globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
30.10.2021 v 15:59
Ahojte,

tak dneska jsem se opravdu vytáhl.

Dělal jsem kompet servis předku, tlumiče a tak + výměna ložisek řízení.
Vytukat horní misku ložiska z krku se povedlo, spodní ne a ne a ne.

Tak jsem tu spodní malo proxonou nařízl a pobrousil, pak už to šlo. No a jak hodně z Vás už asi tuší, trochu jsem se zamyslel a o minutu později jsem s hruzou zjistil, že misku jsem probrousil a už jedu do samotného uložení.

Že mne malem trefil šlak je asi jasné, dobře mi tak, mam si dávat pozor ( velmi jemně řečeno ). Že takovou *račk* provedu zrovna já, by mne v životě nenapadlo.

Ale k věci. Mlátit novou misku a dělat jakoby nic je jasné že nebudu, nějaká šup rup oprava tekutým kovem nebo přiskyřicí se mi nepozdává, napadá mne leda vyvařit. Teda pokud to ještě vůbec jde.

Nemáte někdo nějaký nápad resp zkušenost ( i když o tom upřímně pochybuji ), jak s tím naložit ?



Naposledy editováno 07.12.2021 12:23:20

1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení

10.11.2021 v 13:09 | Nahoru | #1
Nerozumím debatě, na obrázku je část rámu, do té se nalisuje miska ložiska, a do misky se vloží ložisko...co tam chcete lepit a vyplňovat? lepit misku ložiska do spodní části trubky? Ložisko bude uloženo v nové, nerozbroušené misce...nebo vidím blbě a na obrázku je už nalisovaná nová miska, kterou tazatel rozbrousil?
spíš bych se zaměřil na to abych tam tu misku vlisoval řádně

Naposledy editováno 10.11.2021 13:15:29

(reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení

10.11.2021 v 14:04 | Nahoru | #2

CRF1000 píše: Nerozumím debatě, na obrázku je část rámu, do té se nalisuje miska ložiska, a do misky se vloží ložisko...co tam chcete lepit a vyplňovat? lepit misku ložiska do spodní části trubky? Ložisko bude uloženo v nové, nerozbroušené misce...nebo vidím blbě a na obrázku je už nalisovaná nová miska, kterou tazatel rozbrousil?
spíš bych se zaměřil na to abych tam tu misku vlisoval řádně



Nevím co je na tom tak nepochopitelného, tazatel vyměňoval ložiska v krku, horní ložisko je bez problémů. Spodní ložisko je horší, vnější kroužek zůstane zespodu v krku rámu motorky, díky blbosti konstruktéra nejde vyrazit shora jakýmkoli nástrojem, tak tazatel vzal malou ruční přímou brusku a brousil a brousil, až se mu podařilo vnější kroužek ložiska probrousit a zřejmě nějakým malým dobře nabroušeným majzlíkem se mu podařilo kroužek vyndat (vylámat ven). Potom zjistil, že trochu materiálu ubrousil i z uložení vnějšího kroužku ložiska v krku rámu, viz foto.
Už tomu rozumíš?

P.S. pro zakladatele tématu: ten postup se svářecím invertorem a svařovací elektrodou není moc komplikovaný, pokud takové zařízení nevlastníš, tak stačí znát někoho kdo ho vlastní (stačí i to nejlevnější, třeba z Lídlu za pár korun) a nemusí umět ani svařovat, stačí když se mu podaří zapálit oblouk a nasmrkat trochu materiálu z elektrody na kroužek ložiska, ten se po zchladnutí stáhne na průměru o jednotky desetin mm a skutečně vypadne sám.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist