Tedy ono ani moc nepršelo, zezačátku jsme si nevzali ani nepromoky, ale na cestě prstě bylo mokro. No a přítelkyně měla dost brzo mokrou nohu (pravý bok). Pak si vzala taky nepromok a ten jak pak v garáži uschnul, tak na něm zbyl písek, nebo nějaký binec s cesty (a to jsme jeli jen po silnicích 1. a 2.třídy) a prostě ten prach uschnul přesně na 3 místech, pravý bok (nebo chcete-li pravé stehno), pak pravý bok na bundě a pravý rukáv od lokte. Navíc byl ten binec dost i na tlumiči výfuku.... A ještě jsem to měl i já na nepromoku, na pravém boku.
Takže se ptám, dá se to nějak řešit, např. přikoupením nějaké blatníku ?
(čímž BMW opět potvrdí, že prodává polotovary )
a nebo 2.otázka - je tato motorka vůbec vhodná na cestování ve dvou?
(v tom případě ale mělo být někde varování, pokud není.... )
V obou dvou případech mínus bod pro BMW Už zase
Člověk si říká, že nejdražší motorka v této kategorii (cestovní enduro a objem), bude buď nejlepší a nebo skoro nejlepší a opět facka
Naposledy editováno 03.06.2023 22:54:47
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo
Světlou vejšku určovala v podstatě spíš jen volba rozměru kol a dva druhy záchytnejch vzpěr na zadku a kapota pod motorem.
Tlumiče byly v podstatě stejný taky- minimální rozdíl v dýlce zdvihu, ale velikost tlumičů- taky jedna řada...
U R850/1150 (šestikvalty) to bylo naprosto stejně, jen malinko jinak zmuchlaný oproti pětikvaltový verzi.
Vyjímku tvořil R1100S- ten měl vůči ostatním unikátní zadní kyvku která nešla použít do jinýho modelu...
Takže rozdílná robustnost podvozku nebylo to co udělalo z Rka GSo...
Co se ochrany odstřiku od kol týče- světlá výška blatníku nad pneumatikou je kritická na přednim kole- ucpání bahnem v jílovitejch sračkách není nic neobvyklýho- proto motorky do terénu mají mezeru vyšší- což nese průchod, ale stříkajicí vodu...
Stejný vzadu- 850/1100/1150/1200 GS sice měly lízátka, ale stačila borov? šiška v drapáku a dokázalo se přehrnout o 180°...
Funguje na cestě, v terénu je k ničemu...
Ty věci na kyvce před zadnim kolem jsou spíš záležitostí ochrany tlumiče kterej je přesně tam kam kolo stříká humus...
Zadní blatník (nebo spíš kapotování) u RT a trochu u RS je to, co zapříčiní komfort kterej hledáš- ale na GS to ztrácí smysl vzhledem k tomu G...
Vše je otázkou volby a zkoušky...
PS- můžu mluvit jen o modelech výše zmíněných- dneska je každá motorka jiná od spoda až nahoru, zbyl jen podobnej motor u jednotlivejch řad, už to není ta krásná stavebnice ale sbírka unikátů...
No a BMW prostě ten motor 850 dává jen do cestovního endura.
A i kdyby vyráběli něco jako malé RT s motorem 850 (velikostně asi jako Honda Deauville), tak se na to zase nebudou dát hliníkové kufry a více to naložit.
Takže asi tak
Ale mimo to, mimo ten můj výběr díky za pěkný popis modelů BMW, z takového pohledu jsem to ještě nečetl. Pokud budu někdy chtít přejít na silnější motor, aspoň budu mít lepší přehled