globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
Zdravím,
je tu někdo, kdo přecházel z TTR na KTM 690 Enduro (701)? Vlastním velmi pěkný a udělaný TTR, ale chybí mi u něj výkon, vyšší cestovní rychlost (cca 120 km/h, s mým převodem je to reálně 85-90) a v neposlední řadě startér (otázka pohodlnosti a možnosti startu i v krkolomné situaci, jinak startuje na šlápnutí). Vadí mi i nedostupnost například zadního blatníku apod., kvůli čemuž se člověk k motorce musí chovat až moc ohleduplně. Začínám proto uvažovat nad výměnou za 690. Otázka ale je, zda ta motorka stojí za ten nemalý finanční rozdíl.
Jak je na tom 690 celkově oproti TTR? Vím že cestovní rychlostí i výkonem to bude jinde, jak je na tom ale ovladatelnost, podvozek atd?
Má cenu dívat se u 690 i po starších ročnících, který se dají sehnat kolem cca 150t, nebo když už, tak radši trochu přitlačit? Je třeba rally kokpit velkou výhodou, nebo je pro běžný toulání kolem komína spíš zbytečná zátěž?
TTR využívám jako dualsport - nutný přesun po silnici a jinak toulání krajinou, příležitostně např. Rumunsko apod., ale ne žádný extrémní enduro. Zároveň se ale díky nedostatku času už skoro nedostanu na krosku a proto bych rád našel malou náhradu na vyblbnutí i v té 690, protože tam mi to TTR trochu motorově nestačí.
Díky.

2 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 10:17 | Nahoru | #1
Každý kto má nejakú motorku, stará sa o ňu, piplá si ju, je s ňou v zásade spokojný a má ju rád nadobudne dojem, že je to snáď aj tá najlepšia motorka na svete. A bojí sa zmeny.
Na TT som nejazdil, ale mám 690 a viem čo je to za div sveta a tak si dovolím povedať, že výmenu neoľutuješ.
Ľahké enduro to nie je, ale to ani TT. Ale ak vieš aspoň trocha jazdiť (čo asi vieš) a máš aj nejaké gule a nie si permanentne posratý, tak s tým zvládneš aj riadne ťažký terén. A pritom dáš aj 1000km po asfalte.

"Také motor asi nebude na bublání v nízkých otáčkách v technický pasážích." - Ja to vidím inak. Ja práve využívam nízke otáčky, resp. krútiak.Za mňa je ten motor v nízkych otáčkach úžasný.

"Jezdím na tom vepředu Mitas E13, vzadu E09 a nad těch 110 km/h je motorka hodně nestabilní." - Treba zabudnúť na E09. Potrebovala 500-1000km kým si trocha sadla a bola stabilnejšia. Ale ak obuješ MT21 tak môžeš ísť 140 aj na novej.

Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva. Jediný dôvod prečo jazdím tak 140 max po diaľnici je, že nechcem držať motor vo vysokých otáčkach hodinu-dve (do ďalšieho tankovania). Ale asi to budem riešiť predným reťazovým kolieskom... A ak mi vietor vadí, tak dám dole kšilt z prilby, štuple do uší a mám pohodu.

Mám ročník 2016. ostatná kontrola pri cca 41000km a ventilové vôle boli ešte pôvodné. Teraz nejakých 49000 a motor beží bez zaváhania. Zvažujem preventívnu výmenu váhadiel, nejakú väčšiu kontrolu - ale nemám ešte nič naštudované, čo by trebalo robiť.
Kamoš má 701/2018, motor mu odišiel pri cca 40000.Váhadlá. Ale bolo to dlhodobé, mal problémy asi 1,5 roka a v servise netušili čím to je. Takže neočakávam, že motor normálne funguje a zrazu buchnú váhadlá.
Nemenil som ani ložiská v kolesách a utesnenie ložísk v prepákovaní je dokonalé. Tam je ešte aj pôvodná vazelína.

A furt sa smejem ak niekto spomína vibrácie. Na motorke.
KLE500 je dvojválec a vibroval mi rovnako ako jednobuch na 660 Ténéré. No 690 je aj v tomto inde.

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 10:46 | Nahoru | #2

jaro27 píše: .... Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva...


Prostě tohle (spolu s širokou nádrží a maskou) dodává motorce komfort a pohodlí při delších přesunech - méně fouká, méně prší, není nutné se tolik přetahovat s protitlakem větru. Jeden z hlavních důvodů, proč jsem ZATÍM zůstal u velké těžké krávy. Měl jsem možnost jezdit na stejné motorce, jen s odstrojeným čumákem (malé světlo s kšiltem jen na tabulku se startovním číslem, pidi budík, bez plexi). Jedna a ta samá motorka je sice okamžitě pocitově daleko lehčí a rychlejší - intenzivněji se vnímá rychlost - ale zároveň je jízda dost vysilující.

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 11:32 | Nahoru | #3

jaro27 píše: Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva. Jediný dôvod prečo jazdím tak 140 max po diaľnici je, že nechcem držať motor vo vysokých otáčkach hodinu-dve (do ďalšieho tankovania). Ale asi to budem riešiť predným reťazovým kolieskom... A ak mi vietor vadí, tak dám dole kšilt z prilby, štuple do uší a mám pohodu.


A jel jsi na tom nekdy? porovnaval jsi?
minimalne to, ze prijemna cestovni rychlost se ti zvysi o 20 - 30km/h a to je pri presunech hodne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 53 25.9.2023 v 20:18 ZdendaZB
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R Majkee 2 22.9.2023 v 18:10 MedWed


TOPlist