globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo
 
3.6.2023 v 22:38
Ahoj, ta motorka dokáže překvapit... kladně i záporně... no a jak jsem jel asi poprvé na ni v dešti, s přítelkyní, tak mě překvapilo, kolik vody stříkalo od zadního kola na nás
Tedy ono ani moc nepršelo, zezačátku jsme si nevzali ani nepromoky, ale na cestě prstě bylo mokro. No a přítelkyně měla dost brzo mokrou nohu (pravý bok). Pak si vzala taky nepromok a ten jak pak v garáži uschnul, tak na něm zbyl písek, nebo nějaký binec s cesty (a to jsme jeli jen po silnicích 1. a 2.třídy) a prostě ten prach uschnul přesně na 3 místech, pravý bok (nebo chcete-li pravé stehno), pak pravý bok na bundě a pravý rukáv od lokte. Navíc byl ten binec dost i na tlumiči výfuku.... A ještě jsem to měl i já na nepromoku, na pravém boku.

Takže se ptám, dá se to nějak řešit, např. přikoupením nějaké blatníku ?
(čímž BMW opět potvrdí, že prodává polotovary )

a nebo 2.otázka - je tato motorka vůbec vhodná na cestování ve dvou?
(v tom případě ale mělo být někde varování, pokud není.... )

V obou dvou případech mínus bod pro BMW Už zase
Člověk si říká, že nejdražší motorka v této kategorii (cestovní enduro a objem), bude buď nejlepší a nebo skoro nejlepší a opět facka

Naposledy editováno 03.06.2023 22:54:47

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

3.6.2023 v 22:40 | Nahoru | #1
Co jsem tak trochu pohledal, našel jsem tyto 2 blatníky, ale nevím, jestli dostatečně zafungují, aby nestříkala tolik voda od zadního kola....





Fungují, nebo jsou nějaké jiné co fungují lépe a nebo je lepší se této motorky raději zbavit?

Naposledy editováno 03.06.2023 22:40:37

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 07:20 | Nahoru | #2
Sice nemám GS,ale já přidal dozadu lízátko a je funkční.....Ale pokud chceš mít pocit sucha a bezpečí,kup si skútra....

(reakce na) BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 08:43 | Nahoru | #3
33.petr> na předchozím cestovním enduru (Strom 650) jsem si zažil někdy při cestování mokra až dost. Protože při cestování stanuji, většinou volně v přírodě a ne v ubytování, tak jsem si kromě nepromoků nasazoval i návleky proti dešti na boty a na rukavice, protože ve stanu to za deště moc neschne. I přes to se někdy dostala voda. Ale nejsem z cukru.

Tohle je ale něco jiného. Nevidím důvod, proč by na spolujezdkyni a i na mě měla stříkat voda z cesty v takovém množství, která navíc obsahuje i všechen ten binec, co na cestě je (prach, písek, kamínky, olej nebo jiné mastnoty).

Za info o lízátku díky, nejspíš jej zkusím.

Naposledy editováno 04.06.2023 08:46:45

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 10:00 | Nahoru | #4
Bordel lítá i na jinejch modelech,kup si auto tam bude sucho a bezpečí.
www.bohemiabike.cz/wunderlich-vnitrni-blatnik-zadniho-kola-xtreme/

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 11:06 | Nahoru | #5
To lízátko nad pneu je blbost, vjedeš i do lehkého terénu a ucpe se to. Mám pár let blatníček z Ali a je po špíně a vlhku pod sedlem a zadním tlumičem.
Mám ale 8 kilo, musíš hledat pro 850.
Blatník

Naposledy editováno 04.06.2023 11:09:35

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 18:30 | Nahoru | #6
Chceš- li jezdit na německý motorce (skoro úplně) v suchu, kup si RT (Reiße-Turist) model- z merita věci má v označení T- tedy Turistický...

GSA ještě pořád značí původní: Gelände-Straße-Adventure (Terén-silnice-"dobrodružství"), byť už to dávno není co to bývávalo a dnes by to mělo být označený spíš leda SG"A"..

Pakliže ti na Géesu vadí voda a bláto- zvolils model nejspíš nepříliš dobře vzhledem ke svým záměrům...?

Můžeš se to snažit oplechovat a zatěsnit á-la K1, ale pak už to rozhodně nebude na G...

Sucho a relativní čisto najdeš skutečně jen v autě nebo ve spacim vagóně vlaku...

Jo a co se sedla týče- rantlík nerantlík- lecjaká motorka při brodění nabere vodu i do mnohem divnějších míst než je kastlík pod sedačkou (původně určenej na dobrou sadu vercajku kterýmu voda neva).

Sedačka je vcelku snadno sundavací, (navíc možná i nastavitelná co se výšky jezdce týče?), pročež rozhodně vnikání vody bránit nemůže- a ani nemá, její jedinou funkcí je kontakt s jezdcovým pozadím...

Dirka na odvodnění kdesi v suterénu je tedy logickým důsledkem vývoje řady (nejen) GS...

Nehledej mouchy kde nejsou, užívej si sezónu, původní motorkařina není pro sterilní voňavkáře a metrosexuály (teda vyjma pozérů na Caféracerech jedoucích s drsným výrazem do kavárny o dva bloky dál na Latté nebo do barbershopu...)
Motorkáři (i motorkářky zcela logicky) prostě za pár hodin v sedle smrděj páč se potěj, a jsou zaplácaný mouchama...

Když prší- můžou klidně zmoknout- když přestane pršet tak totiž za chvíli zase uschnou...

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

4.6.2023 v 22:24 | Nahoru | #7
Tak zatím jsem se setkal se 2 protichůdnými názory,
1. že pomůže přidat ten blatník na vidlici - takže je přes zadním kolem a dle mého nejvíce chrání tlumič, ale možná i boty a kalhoty obou dvou na motorce
2. že naopak pomůže ten zadní blatník, to lízatko, nebo jak se tomu říká - prostě proto, že přeruší ostřik od zadní části zadního kola směrem nahoru
Takže když si pořídím obojí, tak by to mohlo vyjít, ne?

Lannius - terén moc nevyhledávám, takže ucpání by nemělo nastat.

Tomassino - díky za vysvětlení zkratek. Jen je škoda, že se dnes nějaké podlitrové RT nevyrábí. Starý model 850 nepočítám, ten je hmotnostně prý jako 1100, ze kteérho vzešel a jediný rozdíl je menší objem motoru (asi jiné válce, kliky a možná hlavy válců).
Konkurence ale něco takového udělala, vlastně jak jsem měl tu Hondu NT650V Deauville, tak ta byla taková oplastovaná, jako BMW RT

Vlastně otázka je, jakou motorku bych si měl vybrat?
Cestovní enduro jako kategorii jsem si oblíbil asi ze 3 důvodů:
1. ne proto, že jezdím do terénu, ale proto, že i když si naplánuji trasu většinou po silnicích 1. a 2.třídy, tak v některých zemích jsou tyto cesty hrozné, hrboly, díry,.... a to je vlastně horší, než jet někde po šotolinové cestě nebo po louce. Takže předpokládám, že podvozek na cestovním enduru by měl mít nejen vyšší zdvihy, ale měl by být i robustnější, aby to vydržel.
2. mám rád hliníkové kufry, protože se dobře balí a něco se dá nabalit i na ně. Prostě jak jsme jeli někam dál ve dvou, tak jsem něco naložil ještě i na všechny 3 kufry. A to s plastovými, nebo plastovými vestavěnými kuframi nejspíš nejde.
3. no a 3. důvod jsem teď zapomněl.... jak si vzpomenu, dopíši to sem

edit:
ještě k tomu "pocitu sucha", tak to se mnou fakt není, dešťů jsem zažil dost, nejhorší asi bylo jet přes Pobaltské republiky a přes Finsko asi 2 dny v kuse v dešti, to jsme i v dešti stavěli stan, prostě pořád pršelo. Jasně že člověk musel mít nepromoky, protože by ve stanu nic neuschlo. Takže vím, jaké to je, když po x hodinách o přes nepromoky něco proteče.
Ale to není tento případ, tohle je o tom, že od zadního kola stříká hodně vody a rovnou na oblečení.

Naposledy editováno 04.06.2023 22:27:35

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

5.6.2023 v 10:59 | Nahoru | #8
Řada R850/1100 (pětikvalty) byly v konstrukci podvozku stejný- jedna velká stavebnice...

Světlou vejšku určovala v podstatě spíš jen volba rozměru kol a dva druhy záchytnejch vzpěr na zadku a kapota pod motorem.

Tlumiče byly v podstatě stejný taky- minimální rozdíl v dýlce zdvihu, ale velikost tlumičů- taky jedna řada...

U R850/1150 (šestikvalty) to bylo naprosto stejně, jen malinko jinak zmuchlaný oproti pětikvaltový verzi.

Vyjímku tvořil R1100S- ten měl vůči ostatním unikátní zadní kyvku která nešla použít do jinýho modelu...

Takže rozdílná robustnost podvozku nebylo to co udělalo z Rka GSo...

Co se ochrany odstřiku od kol týče- světlá výška blatníku nad pneumatikou je kritická na přednim kole- ucpání bahnem v jílovitejch sračkách není nic neobvyklýho- proto motorky do terénu mají mezeru vyšší- což nese průchod, ale stříkajicí vodu...

Stejný vzadu- 850/1100/1150/1200 GS sice měly lízátka, ale stačila borov? šiška v drapáku a dokázalo se přehrnout o 180°...
Funguje na cestě, v terénu je k ničemu...

Ty věci na kyvce před zadnim kolem jsou spíš záležitostí ochrany tlumiče kterej je přesně tam kam kolo stříká humus...

Zadní blatník (nebo spíš kapotování) u RT a trochu u RS je to, co zapříčiní komfort kterej hledáš- ale na GS to ztrácí smysl vzhledem k tomu G...



Vše je otázkou volby a zkoušky...

PS- můžu mluvit jen o modelech výše zmíněných- dneska je každá motorka jiná od spoda až nahoru, zbyl jen podobnej motor u jednotlivejch řad, už to není ta krásná stavebnice ale sbírka unikátů...

(reakce na) BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

5.6.2023 v 18:25 | Nahoru | #9
Tomassino> už jsem si vzpomněl na ten 3.důvod výběru, prostě mám rád podlitrové motory, zaprve si myslím, že mi svou silou dostatečně stačí a odměnou je prostě nižší spotřeba, což se při delším výletu hodí. Dále mi kamarád vychválil technické řešení toho motorku F850 (ale také třeba dvouválec Yamaha Tracer a další).
No a BMW prostě ten motor 850 dává jen do cestovního endura.
A i kdyby vyráběli něco jako malé RT s motorem 850 (velikostně asi jako Honda Deauville), tak se na to zase nebudou dát hliníkové kufry a více to naložit.
Takže asi tak

Ale mimo to, mimo ten můj výběr díky za pěkný popis modelů BMW, z takového pohledu jsem to ještě nečetl. Pokud budu někdy chtít přejít na silnější motor, aspoň budu mít lepší přehled

BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo

11.7.2023 v 23:29 | Nahoru | #10
Mám na druhé motorce ten blatníček a super. Budu ho kupovat i na gs.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist