globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektroinstalace - průřezy vodičů
10.5.2023 v 21:58
Zdar borci, pomalu se chystám na rekonstrukci elektroinstalace na M900i.e., tak študuju šéma a porovnávám to se svazkem. Narazil jsem na to, že od pojistkový skříňky jde vodič 2,5 mm2, zalejzá do bužírky a vylejzá před konektorem jako 1,5 mm2. Vyvrhnul jsem svazek a našel tohle:

Proč je to takhle udělaný?
Jediný, co mě napadá, že v dvaapůlce je to kvůli nižšímu odporu a na jedenapůlku je to zredukovaný proto, aby to pobral ten superseal konektor. 2,5ka má skoro poloviční odpor oproti 1,5ce. Cca 13ohmů vs. Cca8. Jenže na kilometr dýlky. Při tom půlmetru to podle mě není nic, co by se mělo řešit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace - průřezy vodičů

11.5.2023 v 06:58 | Nahoru | #1
Delk> Moc se nechytám...
V tomhle případě jde o spínací obvod relé startéru a relé vstřikování + vstup do ŘJ (napájení ŘJ je jinak)). Konektor je připojení pravýho přepínače na řidítkách, kde je tlačítko startéru a kill switch.
Nicméně je to celý za 7,5A pojistkou, takže nic, co by 1,5 mm2 licna nedala. (dokonce by možná stačil 1 mm2).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace - průřezy vodičů

11.5.2023 v 10:22 | Nahoru | #2
honzabiker> on vybavovací proud přes pojistku 7,5 A bude někde kolem hranice 10A. Nicméně proud na slaněný vodič 1,5 mm2, uložený na vzduchu, bude někde kolem 16A. V tomto případě, pokud nebude na spojce přechodový odpor, klidně nech toto řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace - průřezy vodičů

11.5.2023 v 11:44 | Nahoru | #3

honzabiker píše: Delk> Moc se nechytám...
V tomhle případě jde o spínací obvod relé startéru a relé vstřikování + vstup do ŘJ (napájení ŘJ je jinak)). Konektor je připojení pravýho přepínače na řidítkách, kde je tlačítko startéru a kill switch.
Nicméně je to celý za 7,5A pojistkou, takže nic, co by 1,5 mm2 licna nedala. (dokonce by možná stačil 1 mm2).



Tenhle drat jsem mel preruseny na svem Monsteru taky. Jak to vede z riditek, tak se klepanim a ohybanim prerusil drat uprostred svazku. Rekl bych, ze se to nekomu podobne stalo i na Tvem Monstru a oprava probehla nakrimpovanim tlustsiho dratu. Spravne by mel clovek vymenit cely drat od konektoru k rele nebo jednotce. Ale je to oser, ktery vezme vic casu, nez to nacvaknout takto. A jak uz bylo receno, proudy tam zas tak veliky netecou - musi to prezit i tlacitko starteru.

PS: Uz to, jak to bylo zamotany tou izolackou znaci, ze se v tom nekdo hrabal pred Tebou. Origo je to v te tluste buzirce..

Naposledy editováno 11.05.2023 11:45:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 Honziikk 8 9.6.2023 v 07:22 honzabiker
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 12 15.10.2022 v 12:09 honzabiker
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 syrrius 31 21.9.2022 v 12:44
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) ramesse 2 4.5.2022 v 06:56 honzabiker
Ducati Monster - o-kroužky vidlice ... Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 4 26.8.2021 v 11:54 honzabiker


TOPlist