globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatný olej a výplach motoru
Zdravím. Tak se mi po dlouhé době povedla parádní bota, kterou zavinila moje nepozornost. Podařilo se mi prohodit plnosyntetický olej za minerální(viskozita totožná). Do Duka dle manuálu patří plnosyntetika která tam vždy byla. Nevědom si svojí fatální nepozornosti jsem mašinu půjčil kámošovi do rakouska na týdenní dovolenou. Po třech hodinách po odjezdu volá, že mašina hlásí nízký tlak oleje, od spodku motoru jde rachot, i na neutrál a na trojku prý ještě větší. Až zjistím co se tam vykurvilo tak budu řešit dále, ale to bude jiný příběh.
Momentálně mi jde o to, že potom budu muset zřejmě udělat výplach motoru a dát tam plnou syntetiku. Takže rád bych rady, tipy, tryky a hlavně zkušenosti jak nejlépe na to a co za ideální chemku. A prosím seriózně ať tohle vlákno do budoucna poslouží a né jako vždy, že se tu frajeři budou předhánět kdo má pravdu, co je píčovina a nakonec to zkončí u urážek. Díky moc všem za rady.

P.S. Doporučení ode mne. Neobjednávejte na netu v pátek večer po celotýdenním masakru v práci a po jednom pivku když máte v hlavě už vypnuto.

3 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru

19.6.2023 v 11:12 | Nahoru | #1
tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...

390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...



jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D

Naposledy editováno 19.06.2023 11:29:12

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

19.6.2023 v 17:27 | Nahoru | #2
assassin> přesně tuhle myšlenku s bezpečnostnim ventilkem a obrácenou vložkou , to už jsem někam psal jinam jsem sem chtěl napsat , ale byl si rychlejší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru

19.6.2023 v 20:20 | Nahoru | #3

assassin píše: tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...

390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...



jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D


Ty se tomu směješ, ale pár dní zpátky jsem takhle měnil olej na čínský čtyřkolce a přesně tohle mě potkalo. Nejdřív vylítla pružina, pak zvolna vyklouzla děravá trubička. Tak jsem jenom prohlásil "aha", vrátil to zpátky a povolil ten vypoušťák hned za tím

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 21:32 | Nahoru | #4

assassin píše: tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...

390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...



jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D



Zajímavá poznámka. Upřímně by mě taky nenapadlo, že to jde dát obráceně a vlastně si nejsem jistý jestli to jde pak zavřít, jelikož na víčku je lisovaný profil pro ten uzavřený konec filtru, ale můžu testnout a pak dát vědět jestli to jde opravdu obrátit. Jinak filtr byl 100% správně. Jo a vyndat jde naprosto v pohodě když použiješ magnet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 Vendyys 8 17.4.2024 v 15:28 _Michal
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 Boris92 3 18.2.2024 v 11:45 Vajstík
KTM 390 Duke 2017 vytočí brzo vysok... KTM Duke 390 Dukař 2 5.8.2023 v 09:54 MAJK_TORTELINA
KTM Duke 390 - olej KTM Duke 390 Dejv101 2 24.6.2023 v 20:40 Matess727x
Studený kouří KTM Duke 390 radekigi 4 22.5.2023 v 11:59 ZdenalH


TOPlist