jej připojit v osmi různých směrech.
K adaptéru je pak připojena stupačka nebo černá opěrka nohou.
Dále můžete zvolit gumový nášlap pro vyšší komfort a jízdě převážně na silnici."

Zkus si to posčítat a vynásobit dvěma
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist