globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti
Ahoj,

potřeboval bych vaše zkušené rady.

Bydlím nedaleko Prahy a řeším primárně dojíždění do práce, tj. 30 km.
Bohužel spoje MHD jsou nevyhovující a doprava autem ve špičce zabere cca hodinu.

Sázím na to, že průjezdnost na motorce bude rychlejší, standardně cesta mimo špičku trvá cca 30 minut. Zároveň mě to svým způsobem láká.

Bohužel mám aktuálně pouze skupinu B. Prohledával jsem fórum a moc možností není.
Dostačující motorky s automatem, např. zmiňovaná Gilera DNA 125 je prakticky nedostupná.

Potřebuji stroj, který zvládne přejezd přes dálnici, Pražský okruh a Jižní spojku.

Vychází mi to tedy tak, že mi nezbude nic jiného než si udělat řidičák na motorku, předpokládám, že skupina A1 by měla být plně dostačující.

Autoškoly se předpokládám třeba není třeba bát, je tak? Na motorce jsem nikdy neseděl.

• Jaký stroj lze do začátku doporučit? Počítám, že něco, co by mi stačilo pro mé potřeby v rámci skupiny B dosažitelné není.
• Co všechno je spojeno s počáteční investicí?
• Autoškola bude předpokládám k tomu, aby mě naučila základní dovednosti

Jaký je váš obecný pohled? Máte vlastní zkušenosti s průjezdem Prahy na motorce? Jsou řidiči ohleduplní? Přeci jen mám trochu obavu, protože v autě je člověk více chráněný…

Díky za váš názor/zkušenost.

Automobilista

Naposledy editováno 12.06.2022 18:11:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 08:18 | Nahoru | #1
Mr.Dreamer> kdo si chce dělat údržbu variátoru doma, musí si pro větší skůtr koupit přípravek fixaci variátoru, ten jinak při sundávání nezastaví, nebo alespoň pneumatický utahovák...momentový klíč k řádnému utahování matice variátoru která je na klice ( u beverly 165 Nm) atd...a něco málo o tom vědět...mne je 60 a přiznám se že mi už nebaví neustále rozebírat a sundávat ty plasty.....když dělám kontrolu a seřízení ventilů mám šroubky a plasty po celé garáži...je to na půl dne...z toho je jen 15 minut na samotné seřizování...

na motorce řetěz myju na 3 x, poprvé použiju kettenmax - přípravek k čištění....podruhé to ještě přejedu kartáčkem s petrolejem a potřetí vystříkám sprejem na čištění řetězu z Lidlu.....nechám oschnout odvětrat a pak mažu sprejem zn. motorex...

Naposledy editováno 14.06.2022 08:25:12

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 12:04 | Nahoru | #2

CRF1000 píše: Mr.Dreamer> kdo si chce dělat údržbu variátoru doma, musí si pro větší skůtr koupit přípravek fixaci variátoru, ten jinak při sundávání nezastaví, nebo alespoň pneumatický utahovák...momentový klíč k řádnému utahování matice variátoru která je na klice ( u beverly 165 Nm) atd...a něco málo o tom vědět...mne je 60 a přiznám se že mi už nebaví neustále rozebírat a sundávat ty plasty.....když dělám kontrolu a seřízení ventilů mám šroubky a plasty po celé garáži...je to na půl dne...z toho je jen 15 minut na samotné seřizování...

na motorce řetěz myju na 3 x, poprvé použiju kettenmax - přípravek k čištění....podruhé to ještě přejedu kartáčkem s petrolejem a potřetí vystříkám sprejem na čištění řetězu z Lidlu.....nechám oschnout odvětrat a pak mažu sprejem zn. motorex...



CRF1000 píše: Mr.Dreamer> já měním spolu s válečky i vodítka...a válečky nenechávám 20 tis protože po 5-6 tis se na nich postupně vytvoří malé plošky která mají vliv na plynulost pohybu.....mimochodem kvůli tomu už 2 rokem používám "posuvníky" dr. pulley a ty kontrolovat nebudu



Klíč na variátor stojí méně, než řemen, momenťák také není drahý a má mnoho využití. Ty rázové utahováky také klesly na ceně, kdo má kompresor, je v pohodě, ale koukal jsem, že i elektrické jsou celkem dostupné. Plašky na válečkách strašně ovlivňuje, jak dlouho držíš rychlost. Já klidně najedu přes 30tkm bez plošek, ale výměna válečků a řemenu není pracnější, než řetězovka, většinou je to jen jeden kryt, žádné odstrojování. To vůle ventilů mi připadají 10* náročnější a u většiny motorek tam je, jak říkáš, kupa odstrojování.

PlusOne píše: Mr.Dreamer> snadno, upgradoval jsem na motorku s kardanem

Když jsem používal Suzu na cesty do práce, 30km jedna cesta, stačilo to jednou za týden trochu stříknout. Pořádně odmastit a namazat tak jednou za měsíc.



jj, tak to máme koukám všichni podobně. To mazání a čištění není likvidační, ale na každodenní používání je to pro mě otrava. Klidně bych i snížil rychlost, abych ho tak nezahříval, kdyby to znamenalo, že nemusím mazat, ale vždy mám pak problémy se rzí. Potřebovali bychom nový deauville, ideálně třeba pětikilo, o něco méně plastů, ale zachovat ochranu proti větru, nebo klidně to udělat na styl integry, na té mi vadil vážně hlavně ten řetěz. I řemen by byl lepší řešení :( .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gilera DNA 125 Gilera DNA 125 Broud 12 19.8.2021 v 21:25 Alan
Gilera DNA Gilera DNA 125 Ellion 7 26.11.2020 v 17:07 Massakra
125ccm 11kw, automat Gilera DNA 125 JohnyObr 7 5.12.2019 v 21:05 Kohlstein
kde sehnat gilera dna 125 Gilera DNA 125 Kertézs 1 13.10.2018 v 21:02 LenaGD
Existuje to 125ccm Gilera DNA 125 Marinak70 4 5.6.2018 v 15:42 Hippieguy


TOPlist