globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nákup ložisek
5.2.2022 v 11:30
zdravím,
aktuálně budu dělat motor na svým smc, problém je že některé ložiska se již nedají sehnat ani z KTM ani pres partsdepot, ale dají se sehnat klasicky v obchodech s ložisky.
vím že je to pro spoustu lidí asi divný dotaz, ale znepokojuje mě dost fakt že ložisko které v KTM nebo partsdepot stojí třeba 1300 tak stejné v obchodech s ložisky stojí klidně polovinu.
tak mě zajímá, jsou tyhle ložiska v něčem speciální, nebo když koupím ložiska daných rozměrů a vůle od např. SKF tak by neměl být problém?
protože než řešit že část ložisek objednám z KTM a část někdě jinde, tak bych radši vše vzal na jednom místě, to že mě to vyjde výrazně levněji je už jen hezký bonus.
doufám že mě neukamenujete za hloupý dotaz

1 reakcí na tento příspěvek nákup ložisek

5.2.2022 v 13:21 | Nahoru | #1
Standartně kupuju v ložiskách,oranžovej přebal stojí dvakrát tolik. Posledně sem kupoval předražený ložisko ktm ,protože bych jinak 3 tejdny čekal a v krabičce bylo polský neznámí ložisko. Dřív dávali jen SKF.

(reakce na) nákup ložisek

5.2.2022 v 13:28 | Nahoru | #2
dangsx1100g> díky za odpověď, taky si to tak myslím právě, ale značnej cenovej rozdíl mě dost znepokojil :D tady je porovnání partsdepot a pár výsledků na googlu,snad se to nahraje

nákup ložisek

5.2.2022 v 14:04 | Nahoru | #3
Čau, tak to normálne funguje v tomto svete. Robil som vedúceho autoservisu Peugeot. Prišiel zákazník, že chce kúpiť a namontovať origo , ale, že fakt origo predný blatník na jeho Peugeot, lebo auto je OK a v preibehu 5 rokov musel meniť predný ľavý blatník už 2x. Po búračke mu tam namontovali kadejaké náhrady a furt to zhrdzavelo. Povedal som mu, že to bude 3x drahšie, ale trval na svojom. Tak som objednal blatník z Peugeotu. Prišiel v origo balení, sáčok Peugeot, cena Peugeot , ale blatník v tom sáčku bol ten istý z Kórei z tej istej firmy ako z Autoskla len cena bola ako píšem Peugeot. do mojej fóbie som kupoval origo predný náboj z prvovýroby WAG, krabica WAG, na sáčku v tej krabici bolo Made in Poland, a na náboji bol Made in PRC.

nákup ložisek

5.2.2022 v 14:08 | Nahoru | #4
loziska od fabrik sou specialni v tom ze cestujou pul sveta od vyrobce k fabrice, tam dostanou novej pytlik s novym popiskem a cesdtujou zase zpet.. a nejsou to jen loziska, typycky priklad uvedeneho byly treba krystaly z hradce kralove, ktere bezne putovali do japonska do futaby a odtamtud zase zpet do ceska k peckovy do regalu

nákup ložisek

5.2.2022 v 20:52 | Nahoru | #5
tak děkuji všem za odpovědi, vezmu tedy všechny ložiska někde jinde než ktm a partsdepot :D

nákup ložisek

6.2.2022 v 06:30 | Nahoru | #6
Ložiska krom rozměrů ,mají ještě další vlastnosti. Výrobci motorek je stejně nakupují, málokdy si nechají vyrobit atyp na míru.

https://loziskavilim...nfo/LoziskaVseob.pdf

1 reakcí na tento příspěvek nákup ložisek

6.2.2022 v 17:15 | Nahoru | #7
Já ložiska také kupuji dle originál specifikace normálně u prodejce běžných ložisek - viz předražený přebal od dodavatele motorek. Zajisté to má tu výhodu, že si pak často můžu vybrat i značku (SKF, Timken, NTN...).

Při objednávání ovšem pozor na to, aby to ložisko mělo vždy totožnou konsrukci. Nejde totiž jen o rozměry a třeba vůle, ale i o vnitřní konstrukci. Například Rotax (a jednu dobu i Jawa do 2T) originálně montoval do motorů kuličková ložiska s polyamidovou klecí. Konstrukčně to má více důvodů (hluk, tepelné dilatace klece...) - u motorů s klikovkama ve valivých ložiskách ta klec z hlediska hluku dělá fakt hodně. Taková ložiska taky u prodejců "univerzálních" ložisek koupíš, ale většinou jsou na speciální objednávku a je třeba je podle toho objednat (nestačí tedy jen označení typu 62xx C4 apod.).
(U jeholových zase pozor na to, aby to bylo ložisko s klecí nebo bez.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nákup ložisek

6.2.2022 v 20:12 | Nahoru | #8
Sofía> nechce se mi věřit, že by v Týnci dokázali něco sami navrhnout a vypočítat a nedej bože použít něco, co není z 50 let starejch skladovej zásob

(reakce na) nákup ložisek

6.2.2022 v 20:49 | Nahoru | #9
Johny_Servis>

Sdílím tvůj pesimismus a dodávám, že je to dáno tím, že to byly motory ještě ze Strakonic .

Motory do Jawek se vyráběly prakticky celý socialismus ve Strakonicích a cca v roce 97 se předala výroba motorů ze Strakonic do Týnce. Tyto motory se poznají podle v. č. které je ve tvaru: "638-XXX-TXXXXX. Pokud je v čílse motoru písmeno "T", tak je to motor dělaný v Týnci.

To druhé tříčíslí značí "vnitřní" provedení motoru. Někde jsem měl kompletní rozpis vyráběných motorů, nicméně co si tak volně pamatuji, tak 328 byl motor do normální 640 ale na klice ložiska FAG, tuším 326 byl sajdovej s malým sekundárem a náhonem tacho pro side... každopádně co si určitě pamatuji, tak v tom trojčíslí se zohledňovala právě ložiska na klice.

Na doplnění - empirická zkušenost - cca do modelů 96 mají Jawky motory Strakonické, cca od roku 97 Týnecké.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr Supermoto KTM 660 SMC, KTM EXC 450, Husaberg FE 570, KTM 640 L... Machy173 24 13.4.2020 v 09:48 hubis78
adaptér na změnu axiálního třmene n... KTM 660 SMC adahaya 1 31.10.2019 v 10:37 PETARDAK
Motard do 120 tisíc KTM 660 SMC, KTM 690 SMC, Husaberg FE 570, Husaberg ... Skypis 18 17.6.2018 v 11:20 Svata5393
Spojka Magura [1, 2] KTM 660 SMC Homer8 31 12.8.2017 v 21:01 gugo
Koupě KTM 660 SMC KTM 660 SMC Skypis 9 13.7.2017 v 16:33 EL-GATTO


TOPlist