globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dře přední kotouč - možná závada
2.5.2022 v 20:14
Po shlédnutí témat dře přední kotouč, jsem si v podstatě nevybral žádnou pomoc z textu. Takové nové desky, zatuhlé pístky jsem přeletěl. Teď napíši svoji zkušenost MOŽNÁ někomu pomůže. předně sděluji, že DISKUTOVAT o ničem nemíním. Nasadil jsem přední kolo po výměně pneu a ejhle problém. Dřel levý kotouč a k tomu pouze vnější strana. Tak vše rozebrat a složit a zase dřel, stejný kotouč vnější strana. Tak druhý den rozebrat, zkontrolovat kotouč a ejhle zrovna nebyl plovoucí - zanesl se sračkami z desky jak dřel. Takže čističem na brzdy vystříkat uchycení vyfoukat a zase byl plovoucí, vyčistit brzdiče, kontrola pístků - tady problém nebyl. Jasně, že mně žralo proč pouze levý kotouč a ještě vnější strana ( pravý brzdič bez problémů). Závada nalezena - HOVADINA !! Při montáži kola jsem málo zarazil " šroub do předního kola" a nevymezila se dobře vůle a kolo bylo lehoučce posunuto vlevo - to stačilo. Pravá strana seděla a levá ne. Po doražení " šroubu " na doraz ( je to v podstatě osazená trubka se závitem na konci ) bylo kolo vystředěno a problém byl vyřešen. HOVADINA SPOJENA S BLBOSTÍ. I toto si zkontrolujte před složitým řešením.

1 reakcí na tento příspěvek Dře přední kotouč - možná závada

2.5.2022 v 20:36 | Nahoru | #1
Po montáži kola, utáhneme osu předepsaným momentem (případně dle uvážení pilota) buď matkou nebo osu do závitu vidle. Poté utáhneme dle konstrukce šroub pod osou (u matice osy, většinou na levé straně motocyklu z pohledu pilota), namontujeme brzdiče a moto shodíme na kola, teď přichází ten důležitý prvek co hodně lidí opomíjí a vynechává, zamáčkneme přední brzdu a cca třikrát stlačíme plnou vahou vidlice, teprve po tomto kroku utahujeme šroub pod osou na pravé straně motocyklu z pohledu pilota. Zamezíme tak stažení vidlic k sobě a dření kotoučů a opotřebení kluzných ložisek vidlic. U některých moto to může být naopak (ty strany). Prostě naposledy po zhoupnutí moto ve vidlicích utahujeme šroub tam kde na ose není závit nebo matice a je její konec jištěn pouze šroubem nebo dvěma pod ní... Vyčistit nýty je samozřejmostí před každou sezónou a někdy i v půlce. Já je nečistím, mám full floating závodní kotouče, tam se nýty nezanáší jako u sériových semi floating kotoučů...

Naposledy editováno 02.05.2022 20:38:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dře přední kotouč - možná závada

3.5.2022 v 19:09 | Nahoru | #2
jestli dobře rozumím, tak ty prvně utáhneš jistící šrouby dole ve vidlích na straně kde je matka a utáhneš následně matku a pak utáhneš jistící šrouby dole ve vidlích na druhé straně. Je tak ?? Nevím já mám šroub s osazením na jedné straně, které se opře o kolo ( ale je volně průchozí vidlí, teprve až utažením šroubků dole ve vidlich se šroub zajistí ve vidlici) a vymezovací kroužek na druhé straně u matice, který se opírá o kolo a vidle a je mezi nimi.

Naposledy editováno 03.05.2022 19:23:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Multimedialni platforma Shiver 900 Aprilia Shiver 900 drak0123 6 8.4.2023 v 08:07 davidsoon10
spotřeba oleje Aprilia Shiver 900 Luf 9 5.8.2022 v 10:17 Luf
Unašeč rozety Shiver 900 Aprilia Shiver 900 drak0123 5 13.6.2022 v 15:30 drak0123
Podtlak v nadrzi Aprilia Shiver 900 Fifo95 5 11.7.2021 v 12:20 Maxipes_Fík
Pojízdný servisní stojan Aprilia Shiver 900 drak0123 16 17.4.2021 v 09:56 drak0123


TOPlist