tak dneska jsem se opravdu vytáhl.
Dělal jsem kompet servis předku, tlumiče a tak + výměna ložisek řízení.
Vytukat horní misku ložiska z krku se povedlo, spodní ne a ne a ne.
Tak jsem tu spodní malo proxonou nařízl a pobrousil, pak už to šlo. No a jak hodně z Vás už asi tuší, trochu jsem se zamyslel a o minutu později jsem s hruzou zjistil, že misku jsem probrousil a už jedu do samotného uložení.
Že mne malem trefil šlak je asi jasné, dobře mi tak, mam si dávat pozor ( velmi jemně řečeno ). Že takovou *račk* provedu zrovna já, by mne v životě nenapadlo.
Ale k věci. Mlátit novou misku a dělat jakoby nic je jasné že nebudu, nějaká šup rup oprava tekutým kovem nebo přiskyřicí se mi nepozdává, napadá mne leda vyvařit. Teda pokud to ještě vůbec jde.
Nemáte někdo nějaký nápad resp zkušenost ( i když o tom upřímně pochybuji ), jak s tím naložit ?
Naposledy editováno 07.12.2021 12:23:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Maxipes_Fík píše: To je poučení pro příště, nedělat harakiri s bruskou, ale vzít svářečku, dvaapůlku elektrodu, nasmrkat na kroužek ložiska kolem dokola housenku (nemusí být nijak krásná) a kroužek vypadne sám.
Kdyby konstruktér rámu nebyl vemeno, tak by byla díra v krku o jeden až jeden a půl mm větší a kroužek by šel normálně vyklepnout, stejně jako ten horní.
Akorát by musel takové fígle znat...
No a když bych tam to ložisko dával zpátky, tak vědom si té patálie s demontáží bych se kukl, jestli se dá vymyslet nejaké opatření, jak ložisko bez problémů demontovat.
Ať už úpravou rámu nebo vložením "demontážní" podložky...
Zdenalbenal píše: Akorát by musel takové fígle znat...
No a když bych tam to ložisko dával zpátky, tak vědom si té patálie s demontáží bych se kukl, jestli se dá vymyslet nejaké opatření, jak ložisko bez problémů demontovat.
Ať už úpravou rámu nebo vložením "demontážní" podložky...
To je dobrý nápad s tou podložkou, ono se to tam smrká tou elektrodou fakt dost blbě, musí se to dělat zespodu a je to moc nízko, ale musela by ta podložka být z dost pevnýho materiálu, protože nemůže být moc tlustá nebo by mohla být osazená, pod kroužek ložiska třeba jen 1 mm a dovnitř krku třeba 5 mm osazení.
Díru v krku bych nezvětšoval, tím by se to zeslabilo (nehledě na to, že by se musel vykuchat rám z motorky a odnést někam, kde mají vyvrtávačku), s tím vemenem konstruktérem jsem to myslel tak, že mohl nakreslit větší díru v krku o dva mm, ale taky by ten krk nechal o ty dva mm tlustší zvenku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere | Help93 | 6 | 1.3.2024 v 08:31 sebajs |
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere | Boris.Big | 17 | 19.7.2022 v 15:21 JiB |
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere | Novaja2 | 55 | 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz |