globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatný olej a výplach motoru
Zdravím. Tak se mi po dlouhé době povedla parádní bota, kterou zavinila moje nepozornost. Podařilo se mi prohodit plnosyntetický olej za minerální(viskozita totožná). Do Duka dle manuálu patří plnosyntetika která tam vždy byla. Nevědom si svojí fatální nepozornosti jsem mašinu půjčil kámošovi do rakouska na týdenní dovolenou. Po třech hodinách po odjezdu volá, že mašina hlásí nízký tlak oleje, od spodku motoru jde rachot, i na neutrál a na trojku prý ještě větší. Až zjistím co se tam vykurvilo tak budu řešit dále, ale to bude jiný příběh.
Momentálně mi jde o to, že potom budu muset zřejmě udělat výplach motoru a dát tam plnou syntetiku. Takže rád bych rady, tipy, tryky a hlavně zkušenosti jak nejlépe na to a co za ideální chemku. A prosím seriózně ať tohle vlákno do budoucna poslouží a né jako vždy, že se tu frajeři budou předhánět kdo má pravdu, co je píčovina a nakonec to zkončí u urážek. Díky moc všem za rady.

P.S. Doporučení ode mne. Neobjednávejte na netu v pátek večer po celotýdenním masakru v práci a po jednom pivku když máte v hlavě už vypnuto.

2 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2023 v 22:31 | Nahoru | #1
Celý jsem to nečetl, ale syntetika do motoru bude na základě polyalfaolefinu a ten je s minerálem mísitelný. Takže proplach nebude třeba. Jen zkrátit interval další výměny. Co se týče motoru, tak samozřejmě viskózní index (jednoduše změna viskozity s teplotou) minerálního oleje je horší, něž u syntetiky. Takže po ohřátí to mohlo hůře mazat. Navíc minerální olej nemá rád teploty nad 100 stupňů. Ale taky se mi nezdá, že by to způsobilo smrt motoru.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2023 v 22:49 | Nahoru | #2

kotzitzaq píše: Celý jsem to nečetl, ale syntetika do motoru bude na základě polyalfaolefinu a ten je s minerálem mísitelný. Takže proplach nebude třeba. Jen zkrátit interval další výměny. Co se týče motoru, tak samozřejmě viskózní index (jednoduše změna viskozity s teplotou) minerálního oleje je horší, něž u syntetiky. Takže po ohřátí to mohlo hůře mazat. Navíc minerální olej nemá rád teploty nad 100 stupňů. Ale taky se mi nezdá, že by to způsobilo smrt motoru.


Nesmysl.
a) teploty nad 100°C jsou v motoru úplně normální a musí je snášet každej olej, na pístních kroužcích je i přes 200, Repsol má při 100°C dokonce vyšší viskozitu než ten doporučenej motorex
b) VI je u repsolu rider 151, u doporučenýho motorexu formula 154 - to je minimální rozdíl

Typem oleje to prostě nebylo.

Repsol Moto Rider 15w50


Motorex formula 15w50 (to co doporučuje KTM)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru

20.6.2023 v 06:44 | Nahoru | #3
kotzitzaq> nesmysl...na vzducháči má olej běžně v provozu přes 110-115°C...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 Vendyys 8 17.4.2024 v 15:28 _Michal
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 Boris92 3 18.2.2024 v 11:45 Vajstík
KTM 390 Duke 2017 vytočí brzo vysok... KTM Duke 390 Dukař 2 5.8.2023 v 09:54 MAJK_TORTELINA
KTM Duke 390 - olej KTM Duke 390 Dejv101 2 24.6.2023 v 20:40 Matess727x
Studený kouří KTM Duke 390 radekigi 4 22.5.2023 v 11:59 ZdenalH


TOPlist