Ovšem dotaz na odborníky zní: Je normální, aby po roztočení motoru a přepnutí na trojůhelník byl ten nárazový proud mnohem vyšší než u stojícího motoru na hvězdu? Když přemýšlím nad tím zapojením, tak při přepnutí na trojúhelník se posune fáze, což asi je ten problém, je to tak, nebo se mýlím? Je lepší levný způsob jak to rozbíhat? Když by se ty triaky zapojily jako regulátor , něco na způsob PWM, musely by se asi předřadit nějaké obrovské tlumivky, že? Koupit v Lidlu topné ventilátory a použít je jako rozběhový rezistor ? Nechce se mi už při tak drahé elektřině zvyšovat rezervovaný příkon a platit o pár stovek měsíčně víc.
A ještě tedy dotaz. Pokud 16C v pohodě drží, měl by 20B držet taky a úvaha o tom, že je vadný je správná? nebo je o tolik rychlejší, že je v pořádku, že to nedá? Děkuji za podnětné rady a jestli chcete psát úplné hovadiny, tak taky klidně můžete. Vždyť je zima.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Rozběh do hvězdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Rozběh do hvězdy
Delk píše: husq702> no, píše že rozběhne motor do Y a vyrazí jistič při přepnutí do D, co jiného by to bylo, než zkratový proud? Ještě mě napadá zpožděné odpadnutí stykače/členu pro Y, to by byl jasný kraťas...
no je to spis slovickareni, protoze zkratovy proud je obecne proud pri poruse. v tomhle pripade je spis nadproud, nezname velikosti a trvani. protoze nekdy se pri tom prepnuti trefi a jindy ne.
hele vole pico borne.
levny reseni. co zkusit vypnout v baraku vsechno co jde a pak zapnout pilu?
4kW motor neni zadnej velkej dravec aby to muselo vypadnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Rozběh do hvězdy
Někde jsem narazil na graf proudu v čase po sepnutí a podle toho by měl být největší proud po zapnutí na tu Y po přepnutí z Y na D už jenom malá špička.
Mohl to být jiný motor a roli hraje určitě i hmotnost a tím setrvačnost toho kotouče.
Moždá opravdu bude stačit prodloužit prodlevu a nechat trochu klesnout otáčky.