paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Spotřeba oleje v 6000 km
Prosím o postřehy jakou máte spotřebu oleje u tohodle motoru,já dolyl přes litr což se mi zdá docela dost ... měřeno podle instrukcí v manuálu díky.

3 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje v 6000 km

20.10.2022 v 16:30 | Nahoru | #1
Takže oprava - byl jsem v servise 12 tis km a ejhle oleje chybělo fest - vypustili jsme 1,7l - má být 4,4 cca. Technik mi to vysvětlil hned - kontrolka nízkého tlaku se nespustí, protože má Afrika tak nízko sací koš, aby přežila v drsných podmínkách - to měli na školení hondy. A teď můj problém, je taky popsaný přímo hochy z hondy - údajně nespecifikované množství, série - nezadokumentovaná, šla do světa se špatnými gufery kolem ventilů, respektive zaměněnými sací za výfukový - údajně je gufero na výfukovém ventilu z lepších materiálů, musí snášet vyšší teploty atd. Takže na záruku - uznanou - shodit hlavy, vyměnit gufera, zabrousit ventily, propláchnout motor, vyměnit těsnění, vyměnit znovu olej a po 1000km kontrola - to vše v rámci záruky. Kromě mizejícího oleje a kouření z výfuku, při studeném motoru, jsem nic jiného nepozoroval, motorka jezdí jako z praku, nízká spotřeba - žádné problémy, žádné kolísání otáček, volnoběh atd. vše ok. Naštěstí, můj servis zkontroloval, a řeší chybu jako popsaný problém v rámci záruky. Prý hoši Japonští, udělali chybu. Tak jen ať víte, protože jinak technik tvrdí, že za 12 tis u AFRY 1100 olej skoro nechybí. (Afrika ATAS 1100 2021)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje v 6000 km

2.11.2022 v 13:32 | Nahoru | #2
Bond33>

Ahoj, kdy jsi svou Africu kupoval ? Z toho by alespoň částečně šlo odvodit z kterého období výroby se tahle vadná série vyskytuje.

Jinak mě olej nežere, ale mám na vnitřní straně koncovky výfuku kolem těch dvou trubek zaschlé černé kapky. Podle mě je to zkondenzovaná voda z výfuku, která je od vnitřku výfuku špinavá a za studena vylétá ven. Máte to taky tak, nebo to může značit nějakou menší spotřebu oleje ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje v 6000 km

3.11.2022 v 18:26 | Nahoru | #3

Bond33 píše: Teď mám najeto necelých 11tis. takže chvíli před výměnou ve 12 tis. a co by jste řekli ? Nechybí nic vyfotil jsem si rysku po dolití, abych věděl kolik to dělá a nechybí skoro nic .



tady jsi psal že v 11tis nechybí nic a pohoda .. kde se stala chyba že při 12 tis chybělo skoro 3 litry?

Bond33 píše: Takže oprava - byl jsem v servise 12 tis km a ejhle oleje chybělo fest - vypustili jsme 1,7l - má být 4,4 cca.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje v 6000 km

3.11.2022 v 23:25 | Nahoru | #4

Bond33 píše: Takže oprava - byl jsem v servise 12 tis km a ejhle oleje chybělo fest - vypustili jsme 1,7l - má být 4,4 cca. Technik mi to vysvětlil hned - kontrolka nízkého tlaku se nespustí, protože má Afrika tak nízko sací koš, aby přežila v drsných podmínkách - to měli na školení hondy. A teď můj problém, je taky popsaný přímo hochy z hondy - údajně nespecifikované množství, série - nezadokumentovaná, šla do světa se špatnými gufery kolem ventilů, respektive zaměněnými sací za výfukový - údajně je gufero na výfukovém ventilu z lepších materiálů, musí snášet vyšší teploty atd. Takže na záruku - uznanou - shodit hlavy, vyměnit gufera, zabrousit ventily, propláchnout motor, vyměnit těsnění, vyměnit znovu olej a po 1000km kontrola - to vše v rámci záruky. Kromě mizejícího oleje a kouření z výfuku, při studeném motoru, jsem nic jiného nepozoroval, motorka jezdí jako z praku, nízká spotřeba - žádné problémy, žádné kolísání otáček, volnoběh atd. vše ok. Naštěstí, můj servis zkontroloval, a řeší chybu jako popsaný problém v rámci záruky. Prý hoši Japonští, udělali chybu. Tak jen ať víte, protože jinak technik tvrdí, že za 12 tis u AFRY 1100 olej skoro nechybí. (Afrika ATAS 1100 2021)



Už chybí snad jen vyčištění katalyzátoru od připáleného oleje...
Nevěřím, že tohle vše budou v servisu dělat. Zvlášť, když gufera na ventilech jdou vyměnit i bez sundání hlavy, což na ojetém autě skoro každý dělal.
Taky bych chtěl vidět, jak budou v běžném servisu lapovat ventily (natož případně frézovat sedla). Zvlášť pak v autorizáku - tam to nikdo z techniků vživotě nedělal, neumí to a nejspíš na to ani nemají výbavu. I autoservis celou hlavu odveze ke specialistovi, sami to nedělají.
Vůbec bych měl obavy nechat autorizák šáhnout do motoru. Tam se dá spousta věcí posrat, měl by to tedy dělat raději někdo kdo tomu rozumí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Propojení android auto Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports fanda5 2 2.6.2024 v 16:47 fanda5
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 58 19.5.2024 v 10:17 Bigbear
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric


TOPlist