1 reakcí na tento příspěvek Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde vyndat
Sundal jsem stare zapalovani, pote rotor - ten sel tedy hodne ztuha...
Rokl jsem si, ze vyumenim i gufero.. vnitrni prumet byl prave na tomto krouzku, ale urcite nema byt tak vysunuty.
Jak ho zatlacit zpet, nejake napady?
V katalogu ND je toto:
popisek v katalogu je jen "krouzek"
https://postimg.cc/gallery/xS9HvXy/e2e634a7
Naposledy editováno 21.08.2022 14:34:54
1 reakcí na tento příspěvek Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde vyndat
https://www.veteranm...natoru-jawa-638-640/
Tipnu že nějaký umělec ji ztratil tak tam nabušil moc široký kroužek z ložiska co našel pod ponkem.
Moja skúsenosť je taká istá ako ma tazatel...
Teda opačná, t.j. montážna.
Ten krúžok je správny.
Najprv som vložil kolík, potom ten krúžok na doraz až na dvojradé ložisko. Gufero, fuuu ani neviem..
Mal som totiž obavy, že opačne(krúžok->kolík) nedám.
Na fotke vidno miesto pre gufero a nie som si istý či nemá byť len 7 mm aj drážkou pre segerku, ALE trošku hlbšie je druhá segerka, ktorá drží to ložisko, z čoho vyplýva, že ten krúžok hlbšie nemôže.
Vidí sa mi že bude treba ešte väčšie kliešte a/lebo silu
a krúžok pôjde dole, aj za cenu, že bude treba nový.
Karbošku asi nie.
To video poznám.
.
A zabudol dodať, motor funguje, falešluft nemá, rotor išiel nasadiť v poho, zapalko kladivá tiež, neskoršie bezkontakt nezávislý od drážky, kolíku, polohy tiež.
Naposledy editováno 21.08.2022 21:14:31
1 reakcí na tento příspěvek Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde vyndat
Kolík tam je jednoho průměru (jestli si dobře pamatuji, tak pr. 4 mm) a ten kroužek zajišťuje, aby nevylétl odstředivou silou. Složeno s tím pouzdrem je to tedy správně a musí tam být ještě taková zvlněná podložka z pružinového plechu, která dotlažuje ten kroužek k ložisku a na druhé straně se opírá o vnitřek rotoru. V této konstrukci pak odpovídá gufero o vnitřním průměru 30 mm, ale kvůli těsnosti by měl být ten kroužek lehce nalisovaný.
Novější provedení je udělané už bez tohoto kroužku a té zvlněné podložky tak, že kolíček je osazený (větší průměr do čepu) a když se na něj nasadí rotor, kolíček kvůli osazení nemůže vyletět, protože drážka v rotoru je menší. Pak je tam dané jen jednoduché gufero o menším průměru (tuším 25 mm, jestli si dobře pamatuji).
Každopádně už jsem tento motor hodně dlouho na ponku neměl, ale jestli si dobře pamatuji, kolíček tam mohl zůstat a stahlo se to pouzdro...
P. S.: Fotka teda není nic moc, ale zdá se mi, že středicí důlek v tom čemu to má asi za sebou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde vyndat
kokoška. píše: Ten aretační kolík musíš vyndat - normálně kleštěma vytáhnout, jinak tu kliku nevyndáš
Ten kolík zůstává zaražený v čepu a pouzdro se přes něho přetáhne, ale jenom v případě, že se půlí motor a vytahuje klikovka. Jinak není potřeba ho vyndavat a radši bych upravil to VAPE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde vyndat
Pokud jsi ten kroužek už zkurvil, tak hodně štěstí při schánění nového. Je to tvrdý kroužek s broušeným povrchem, kdybys ho chtěl vyrobit, nestačí soustruh, musí na brusku na kulato. Nemůžeš ho prostě vyhodit a dát tam gufero s menší dírou z novějšího provedení, protože tohle starší provedení nemá broušený čep v místě pro gufero - jeho povrch je moc hrubý, gufero by ti brzy sežral. Pokud při generálce kliky dostaneš nový čep, bude tam broušený a ten kroužek už nebudeš potřebovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116340 | Dnes v 04:17 dave-lister |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |