bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení ukazatele zařazení rychlosti
4.6.2023 v 19:42
zdravím, prosím poradil by někdo jak přesně zapojit ukazatel zařazené rychlosti na hornetu 900 rok 03?
spíš zda někdo neví jaká barva kabelu je od otáčkoměru na který se má ten ukazatel napojit.
hlavní konektor jsem napojil normálně mezi konektory od převodovky, ale nejsem si jistý s tím otáčkoměrem. podle youtube by to měl být žluto zelený.
při nastartování moto mi ukazatel blika L , při přidání plynu tak skočí 1 ,zařadím 1 a furt jen bliká 1, ať dám pak cokoliv,tak stale jen bliká 1, co dělám špatně? díky moc













Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 20:43 | Nahoru | #1
Ahoj, to máš Čínu? Zapojený to máš zřejmě správně. Už to nepamatuju, ale to L by mohlo znamenat Learning? Ten učící mód se musel udělat, jako první krok. Rozjet se nejlíp na dlouhý rovince a postupně řadit až na poslední stupeň, podle pokynů toho počítadla.Všechno popsaný v přiloženým rychločínským manuálu. Asi bych ho ještě vygůglil v garáži, ale ji i v popisu produktu na Ali.

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 21:21 | Nahoru | #2
Musí ti to stát na stojanu, pustíš spojku a kolo se musí točit stačí na volnoběh až 1. přestane blikat kabelem L drnkneš o kostru a rychlost se uloží a zobrazí se 2. dáš za 2. zatočíš přestane blikat uložíš atd.

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 21:27 | Nahoru | #3
Ještě ten kabel potom zaizoluj.Protože to po uložení nejvyšší rychlosti jde dalším drnknutím vymazat.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 21:45 | Nahoru | #4
Já když jsem učil ten ukazatel, tak na hl. stojanu a každou rychlost držet na 3t ot., na volnoběh to ani nereagovalo.

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 22:25 | Nahoru | #5

(reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

4.6.2023 v 23:59 | Nahoru | #6
Samotář99> Tady to bylo přímo na
na Heal Tech ty otáčky se mohou různit podle značky.

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 05:27 | Nahoru | #7
prosim o jakym kabelu mluvite se kterym se dotknu kostry?? jediny volny kabel byl zeleny a o tom jsem se docetl ze se napoji k ridicí jednotce na kabel od otackomeru
prave ze jsem se byl i projet a furt blika 1

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 05:33 | Nahoru | #8
mam presne tenhle




(reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 06:13 | Nahoru | #9
Pospaa1> Kolik má žil? 5? Kupoval sem 2 a podle mě je to všechno totožný. Máš kabel na:
1) kostru (- pól baterky)
2) +12V ( někde po zapnutí klíčku, kde se oběví +12, třeba spínač brzdovky)
3) signál otáček (anglicky tacho - nemáš to omylem prohozené? Česky tachometr není otáčkoměr)
4) signál rychlosti
5) to je ten volný kabel, kterým propojováním s kostrou (- pólem) spouštíš programování

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 06:15 | Nahoru | #10
A už dřív sem kuzpoval jiné 2 kusy od PZ racing a taky to bylo stejné. Vždy je to 4+1 žíly (ta jedna volná je na dočasné ukostření pro "learning").

(pokud se tedy bavíme o pětižilovém provedení).
Pokud máš o žílu víc, tak se ještě jedna připojuje na kontrolku neutrálu.

Nejlepší máš kouknout do schématu pro svojí mkotorku sám a jít na jisto.Pozor, odkus ty výstupy bereš, ony se ty barvy někdy mění před a za nějakým konektorem.

Taky jestli si jen nemyslíš, že máš MY třeba 2003 a ve skutečnosti je MY o rok výš nebo níž a mate tě uvedení do provozu.

Naposledy editováno 05.06.2023 06:24:38

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 06:56 | Nahoru | #11
tak ja mam vazne kabel ke snimaci a ne na kostru . me z toho fakt jebne




(reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:07 | Nahoru | #12
Pospaa1> Ale ty kabel pro otáčky nemusíš hledat. Můžeš to dát přímo na cívku (samozřejmě ne na VN kabel ). To je to nejmenší.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:23 | Nahoru | #13
no, poradil bys prosim kam na tu civku? nebo kde je ulozena? diky moc.

(reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:28 | Nahoru | #14
Pospaa1> Ty jo, já nikdy horneta neviděl se sundanou nádrží, ale když zagooglíš, tak bude jako skoro u všeho pod nádrží. Ten kabel, co z ní jde do svíčky tě nezajímá, zajímají tě ty dva tenký, co jdou do ní. A ty potřebuješ napojit kablík pro otáčky na jeden z nich. Počkej, už stahuju manuál, a dám ti vědět, jak jhe to označené.

Jo a ty cívky tam budou 2. každá obslujuje 2 válce. Je jedno, na kterou to dáš.

Naposledy editováno 05.06.2023 07:29:49

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:36 | Nahoru | #15
Tady je manuál:

https://www.motorkar...ader.php?cfile=ujmik

2-4 jak sundat nádrž
17 umístění cívek a schema zapalování

Takže to zapojíš na žlutomodrý (nebo modrožlutý) kablík na jedný nebo druhý cívce.
BTW na VFR sem to měl taky tak.



Naposledy editováno 05.06.2023 07:43:11

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:47 | Nahoru | #16
To máš stejnej jak já na Varana. Ten zelenej je na snímač otáček (kliky). Všechno zapojený natrvalo, žádný dočasný ukostřování. Opětovný učení se spouštělo tuším Xkrát rychle zapnout, vypnout. To že je zapojenný správně, poznáš, že po zapnutí klíčku začne zobrazovat rychlosti od 6 k 1 a pak L. Po naučení bude zobrazovat opačně od 1 nahoru. Jde jen o to, najít ten správnej kablík od snímače. I Honda na různých modelech má jinou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 07:57 | Nahoru | #17

Rubini píše: To máš stejnej jak já na Varana. Ten zelenej je na snímač otáček (kliky). Všechno zapojený natrvalo, žádný dočasný ukostřování. Opětovný učení se spouštělo tuším Xkrát rychle zapnout, vypnout. To že je zapojenný správně, poznáš, že po zapnutí klíčku začne zobrazovat rychlosti od 6 k 1 a pak L. Po naučení bude zobrazovat opačně od 1 nahoru. Jde jen o to, najít ten správnej kablík od snímače. I Honda na různých modelech má jinou.



Ohledně toho systému učení máš pravdu, mám toto provedení bez ukostřovacího kabliku na dvou motorkách a dělá se to opakovaným zapínáním klíčku.
Akorát s tím správným kablikem od snímače to je jednodošší, viz to, co píšu já (líp se mu to bude asi hledat na cívce)..

Pokud by to ale pro něj bylo snazší vytahnout od signal generátoru, pak zde:



Naposledy editováno 05.06.2023 08:00:20

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 11:26 | Nahoru | #18
tak to mam napojene spatne,mam to na zluto zelenym viz foto. o vikendu zkusim najit ten zluto modry a dam vedet. moc diky!




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 11:34 | Nahoru | #19
PetrL3> ano,po zapnutí klíčku je odpočítávání od 6 a pak je L ,ale jak píšu,at jsem dělal co jsem dělal ,furt bliká pak 1

(reakce na) Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

5.6.2023 v 12:53 | Nahoru | #20
Pospaa1>

manuál pro tvojí motorku by měl být vlastně tento:
https://www.motorkar...ader.php?cfile=woopn

To na kterém to máš teď je žíla přímo do otáčkoměru (tachometer). Žlutozelenej. To už je výstup z ECU, se kterým (asi) tenhle ukazatel neumí pracovat??? Ale nevím jistě:



Jen si dej bacha, pokud bys to nedával přímo na cívku, ale chtěl si to vytáhnout někde ze svazku od signal generátoru na ujištění se, že máš správnou žílu. Hledej BÍLO-ŽLUTÝ (nebo žlutý, ale ne silný, pozor, nezaměnit se žlutým z alternátoru. je jinde, jsou tři je silnější a to by byl průser).

Hledej tohle:


To můžeš udělat tak, že

1) dáš motorku na pohotovostní stojánek a aniž bys vypoštěl olej, sundáš pravé přední víko signal generátoru (v manuálu strana 17-7) a propípneš si ten kablík, pro případ, že by se někde barva žíly změnila. Abys to nemusel hledat na 3x a neničil sis sbytečně izolaci. Většinou není problém a při nakloněné motorce doleva hladina nedosáhne, aby vytekl.

2) dáš někomu, kdo se v tom vyzná a má na to náladu pečlivě prostudovat shcemata (poslední 3 strany manuálu co sem ti dal odkaz), nebo to uděláš sám a až to budeš hledat na motorce tak si musíš být u toho kabliku jistej, že víš, ve kterém místě se fyzicky dle schéma nachází, aby nebyl někde za konektorem, kde se pro tu žílu mohla změnit barva (ale myslím, že to moc nehrozí)

Z toho co vidím já, se barva mezi signal generátorem a řídíci jednotkou nikde nemění a pokud najdeš někde mezi sedačkou a motorem barwu (W/Y) bílej se žlutou, tak by to měl být jistě on.

Mrkni na ty schemata, vem pastelky a uvidíš, že je to nakonec jednoduchý.

Naposledy editováno 05.06.2023 13:22:27

Zapojení ukazatele zařazení rychlosti

24.12.2023 v 09:56 | Nahoru | #21
Ahoj, řeším stejný problém a nedaří se. Zásuvky zapojeny na převodovku správně, jen ten zelený nechce nějak fungovat. Napojil jsem přímo na snímač kliky a asi si to nerozumí. Dle mého úsudku bude potřeba napojit na otáčkoměr( myšleno budík). Jak si dopadl ty?? Je moje úvaha správná?? Dík za pomoc. Hezký svátky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 34 Dnes v 09:16 Kohlstein
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 2 1.4.2024 v 22:04 Johny89
Baterie po X té [1, 2] Honda CB 900F Hornet VlaHa 49 9.6.2023 v 19:52 mermex
Tempomat Kaoko na Hornet CB 900 F ... Honda CB 900F Hornet Jiřřan 5 6.6.2023 v 18:29 Jiřřan


TOPlist