globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
2.10.2022 v 11:52

Ahoj,
także zde se pokusím sepsat svoje dosavadní dojmy z posledních 4 let.
Można si nekdo vzpomene, ze uz driv jsem tady dělal test R1 a asi se některým docela líbil

Motorku jsem koupil 4 roky zpátky. Byla to moje první úplně nova motorka po tolika letech ježdění. Predtim jsem najel cca 174k km na XTcku, takže přechod na Afriku byl poněkud sok. Ihned po koupi jsem ji trosku dovybavil, takže tam sly padáky, boční kufry a mazání řetězu. Za nějakou dobu jsem koupil navigaci TomTom a letos pak ještě i centrální kufr. Motorku mam prakticky pouze na cestování, kolem komína uz nejezdim, nemam čas ani chuť. Byl jsem na ni 5x v Norsku, pak jsem ještě byl ve Švýcarsku, Itálii, Finsku, pobalti, Balkánech atd. Hodne často na ni jezdim 600-800km denně. Někdy jezdim pres 1200km na jeden zátah (Nizozemsko - Česky Tesin), da se to. Všimnul jsem si, ze pro člověka me vysky (179cm) je sedlo na nižší pozici přilis nízké a na vysoké příliš vysoko. Když jezdim pres 600-700km denně, tak citim kolena. Asi na XTcku byl jiny uhel. Nejvíc jsem najel pres 1800km na jeden zátah, ale to uz nechci nikdy udělat (z Tesina do Francie, trajekt to UK, pak posledních 340km domu). Casto jsem bral dva týdny dovolené a během nich jsem najel 7-9k km a bylo to v pohodě.

Co se posralo?
Letos hned na zacatku cesty mi odešla pojistka od 12v zásuvky. Byl jsem zrovna někde v Německu, tak jsem dojel nějak do Slovinska, tam mi to opravili v servisu (to jsem ještě nevěděl, co s tím je). To je asi vše. Jinak nic. Jede, startuje, brzdi, zataci. Nekteri měli problémy s rezivejicima dratama - me se tento problem netýka. Jiní měli problem se strilenim do výfuku - ano, toto se mi stalo celkem možná 20-30x. Obvykle pri rychlejší jizde.

Udrzba
Gumy vydrzi necelych 20k km, coz je super. Retezovku jsem měnil pri 53k km. Svicky se ma měnit po 48k km, měnil jsem je pri cca 42k km, jsou nechutné drahé. Olej každých 12k km, měním častěji podle toho, jak zrovna vyjde nějaká cesta. Vzduchovy filtr každých 24 tis. km, měním častěji. Baterka stale původní. Přední desky vydržely pres 60k km. Letos v zimě necham udělat přední vidlici (gufera, olej), brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu atd. Spojka samozřejmě původní, ložiska v kolech take.

Motor
Ja si obvykle jen tak brumlám do 3500 otáček. Když se to umí, tak se motorka vůbec neklepe. Pokud se chce jet vice dynamicky, nesmí jít otáčky pod nějakých 4500. Není to žádná sportovní motorka, ale na tu si Afrika ani nehraje. Pri cestování není problem jít se spotřebou na 4 litry. Stalo se mi asi 2x (někde ve Švédsku), ze jsem na nádrž dal cca 480km, coz bylo mile překvapení (přiznávám, ze podmínky byli ideální). Na dálnici jde spotřeba rychle nahoru, takže to asi ani moc nemá cenu jezdit pres 150 km/h. Třebas letos jsem jel na dovolenou (UK - Cernahora - Nordkapp - UK) a za tech 13k km mi spotřeba podle počítače vyšla asi 4,9 - coz bude realne kolem 4,7.
Podle me ma ten motor dost siły pro klidnou jízdu do 130km/h. Po dalnici do nejakych 160km/h se to jeste da, ale pri vyšších rychlostech uz to není ono, kdejaké silnější auto vas klidně předjede, na to uz ten malinky motor afriky nemá silu. Občas si rikam, ze by mu vůbec neškodilo, kdyby mel o 30 koni vice. Jenže to uz by byla asi úplně jiná motorka. Jinak pokud je prázdná dálnice, není problem se schovat za stitek a jet porad 190km/h.

Podvozek
Nejvíce ze všeho se mi lidi přední brzda, to je paráda. Ta je naprosto progresivní a děla to, co chci ja. Zadní brzda by tam vůbec nemusela byt, ona proste vůbec nefunguje. Celkové mi přijde, ze je motorka tuha tak akorát. Na rozbitých cestách je to ideální, tam by v zatáčkách slo ujet komukoliv na sportu. Ja to teda neumím, protože se bojim, ale celkové (kromě zadní brzdy) na me tato motorka děla hodne dobry dojem. Stabilita je vynikající a to i se vsema kuframa pri 200km/h.

Cestovani
Pro me asi ideal. V tuto chvíli si nedokážu představit nic lepšího. Jsou tady věci, které me serou (kolena, zadní brzda), ale celkové uz to lepší asi byt nemůže. BMW jsem zkoušel, vůbec me to neoslovilo. KTM není pro me, to akusticky působí tak, ze to za chvíli vybouchne. Navíc je KTM zcela odlišná filosofie. Se spolujezdcem nejezdim, takže tady nevím. Pro me je hlavni, ze je ta motorka relativně velká, takže mohu na ni dat tři kufry, tasku pres sedlo spolujezdce a motor to furt uveze. Spotřeba pri cestování 4-5 litru. Lehký terén projede, tezsi jsem nezkoušel, ani nemam zájem. Spolehlivost je super, snad to tak i vydrží. Lidi se mi, ze tam není tolik elektroniky jako v nove Africe nebo jiných motorkách.

Pokud mate nějaké dotazy, klidně piste.
Pohrdam vsema.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km

2.10.2022 v 12:24 | Nahoru | #1

nevo7 píše: V kľude to nakopíruj do sekcie MOTORKÁŘI. Nehanbi sa. V diskusii to človek o týždeň nenájde, ak niekto hľadá recenziu motky, tam si ju nájde.

Ale slabý jazdný výkon. Teraz sa v SR predáva Suza GSXS1000 2018 so 110000km.



Ja uz nemam tolik casu, penez a bohuzel ani chuti jezdit vice, także to ani nebyl pokus pochlubit se. Motorky jsou hezky konicek, ale jsou i lepsi veci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km

3.10.2022 v 22:23 | Nahoru | #2

yeuop píše: Ja uz nemam tolik casu, penez a bohuzel ani chuti jezdit vice, także to ani nebyl pokus pochlubit se. Motorky jsou hezky konicek, ale jsou i lepsi veci.


Máš konečně babu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist