Téma: pneu problém
 
23.4.2023 v 20:04
ahoj. Řeším zapeklitý problém na autě a už nevím jak dál. Auto má letní gumy Barum brilantis 185/60R14 na litých origo kolech a zimní Čínu 165/70R14 na plechoch. Loni vše OK, na podzim jsem dal zimní sadu, vše OK a na jaro nazul zpět letní a od přední nápravy při jízdě rovně a doleva hukot jako prase. Při zatáčení doleva celkem ticho. No nic, říkal jsem si, že asi pravé ložisko (má to najeto 200000km, tak proč ne) a že se udělá celková repas přední nápravy. Servis to naúčtoval na slabých 20 tisíc (je tam výměna všech čepů, silentbloku, obou ložisek, geometrie a komplet brzdy). Cena jako taková za objem práce a materiál je OK, ale plánuju si to auto nechat ještě tak 5,6 let / max 60 000km.

Abych se ujistil, že problém je opravdu v ložisku, tak jsem jenom na přední nápravu zkusmo nahodil zpět zimní a... zase ticho. Výsledek bádání teda je, že ložiskem to pravděpodobně nebude. Na vině bude nejspíš pneu, ale že by Barumka byla až takový shit? Problém je, že hukot pneu se od hučení ložiska dá jen těžko rozeznat.
Je možné, že je ložisko načaté a širší/těžší guma to ložisko více zatěžuje a to začíná hučet, nebo byste spíš viděli problém v samotné gumě? Loni ale vše OK a na zadní nápravě je to také v klidu. Už jsem zkoušel přehodit zadní/přední levé/pravé a hučí to furt stejně - to by ukazovalo na ložisko, ale jiná guma a je klid - to zase ukazuje na pneumatiku.

Tak se nějak nemůžu pořád dopátrat, kde by mohl být problém. Teoreticky zdravé ložisko je škoda měnit zbytečně, když by to pak třeba hucelo furt stejně a samozřejmě vzhledem k plánovanému nájezdu je každá ušetřena kačka dobrá (to auto slouží jen pro jízdu mezi vesnicemi v rámci okresu, nic víc).
Poprosil bych tedy odborné publikum, kdyby řeklo svůj názor na věc.

Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek pneu problém

25.4.2023 v 22:17 | Nahoru | #1
Jestli ono to není obráceně, zimní gumy jsou prostě hlučnější než letní a proto, když přezuješ na letní tak začneš slyšet víc zvuků od kol/podvozku, barumky nejsou extra šlágr, ale jestli nemají vzor do šípu a nejsou poskákaný tak bych to viděl spíš na ložisko v kole který na koncernu všeobecně odcházejí ale to poznáš když kolo odlehčíš a zatočíš s ním tak bude jedno hlučnější než ostatní.
Stejně tak to může dělat převodovka nenapsal jsi motor ale fabie mají v převodovce takový specialní dvojložiško a to odchází taky docela dost stejně jako ložiska diferáku čím novější model tím horší kvalita ložisek, tam se ale zvuk mění pod zátěží a bez zátěže.
A poslední věc ložiško v kole případně vyměníš i bez připravku pokud máš možnost lisu tak ten pojistnej kroužek zamačkneš do těhlice i pomocí dvou větších šroubováků jen důkladně zkontroluj že sedí ten kroužek všude stejně.

(reakce na) pneu problém

26.4.2023 v 06:40 | Nahoru | #2
Doubi8> tam nejde jen o kroužek, ale pod lisem bez alespoň aretačního přípravku se ložisko nikdy nedá nalistovat správně, protože síla lisování bude působit přes kuličky, což ložisko znici hned při montáži. Dobře to popisuje d-fens a je na to názorne vysvětlení zde



Ten čínský přípravek má výhodu v tom, že obsahuje také závitovou tyč a vlastně nahradí potřebu lisu.
o tom ložisku v převodovce jsem už četl, tuším o co půjde. Jinak je to 1.4/16V rok 2006

A máš pravdu v tom, že naopak se můžou jinýma pneu zvýraznit jiné hluky. Měl jsem kdysi peugeota, na kterém začal hrozně vrcet posilovač řízení. Po jeho výměně bylo najednou slyšet spojkové ložisko a po nové spojce teprve nastal klid

Naposledy editováno 26.04.2023 06:45:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist