Mám dilema.. Moje srdce bije zásadně do V a tak sem si vloni, snad po 15ti letech zase jedno "véčko" koupil. Od 5ti let sem po ni toužil, začal sem na Fechtlech ČZetách, MZetách, scootrech a po 125 V-Twin to nemohlo to bejt nic jinýho než Virago, jedenáctka.. skoro 30let sem čekal a průser
První start, obrovskej respekt a po 5000km mi nestačí Jenže..
Je to babička žejo, sedumadevadesátej s kořenama v osumdesátkách, mám ji maličko upravenou(sání, vejfuk, karbec) a krom toho, že se na ni nevejdu ani s přepáčkem, mi chybí výkon.. V osumdesátkách OK ale dneska už to nestačí
Vodí se krásně, motor je zajimavej, tahá od 2000ot do 8000, na 5° z města až na 200km/h, leta sou sice vidět na vzhledu i technice ale..
Problem je, že mě nějak během těch 15ti let co sem nejezdil nějak uniklo xv1900.. Midnightstar samo znám, ale Yamaha mě zradila a Raidera mi v Evropě zapřela.. a tak sem z neznalosti vzal poslední Chopper co se vyráběl, Virago. Protože já Cruiser nerad a Fury 1300 se mi nezdála. Jenže Raidera sem teď objevil a nemužu v noci spat. Ikdyž je to jen Cruiser s ouzkym kolem vpředu.. A teď to přide..
Přecházel jste někdo z Viraga na nějakej takovej sériovej "powercruiser"? Nenabiju si hubu? Nemám rači jít do cesťáku?
Protože když porovnám hodnoty jako váha, výkon atd tak si tak nějak nepomužu Jako kluk co má VTX mě ujede, ale rozhodně ne o parník, nerad bych byl za rok zase tam kde sem a hlavně v serpentýnách ho udělám jak malýho kluka žejo.. Klidně bych šel do něčeho modernějšího jako třeba Triumph Rocket GT, byť je to "tříhrb" ale není to zas moc?
A hlavně co s mou jedenáctkou? Nechat si ji nebo střelit.. Taková srdcovka
Naposledy editováno 05.11.2022 18:36:19
Naposledy editováno 07.11.2022 07:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago
Samozřejmě sedim doma u telky a přemejšlim, to nejde jak kdy ž vletíš do "Áček" a vemeš něco co má čtyry kola, tady se řeší mašina
e:
jo, teď koukám, že ti to tady už psal Krokoš. Tak sory.
Naposledy editováno 07.11.2022 13:38:41
1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago
Prouza88 píše: Sériový V-rody né, to je antikrist i pro kovaný H&Dčkaře, ovšem ty Customy z toho, nářez a cenovka taky, jestli se na tom vubec eště dá jezdit
Samozřejmě sedim doma u telky a přemejšlim, to nejde jak kdy ž vletíš do "Áček" a vemeš něco co má čtyry kola, tady se řeší mašina
No tak Vrod ne, no...
A co to XR? těžký jak prase, nezatáčí - takže pro tebe nic novýho
Akorát to brzdí a když poladíš motor alespoň na 110kobyl, tak by to mohlo i jet
Mám v hajzlu záda, takže bylo třeba motorku, kde se jinak sedí, s hnátama co nejvíc dolů. To je největší rozdíl proti viragu. Ne že bych ho vůbec nesnesl, to ne. Ale řekněme, že denní přesuny blížící se 300 km už nebyly moc příjemný a hřbet se chystal na tvrdé protesty. Navíc já jsem poněkud mohutnějších tělesných rozměrů, a virago mělo opravdu plný ruce práce, aby mě "pobralo". Z toho pak vycházely věci, jako křeče do kyčlí, mrtvějící prsty, a neuvěřitelně bolavá prdel. Tohle všechno vymizelo. Takže shrnuto: zásadní rozdíl a pro mě změna k lepšímu je ERGONOMIE. To se vůbec nedá srovnat. Jednoznačně změna k lepšímu. Dlužno ovšem dodat, že to je velmi individuální záležitost.
Pokud jde o další rozdíly, jenž jako laik a motorkářský přizdisráč jezdící značně defenzivně můžu posoudit, je ovladatelnost. Virago je v kategorii choperu fenomén, skvěle se řídí a je velmi předvídatelný. MG však je v tomto směru o třídu dál. Široký řízení, kratší rozvor, kolmější vidle, sedíš NA motorce, ne V motorce, takže přenášení vah a ovlivňování těžiště je snazší.
Výkon motoru - to já neposuzuju. Nehrabu motorkam na limity. Ani jedna není okruhovka, to co obě dokážou, mě bohatě stačilo a stačí. Komfort při vysokých rychlostech( á 140+) je zhruba stejnej - virgl je robertek, kterej by tě vytřás ze sedadla, na Koze potom už tak fičí, že by ti roztrhla hubu. Motor MG je živější, lépe akceleruje. Jenže to je dáno - generační rozdíl. To samozřejmě ovlivňuje i další technický věci - Koza líp brzdí (rozdíl nikoliv třídy, ale řádu), žere skoro o 40% míň, pobere o cca 10 litrů víc benálu, neporovnatelně lépe tlumí rázy z děr, na mokru je stabilnější a pevná, navíc má jízdní režim pro jízdu v dešti, a jeho účinnost je perfektní. O terénu netřeba vůbec mluvit....to se absolutně nedá srovnávat.
Spolujezdce neřeším. Moje žena má svojí motorku, takže jezdím sám.
Ale i tak na Virážku vzpomínám, a prodal jsem jí jen proto, že šla ke kamarádovi. Cizímu bych jí nikdy nedal, to ať se radši rozpadne u mě doma.
Sme tady řešili nějakej ten výkon a když se podivám na top supersporty z devadesátek, tak tyhle výkony má dneska kdejaká motorka, tak asi netřeba tolik blbnout, mám rodinu..
Eště bych rád radu s helmou, koupil sem si otevřenou LS2 Verso.. Vlastně dvě
Ty brejle dobrý, nad kilo ale do nich fučí, jenže horší je, že nad to kilo mi ta helma začíná "vstávat" na hlavě Ve 150ti ji mám naplou na řemínku a vyvrácenou dozadu, že mě brejle sotva krejou oči..
Co s tym? Dělaj vám to taky otevřený helmy? To mám co kilák posouvat helmu z5 do čela?
Velikost mám dobrou, až malou, nosim ji jen s kšiltem, celoštít mam na druhý a tu nenosim..
1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago
Naposledy editováno 11.11.2022 17:14:50
Pak jsem kvůli cestování přešel na překlápěčky, které dovolují jet v uzavřeném i otevřeném stavu. Ale občas ten štítek chybí - když je po celodenní jízdě hledí zaprášené a zaflusané mrtvým hmyzem a jede se proti nízkému slunci, je to výhled jako skrz záclonu před špinavým oknem. A zastínit plexi rukou funguje, takže by stejně fungoval i štítek.
1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago
Předtím sem měl nějakou tuším od Airoh a ta sice neměla brejle, ale měla sklo až po bradu který se zašoupávalo pod kšilt a "vyslíkání" sem nepozoroval, leč dváca nejela ani stodvacet
Eště se optám na názor.. Teoreticky..
Teď mám 25let starou mašinu, konstrukčně skoro 40 Když ji vyměnim za Raidra 2008, si asi moc nepomužu, ale dejme tomu.. No a když si tu mašinu budu chtit nechat aspoň 10 let tak ta motorka bude mejt zas 25let žejo.. No anebo koupim za těch 300 táců novou, dejme tomu Stroma, a za deset let co ji budu mít bude furt 10let stará.. Potud dobrý, ale neska sou mašiny a vlastně všecko spotřební zboží. Nepochybuju že moja jedenáctka bude eště za 10let jezdit, spíš i za 30, ale co ty nový, eletrikou nacpaný potvory? Jako Raidr, tam máš přímej vstřik, řj a pár relátek, to eště urejduješ ale nový mašiny s ABS, displejama, močovinou a dalšíma kokotinama?
Jak by ste na to šly z tohodle hlediska? Koupit rači novou a za 10let zas přidat půlku a vzít novou, nebo spolíhat na jednoduchost Raidra?
Nová motorka je nová motorka. Přes to nejede vlak a basta šmidli. Víš co má za sebou, víš jak ses k tomu celou dobu choval, víš co tě přibližně čeká za servisní náklady v době blízké. To vyvažuje (plně) onu slavnou nejistotu : "kurva to je krásnej kus! A za parádní cenu! Nojo, ale co s ní asi v tom rajchu předtím vyváděli.... Tohle je určitě jen hezky vypucovaný..."
Často se ukáže, že nevyváděli nic, a stroj slouží roky rokoucí bez problémů. To je ta dobrá verze, kterou mám za sebou i já.
Ale občas se ukáže, že nešťastný majitel opravdu vyhodil 200 klacků za naleštěnou bídu a rve do toho další balíky peněz.... A že jsou v ČR lživé údaje u sedmi z deseti ojetin, to je známej fakt.
Podělat se samozřejmě může všechno. I nová motorka od renomované značky, a to dva měsíce po skončení záruky. To nepochybně. Ale je to podstatně menší šance, než že koupíš zkurvenej bazarovej šrot, o kterým ti nakecali miliony pohádkových nesmyslů a byla za skvělou cenu. Je to zkrátka o prioritách každýho.
No a ta elektronika - ono se to zase tolik nesere, jak se s tím straší. No, Italové jsou jiná liga ale zbytek světa - to bude v pohodě
Jura má recht, nový je nový, vidim to v práci u náklaďáků, to nejlepší odjezdí někdo bůh víjak a ty se starej
Ital mi nesmí do baráku, to nikdy a s elektronikou je to to samí Uplně to vidim jak nějaká ABSka náklonová funguje bezvadně a po 5ti letech vyhodí chybu a ležim pod sklopkou v pravotočivý Proto držim "starý dobrý"..
Dvě mašiny neudržim, najedu sotva 3-4tis ročně
Kurňa to zas bude než to vymyslim
Stryker slabý a Raider velký. Pro mou výšku vyhovoval Warrior. Jestli chceš, přečti si mé hodnocení na profilu.
Naposledy editováno 14.11.2022 12:39:24
Já mam těch 177, no a když zatáhnu vanu tak snad dva metry Mam to v v profilu. Ostatně na Cruiser/Chopper se vleze vejškově každej, horší to je s vahou..
Virago má asi 230kg nosnost, tzn. já, povinná výbava, šrajtofla no a ženská už musí autem A to je problem všech moto, od skůtru po Goldwinga.. Nechápu..
Jinak dik za postřehy, stále váhám kam se posunu, sem do toho zatáhl spoustu proměnných a teď babo raď.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10406 | Včera v 11:01 _Kovboj_ |
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago | LenkaLucka | 27 | 29.4.2024 v 11:20 Weisner |
Vlastní budíky na Yamaha XV 1900 Ra... Yamaha XV 1900 Raider | Prostě_Jakub | 2 | 13.4.2024 v 22:21 Prostě_Jakub |
Yamaha Raider vs HD Yamaha XV 1900 Raider, Harley Davidson FXDX Dyna Sup... | Konqui | 29 | 16.3.2024 v 16:02 Konqui |
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago | HonzaXV1100 | 85 | 14.1.2024 v 10:27 intra |