globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Ahoj, poradíte styl jízdy a obutí na silnici/dálnici na Transalpa 650, 2006?

Včera jsem ho pořídil a dojel po ose z Děčína do Berouna po dálnici.
Bylo mokro a měl obuté Mitasky E08 Enduro, celkem jeté.
Jelo to většinou 120-130km/hod na otáčky 5500-6000. místy jsem se na předjíždění rozohnil i na 140-150km/hod.
Zdálo se mi, že motor s tím nemá problém. Foukalo a házelo, ale neměl jsem pocit, že jedu úplně na hranici možností, ale jistý jsem si na těch gumách moc nebyl.
S Transalpem budu jezdit převážně silnici. Do teď jezdím hlavně off na ostrém enduru EXC 525.

Příspěvky o univerzálních Mitaskách e07 nebo TKC80 dopředu a e09 dozadu jsem pročetl. Do lehkého terénu bych tudíž asi věděl co na TA obout a jak jezdit. Jde mi spíše o tu silnici abych nedělal zbytečné blbosti.

Takže moje dotazy:
1. Jsou to co jsem popsal normální cestovní rychlosti pro Transalpa?
2. Nemusím se bát tak jezdit aniž bych zbytečně ničil motor?
3. Zbytečně jsem blbnul, huntoval motku a ještě se mohl zabít?
4. Jaké pneu na Transalpa na takovýto styl jízdy silnice/dálnice?

Díky
Michal

Naposledy editováno 29.09.2022 10:20:48

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2022 v 11:30 | Nahoru | #1
Jestli budeš jezdit tímto tempem, velice často kontroluj olej! No a klidně prav řetězovku do rychla, pokud to máš na rychlejší sólo přesuny.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2022 v 11:37 | Nahoru | #2
1/ v klidu to zvládne, ale spíš se jezdí pomaleji - i kvůli gumám pkkud tam dáš něco terénějšího
2/ jen kontroluj olej - tohle je sice ještě relativně na TA mladé (2006) ale v otáčkách si to vezme víc a bylo dostpřípadů přidření (klika, zadní válec)
3/ - ano na motorce se můžeš zabít, ale nebude to tím, že je to TA
4/ zrovan e-08 jsou IMHO asi nejhorší mitasky, na silnce dálnice cokoli silničně turistické jako jsou Tourancky nebo Anakee - je tu o tom plno témat - pohledej, když i nějká ta polňačka tak něco jako e-07 a když polnačka častěji tak TKC/e-09 - když ještě víc tak vepředu něco ostrého a vzadu c-02 (na 17" je omezný výber) - ale když máš EXC tak nedává smysl se s TA v terénu trápit

Edit: než jsem to nadatlovat tak mě guru přes AT/TA předběhl

Naposledy editováno 29.09.2022 11:37:50

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 11:38 | Nahoru | #3
vilemx díky, olej jsem zvyklý často hlídat a často měnit z endura, tak to nebude problém, ta řetězovka dobrý nápad. Na TA jsem furt hledal tu neexistující šestku

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 11:43 | Nahoru | #4
Hoza-TA950 díky, o těch Touranckách jsem četl samou chválu a uvažuju o nich

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2022 v 11:45 | Nahoru | #5
Dávalo se 16z přední kolečko, ale je pak delší jednoička a clekově je pak lenivější. Nakonec jsme se vrátil k 15z, ale jezdil jsem i terén a míň dálnic, na dálnice bych tam 16z dal.

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 11:59 | Nahoru | #6
Honza-TA950> to by asi pomohlo k té šestce co to nemá. Asi vyzkouším, Dík

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 12:02 | Nahoru | #7
vilemx> Ještě dotaz, po té dálnici krásně zmodral svod výfuku. Předtím spíš do zlatova a modré tam myslím tolik nebylo. Musím někde kutat a řešit bohatost směsi? Nebo se to u těchle strojů neřeší? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 12:31 | Nahoru | #8
Jezdíval jsem s tím na dálnicích 130. Při 140 to vypadalo, že je teplota motoru trochu vyšší (ručička uprostřed, což je sice ok, ale u Transalpa trochu nezvyk) a mírné vibrace naznačovaly, že je motor spíš ve sportovním režimu.
A E-07 se mi osvědčily jako dobrý univerzál (případně K60). Méně terénní bych nechtěl, ono i na horších okreskách může být štěrk a prostě ať to neklouzne. Více terénní když člověk nebude jezdit dálnice.

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 12:43 | Nahoru | #9
Věčný dilema, pokud chceš jezdit silnici, ty tourance jsou fakt dobrý, nebo bejvaly, e08 naopak žádnej šlágr. Mít tam kvůli občasný polňačce špunty mi přijde jako blbost, nehledě na to, že když najedeš na silnici v náklonu na takový ty jemný kamínky po látačích našich tankodromů, je asi jedno co máš obutý.

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 13:18 | Nahoru | #10
milonovo> s těmi špunty souhlas, vypadá to na motce drsně, ale jezdit s převážně silnici a mít je tam jen na efekt nebo pro případ je asi blbost

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 13:20 | Nahoru | #11
Pedl> jj, to bude asi pro mě ideál. Zkusím tam dát ty e07 a silnici jezdit okolo těch 130.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 13:34 | Nahoru | #12
TA byly kvůli neřízenému katu a PAIR spíš bohatší, ale zase při takovém kalupu je ten modrý svod možný. Zvlášť, pokud to byla leštěnka s vydrhnutým svodem jako zrcadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 14:12 | Nahoru | #13
Skus se podívat po Mitas Terra Force jestli se vyrábí v tvém rozměrů 30 terénu 70 silnice mám je na stromů a bezva gumy

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 14:22 | Nahoru | #14
kawapavel> koukám na ně v katalogu, 120/90/17 i 90/90/21 se dělaj. píšou že 90% silnice. Vypadjí teda už hodně spec. silnice. Dík za tip

1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 14:33 | Nahoru | #15
Ty tourance v klidu zvládnou i polní/lesni cestu. Jezdím je druhým rokem a neměl jsem s nima jediný problém, jak na silnici tak mimo.

(reakce na) Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

29.9.2022 v 14:43 | Nahoru | #16
Lord_Lee> jj, chválí je dost lidí. Rozhodně třeba vyzkoušet

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 08:23 | Nahoru | #17
Pokud dáš 16z kolečko, počítej že motorka bude dost slabá a naložená na dovolenou pojede do kopce jako šnek.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 12:43 | Nahoru | #18
ta stará vrána 150 nejede.....
pokud chceš jezdit transalpem po dálnicích, je úplně jedno jaké koupíš gumy, po 5 tis km budou všechny placaté

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 13:47 | Nahoru | #19
3. Zabít se můžeš ikdyz se jdeš vysrat. Takže ano
4. Pokud jezdíš jen silnice a dálnice, vyser se na enduro gumy a kup nějaký bez hrubého vzorků, v rozměru na TA jich stejně moc nebude

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 18:49 | Nahoru | #20
Mám na 600ke Mitas Terra Force. Nabehal som na nich cez 5tis km. Vzorek zatiaľ bez veľkého úbytku, držia dobre v zatáčkách aj na vode. Jazdím okolo 120 a bežné okresky. Poľné a šotoliny veľmi zriedka. Trocha mi kmitajú rajdy pri cca 60km pri ubratom plyne. Predošlé gumy to nerobili. Pri pomalej jazde v stoji cítiť vzorek prednej gumy. Zadná plávala na STK na brzdovom valci podľa vzorku. Inak nemám čo by som tým pneu vytkol. Na cesta a TA pre mňa až moc dobré.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 18:50 | Nahoru | #21
Mám na 600ke Mitas Terra Force. Nabehal som na nich cez 5tis km. Vzorek zatiaľ bez veľkého úbytku, držia dobre v zatáčkách aj na vode. Jazdím okolo 120 a bežné okresky. Poľné a šotoliny veľmi zriedka. Trocha mi kmitajú rajdy pri cca 60km pri ubratom plyne. Predošlé gumy to nerobili. Pri pomalej jazde v stoji cítiť vzorek prednej gumy. Zadná plávala na STK na brzdovom valci podľa vzorku. Inak nemám čo by som tým pneu vytkol. Na cestu a TA, pre mňa až moc dobré.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

1.10.2022 v 19:56 | Nahoru | #22
Já mám mitasky Tera f. Kolem 15 -17 tis km

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

3.10.2022 v 11:22 | Nahoru | #23
Mitas Terra Force. Spotřeba oleje neznatelná i ve dvou, plně naložený.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

17.5.2023 v 07:14 | Nahoru | #24
Continental TKC 70 jsem měl na Varaderu a OK. Je dražší, ale na silnici super, v lehkém terénu překvapivě OK. Na čistě silniční jízdu pak Conti Trail Attack 3. Skvělá guma, zvlášť do Alp, perfektně drží, dává motorce jistotu v zatáčce a ovladatelnost. Aspoň na Varaderu, nebo GS 1200 LC jsem z ní byl nadšený. Na TA 650 jsem jezdil Mitas E07 a na mokru tragédie. Ale je tomu už pár let.

Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu

18.5.2023 v 09:25 | Nahoru | #25
Ani ty E08 nejsou kdovíjakej zázrak, Metzeler Tourance byly fajn, ale nevím, jestli se ještě dělají, na Tourance Next, nebo jak se ta další řada jmenuje jsou naopak ohlasy dost rozpačitý. Včetně toho, že můžou bejt Made in PRC.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981


TOPlist