To už fakt začíná smrdět těmi elektro koloběžkami.
http://jdem.cz/fgx2f2
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 30 km/hod v obci
Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.
1100Virago píše: ...Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.
Právě že není .) Na obytnou zónu nedostaneš dotaci určenou pro cyklostezku, takže je "lepší" stavět cyklostezky než převádět ulice pod obytné zóny1100Virago píše: soccer. Celé je to otázka definování té oblasti.
Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.
Doufáš usilovně, leč marně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 30 km/hod v obci
1100Virago píše: soccer. Celé je to otázka definování té oblasti.
Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna .
Není, obytná zóna je zcela něco jiného, viz 361/2000 Sb.
Provoz v obytné, pěší a cyklistické zóně
§ 39
(1) Obytná zóna je zastavěná oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Obytná zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec obytné zóny".
(2) Pěší zóna je oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Pěší zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec pěší zóny".
(3) V obytné a pěší zóně smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce , přičemž se na ně nevztahuje § 53. Hry dětí na pozemní komunikaci jsou dovoleny jen v obytné zóně.
(4) Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky podle odstavce 2.
(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
(6) Za účelem organizování dopravy může obec v obecně závazné vyhlášce obce vydané v přenesené působnosti vymezit místní komunikace nebo jejich úseky v obytné zóně, které nelze užít ke stání nákladního vozidla2) nebo jízdní soupravy.2)
(7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.