Abych se ujistil, že problém je opravdu v ložisku, tak jsem jenom na přední nápravu zkusmo nahodil zpět zimní a... zase ticho. Výsledek bádání teda je, že ložiskem to pravděpodobně nebude. Na vině bude nejspíš pneu, ale že by Barumka byla až takový shit? Problém je, že hukot pneu se od hučení ložiska dá jen těžko rozeznat.
Je možné, že je ložisko načaté a širší/těžší guma to ložisko více zatěžuje a to začíná hučet, nebo byste spíš viděli problém v samotné gumě? Loni ale vše OK a na zadní nápravě je to také v klidu. Už jsem zkoušel přehodit zadní/přední levé/pravé a hučí to furt stejně - to by ukazovalo na ložisko, ale jiná guma a je klid - to zase ukazuje na pneumatiku.
Tak se nějak nemůžu pořád dopátrat, kde by mohl být problém. Teoreticky zdravé ložisko je škoda měnit zbytečně, když by to pak třeba hucelo furt stejně a samozřejmě vzhledem k plánovanému nájezdu je každá ušetřena kačka dobrá (to auto slouží jen pro jízdu mezi vesnicemi v rámci okresu, nic víc).
Poprosil bych tedy odborné publikum, kdyby řeklo svůj názor na věc.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Stejně tak to může dělat převodovka nenapsal jsi motor ale fabie mají v převodovce takový specialní dvojložiško a to odchází taky docela dost stejně jako ložiska diferáku čím novější model tím horší kvalita ložisek, tam se ale zvuk mění pod zátěží a bez zátěže.
A poslední věc ložiško v kole případně vyměníš i bez připravku pokud máš možnost lisu tak ten pojistnej kroužek zamačkneš do těhlice i pomocí dvou větších šroubováků jen důkladně zkontroluj že sedí ten kroužek všude stejně.
Ten čínský přípravek má výhodu v tom, že obsahuje také závitovou tyč a vlastně nahradí potřebu lisu.
o tom ložisku v převodovce jsem už četl, tuším o co půjde. Jinak je to 1.4/16V rok 2006
A máš pravdu v tom, že naopak se můžou jinýma pneu zvýraznit jiné hluky. Měl jsem kdysi peugeota, na kterém začal hrozně vrcet posilovač řízení. Po jeho výměně bylo najednou slyšet spojkové ložisko a po nové spojce teprve nastal klid
Naposledy editováno 26.04.2023 06:45:50