globalmoto_kveten





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.12.2021 v 18:19 | Nahoru | #1

doucha píše: Konečně přišel chladič , abych byl přesný - kompletní full SBK kit voda olej od H2O, takže se můžu posunout zase o kousek dál.

Musím říct, že je to moc pěknej výrobek.




Chladič od MAC Radiators, který jsem měl na 1299 tak dokonale nevypadal. Také byl o dost levnější. Oslovili jsme sice nejdříve Febur, ale komunikace s nimi byla taková vlažná, přestože jsme chtěli objednat 3ks s tím že se přidaj kámoši a bude to o něco levnější, moc je to nezajímalo a cena byla pevná. Oni nabízí úplně jiný ceny, ale musíš být ofiko registrovaný závodní tým, nejlépe s nějakými výsledky v národním šampionátu. Pak je všechno jinak. My hobíci jsme jim tak nějak u prdele. S dodavatelem H2o byla lepší domluva a také H2O to nabízí opravdu jako komplet . Hadice, spony trubky , rámeček, úchyty. U toho Feburu se musí dokupovat ještě ten rám okolo chladiče , aby si to sedlo do kapot a to bylo dalších asi 250e.
Už v sérii se na rozdíl od Panigale 1299 tady upustilo od chlazení oleje přes výměník a vrátili se ke klasice jako u 1098 – chlazení oleje přímo přes chladič.
Na první pohled je vidět, že žebrování je řidší než u série, aby lépe procházel vzduch.
Mají to udělané tak, že je tam více trubek a méně lamel – to je rozdíl oproti sérii, že to chlazení je účinnější ve vyšších rychlostech, kdy u série se kvůli hustotě lamel vzduch do chladiče nedostává ale obtéká ho. Samozřejmě jde ven termostat a celá sestava ventilátorů. Součástí chladiče není expanzka, přepad je vyvedený jen hadičkou. Něco malého tam asi dám, aby to neslintalo na dráhu. Už takhle mají ty italský stroje kvůli inkontinenci na dráze špatnou pověst.
Také je skvělé, že olejový chladič má zátku na vypouštění oleje. Tady se u výroby přemýšlelo
Vždy mi nebylo jasné proč to sériové chladiče neměly. Vyměníš olej a v chladiči ti zůstane starej?
Je dobré že lamináty jsou o kousek nafouklejší než origo plasty. Bude se hodit každý milimetr navíc.
Z původní sestavy chlazení nezůstane na motorce vůbec nic. Mění se všechny trubky i hadice na vodě i oleji a i vedení potrubí je v jiných pozicích.
Tak hned jak to bude na motorce hodím sem další info jak moc těžká/lehká byla montáž


To vypadá dobře. Zajímal by mě rozdíl v účinnosti chlazení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.12.2021 v 18:43 | Nahoru | #2

BlackSabbath píše: To vypadá dobře. Zajímal by mě rozdíl v účinnosti chlazení.



Podle referencí bych měl být do 90st v těch největších vedrech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist