Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.
Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.
Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…
Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.
Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .
Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
tak jsem zase trochu pokročil , přišlo lešení, tak jsem mohl usadit sání IMU jednotku a čidlo teploty vzduchu. Lešení je vyrobený přesně, nic nebylo potřeba ladit, roura sání také sedla bez úprav
Také jsem namontoval výfuky ARROW. Zpracování je kvalitní, i když Akrapovič to má ještě dotaženější do detailu, ale jsem spokojen
Vyhodil jsem servo přívěry a dal eliminátor, aby to nehlásilo chybu
Pod zadní krovku jsem usadil UP-MAP jednotku
Vyhodil jsem ekoseptik, upravil hadice oddechů a upravil kabeláž na levé straně. Docela se to tam zpřehlednilo, zůstaly jen kabely ke QS
Stále čekám až dorazí chladič, ale už vím, že se tam nevejde kvůli trubkám k ABS
Takže ABS zrušit Stejně jsem to měl většinou Off. Trubky z předku i zadku jsem vyndal a třmeny napojil napřímo.
Bohužel jsem nenašel žádnej eliminátor jednotky ABS, takže tam tu kostku se zaslepenejma dírama musím nechat
I tak se ale pravá strana motoru pěkně vyčistila a snadno se teď bude sundavat pravé víko motoru, kvůli výměně vodní pumpy, největší slabiny okruhové V4
Od pumpy přední brzdy lze použít hadici z Ducati 1098, zadek se musí vyrobit nová.
Tak zatím vše. Doufám že do vánoc dorazí další kousky , aby se to trochu pohlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... | upside | 15 | 6.5.2019 v 01:41 HAMLET |
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 | sladenobodys | 6 | 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys |
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... | Kohlstein17 | 20 | 13.4.2018 v 21:25 RElegend |