bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: SWM 125 vs Aprilia 125
SWM mě láká, ale trošku se bojím co do budoucna. Krach, díly. Přeci jen je to znovu opživená značka s čínským kapitálem. Aprilia tam je to jasný.

Rozhoduji se mezi motardem aprilia 125 a swm 125.

Je tu někdo kdo by k tomu měl co říct?

Motorku chci koupi a nechat si ji klidně 20 let. Prostě taková k baráku a pro děti.

Naposledy editováno 30.03.2023 11:48:00

SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 13:18 | Nahoru | #1
Loni jsem byl na test day v Motobikes Bylany a když už jsem nevěděl coby, tak jsem zkusil SWM 125 motard.. a jako po sto metrech jsem už necítil prdel a zbytek jízdy bylo jen a jen utrpení takže za mě, kdyby něco k baráku a jako víceúčelový stroj, tak jedině ve verzi do terénu a šup do stupaček

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 13:30 | Nahoru | #2
Drapak nechci, nechceme

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 14:07 | Nahoru | #3
Marut> Motard 125 4T je naprostý nesmysl. U endura se nějaké využití vždy najde.
A spoléhat na to, že Piaggio bude ještě za deset let prodávat díly k čínské motorce? Možná tak nálepky.

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 15:25 | Nahoru | #4
Ten motor je aprilia, vyrabeny v cine, nechapu proc by mel byt u zavedene, existujici firmy problem. Mel.jsem aprilie a nebyl extra problem s dily po 20ti letech.
Takze krom endura, naked v 125 nebo kapota dava vetsi smysl nez motard

Naposledy editováno 30.03.2023 15:42:10

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 16:32 | Nahoru | #5
Marut> Tvoje Aprilie byly s motorem Rotax.
Tohle není Aprilia, ale Zongshen, a dá se to koupit i s nálepkama Malaguti nebo UM za podstatně čínštější peníze.

SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 17:04 | Nahoru | #6
Podle informaci ktere mam ja je to vyrabene ve spolecnem zavode, ale motor je modernizovany rs4 125, rozhodne ne zongshen.
Malagutti ma cbs a ne spickove abs bosch jako aprilie.

Pak mam jeste dalsi moznost, koupit 16 ler starou jebku ala xt125 za 50, 20 do ni pustit a mit starou jebku ktera me stala 70.

Naposledy editováno 30.03.2023 17:25:49

2 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 19:50 | Nahoru | #7
Je to pravda, mnohem lepší koupit novou jebku, kterou pak ani za těch 50 nepordáš, než motorku, která dalších 16 let v pohodě dá.

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

30.3.2023 v 20:01 | Nahoru | #8
Mr.Dreamer>
No, nemá to cenu dál řešit, musel bych se pořád smát.

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 06:32 | Nahoru | #9
Tady nema cenu cokoliv podobneho resit, je to tady porad stejny.
Ze japonci vyrabeji desetileti v cine a vietnamu na spolecnych linkach nikomu nikdy nevadilo.
Vzal bych aprilii, motor neni konstrukci zongshen, je to konstrukce aprilie a o dily se fakt neboj.
Piaggio stala investice do nove tovarny velke prachy, proto se vyrabeji i pod jinou znackou, ale ma to tebou zminenen rozdily. Neni to rozhodne uplne stejny bajk s rozdilem pouze v cene.

A co se tyka koupe stare 125 a nasledne investice, ano jento hloupost. Budou to obhajovat jen lidi z nizsi prijmove skupiny a majitele podobnych stroju.
Nova aprilie vyrobena v cine bude o nekolik levelu vys nez po cesku zgeneralkovana plecka z bazose co se v 1. sezone vysype klika a padne ventil s naslednou investici 15-25 tisic.

Jeste dodam cerstvou zkusenost s yzf r125. Yamaha ma problem dodat originalni ventil na moto z roku 2006.
Davala sw druhovyroba, oprava s cinskou klikou, neorigo ventilem a pistem stala 15000

Naposledy editováno 31.03.2023 06:35:43

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 08:31 | Nahoru | #10
Zde je motor z roku 2011 vyrobeny v Noale a nize vcera porizena fotka v eurocycles. Je to proste motor aprilia, zadny zongshen engineering.
Takova ceska klasika tady tohle forum.

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:00 | Nahoru | #11
125ccm stará má smysl jen ve 2T. Ten už dnes nekoupíš. A ani technicky konkurenční motorka o proti Mitu/Raptoru dnes není. (rám, vidlice, kyvka, brzdy, ráfky/gumy, váha, u Mita tlumič řízení v sérii, no a ten motor! Ani dnes není konkurence schopná 125 na trhu.

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:15 | Nahoru | #12
mito7> to mas pravdu, 125 v 2t, to je uplne jinej svet. 125 v 4t je prpti tomu chcipak, jenze eu a limity emisi nam tohle vsechno vzala.
Ale taky jaka byla cena mita proti tehdejsim platum...
A dnes nema cenu kupovat stare 125 4t za 50, 60, proste nema.

Naposledy editováno 31.03.2023 09:21:55

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:17 | Nahoru | #13
Jenže Mito lítalo 160 a uprimne, jsem radsi, ze to kluk nema

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:47 | Nahoru | #14
země původu je jedno, záleží která firma-značka to vyrábí(kontroluje).
Swm 125ky teď mají čínský vin, vypadá to, že italové už jen neberou podvozkové díly, ale odevzdali do shineray i výrobu malého motoru. Stejně to udělalo piaggio. Napřed si motor vyrábělo a posílalo do španělska(derbi), pak do noale(aprilia) a od euro4 převedlo výrobu do zongshen motorárny ve střední číně (jak má přiznáno malaguti v tp). Ti motor posílají do jižní číny, do společného podniku s menšinou piaggio, kde vzniká ten motard minimálně pod 5ti značkama, které se trochu liší (malaguti má dostat také čínské bosh abs, jako už má f.b.mondial, aprilia). Ale nevim jestli třeba e5 změny v rozvodech u aprilia dostaly i ostatní značky. Zongshen si také hlavu+válec nakopíroval, otočil rozvod vlevo a dává do svého motoru třeba u yuki
Díly z číny ti nikdo nezaručí už teď, když začal ten jejich "sitin ping pong" vyhrožovat západu vojskem.

SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:58 | Nahoru | #15
Čo som počul od pár ľudí so SWMkami, tak sa nesťažovali na žiadne problémy, spoľahlivosť OK (s ohľadom na to, že to sú endurá) a navyše dealer pán Caesar bol naozaj príjemný. (Neviem, či ich ešte predáva, na Internete už nie je.)

S Apriliami to porovnať neviem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 09:58 | Nahoru | #16
Marut> Mito stálo 160 000,- Kč. Dcera na to sedla v 16-ti letech a já byl naopak rád, že může bezpečně předjet náklaďák atd. V provozu s klukama na 4T jela bezpečně zatáčku a na rovince v pohodě dojela ty riskující v zatáčce (i když na Mitu měla velkou rezervu v zatáčce i při stejné rychlosti jakou na různých 4T jeli ti kluci. Tolik k bezpečnosti na rychlé 125ccm. Do dnes na ní jezdí a její kluk na 650 Aprilii jí pokud ona nechce neujíždí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 10:08 | Nahoru | #17

Marut píše: Zde je motor z roku 2011 vyrobeny v Noale a nize vcera porizena fotka v eurocycles. Je to proste motor aprilia, zadny zongshen engineering.
Takova ceska klasika tady tohle forum.


Oni tu výrobu Derbi motorů (od roku 2006) přestěhovali ze Španělska už tak brzo, ještě než to tam v roce 2013 zavřeli?
Jak píše Bledemon, teď je to Zongshen Piaggio Foshan Motorcycle Enterprise Co., Ltd. (China). Kovídek forever?

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 10:20 | Nahoru | #18
Krautkopf> ja myslim, ze me uz to ty original zongshene stacilo, o to slo...

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 11:05 | Nahoru | #19
bledemon>
Jen ze zajímavosti, jak začína čínský VIN? Včera jsem koukal na Aprilii SX 125 a ta tam má ZD4K

Naposledy editováno 31.03.2023 11:05:52

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 11:07 | Nahoru | #20

mito7 píše: Marut> Mito stálo 160 000,- Kč. Dcera na to sedla v 16-ti letech a já byl naopak rád, že může bezpečně předjet náklaďák atd. V provozu s klukama na 4T jela bezpečně zatáčku a na rovince v pohodě dojela ty riskující v zatáčce (i když na Mitu měla velkou rezervu v zatáčce i při stejné rychlosti jakou na různých 4T jeli ti kluci. Tolik k bezpečnosti na rychlé 125ccm. Do dnes na ní jezdí a její kluk na 650 Aprilii jí pokud ona nechce neujíždí.



No a to je jako by dnes stála 125 kolem čtvrt mega. S tím předjížděním máš pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 11:18 | Nahoru | #21
V roce 2007 byla pr. mzda cca 21 000,- a dnes 42 000,-. Takže by stála 320 000,- .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 11:20 | Nahoru | #22
mito7> no a to je pak to sx 125 luxusni stroj za ty prachy
Vlastne potom i muj Duke 890 byl a super prachy

Naposledy editováno 31.03.2023 11:21:59

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2023 v 11:43 | Nahoru | #23
Marut> čínský výrobce zapsaný v tp začíná L na rámu. Italský Z. Ale montáž motorky může probíhat v jiném státu. Je to na 11.pozici. Shineray ji kreje nulou, takže možná furt itálie. Aprilie dává u tuono125 písmeno S=město vedle noale (jen dováží čínský motor) a u motarda 4=zongshenpiaggio

Ten motor dole moc nejede, minarelli (obzvlášť s variab.lventily) bude silnější (ale ty staré se vozily tajně z indonesie, teď nevim)

1 reakcí na tento příspěvek SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 12:28 | Nahoru | #24
Nejitalštější 125 má Fantic. Ale je to za trochu větší peníz.

(reakce na) SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 13:00 | Nahoru | #25
Krautkopf>
Jj, jak rikas...

SWM 125 vs Aprilia 125

31.3.2023 v 13:57 | Nahoru | #26
Jeste me napada s Minarelkou Rieju

Rieju, Beta, Fantic

A nove Sherco

Naposledy editováno 31.03.2023 21:19:13

SWM 125 vs Aprilia 125

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2023 v 00:11 | Nahoru | #27
zdar, tuhle velmi sympatickou čistokrevnou čínu jsem chvíli jako funglovku vlastnil, potvrzuji výrobce motoru Zongshen dle TP (moto je oem prodávaný pod několika "značkama" včetně těch známých jako Aprilia - všechny mají identický rám, motor, vidlice, ECU s vstřikovacím hrdlem, budíky, blinkry, ráfky, občas trošku jiné tvary plastů, různá doplňková výbava CBS vs ABS, a různé polepy).
Asi bych ti to nedoporučil, ačkoliv určitě nejsem zaujatej proti čínskejm motorům a jeden jejich další výrobek aktuálně k plné spokojenosti sedlám. Ten motor jel na 125cc luxusně až do omezovače, měl velmi dobře vyvážený chod (bez vibrací) a velmi slušnou spotřebu. Tlumiče vypadal robustně ale chod nicmoc, velmi tvrdé, řekl bych skoro že jsou to jen atrapy, když teď projedu ty samé díry v afaltě na jiné motorce s opravdovými tlumiči. Poněkud divný chrastivý zvuk vyluzoval patrně rozvodovej řetízek (zepředu zněla motorka jako když se přesejpaj hřebíky v plechovce). Eště v záruce se projevilo vadné gufero vodní pumpy a po najetí 11tisíc km jsem začal vnímat znatelnou vůli na výstupní hřídeli (asi převodovka). To mě moc nepřesvědčilo o dlouhé životnosti motoru a zbavil jsem se toho. Jako s každou dvácou, jezdil jsem furt na plno co to dalo, ale převážně silnice.. Ale zkušenost to byla dobrá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist