globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 09:35 | Nahoru | #1
Pri jizde dela hodne velkej rozdil v pocitu z lehkosti i jak velkej motor se tam toci.
Kdyz clovek porovna 4t EXC a temer stejne tezkeho dvoutakta tak mu pocitove ten dvoutakt prijde jako kolo… rozdil dela to, jak velka hmotnost se uvnitr motoru toci…

Ja jsem mel moznost stovnani 500,450 a 250 na trati a prestoze se hmotnosti zasadne nelisi tak 500 uz je docela tank…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:26 | Nahoru | #2
assassin> Je rozdiel na motorke naháňať sekundy či desatiny sekúnd a je rozdiel na tej motorke kochačkovo prechádzať krajinou. Mňa fakt nezaujímajú rotačné hmoty v motorke, lebo pri mojom použití mi je jedno, či tam rotuje hmota 300ccm piestu, alebo 700ccm piestu.

Ale keď som v Rumunsku ležal pod 200kg motorkou, bol som tam sám, bol som kdesi v riti v lese a nevedel som sa spod tej motorky dostať, tak ma nezaujímali rotačné hmoty motora, ale celková hmotnosť motorky.

Keď som na Ukrajine brodil rieku a zistil som, že som neodhadol hĺbku vody a voda mi atakovala sanie, tak som musel zliezť z motorky dole a ťahať - cúvať v tej vode naspäť. A logicky, keď mi voda pri vstupe do rieky stúpala, tak som s motorkou musel cúvať na breh do kopca. Behom 30 sekúnd som bol kompletne mokrý od potu.
Asi chápeš, že ma vtedy vôbec nezaujímali rotačné hmoty v motore, ale hmotnosť motorky.

Of road nie je šotolinová cesta. Ak niekto nebol reálne niekde v teréne mimo civilizáciu a sám, tak vlastne nechápe o čom je táto téma a bude tu dávať tipy na 200kg chujoviny.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:32 | Nahoru | #3

assassin píše: Pri jizde dela hodne velkej rozdil v pocitu z lehkosti i jak velkej motor se tam toci.
Kdyz clovek porovna 4t EXC a temer stejne tezkeho dvoutakta tak mu pocitove ten dvoutakt prijde jako kolo… rozdil dela to, jak velka hmotnost se uvnitr motoru toci…

Ja jsem mel moznost stovnani 500,450 a 250 na trati a prestoze se hmotnosti zasadne nelisi tak 500 uz je docela tank…



Zajímavý poznatek, taky jsem měl takový pocit vždycky a nevěděl čím to je. Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist