globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola na motorku
 
19.9.2021 v 19:47
Zdravím, přihlásil jsem se do autoškoly na velkou motorku, nikdy jsem na motorce předtím nejezdil a tak je to pro mě nová věc. No zároveň i průser, protože mi přijde, že to vůbec nedávám. Instruktor rozdává jen úkoly, ale již ne rady jak na to.
Třeba jízda rychlosti chůze, jak na to?? Buď se motorka rozjede moc rychle a to i bez plynu, nebo mi to chcípne, když zkouším odspojkovat.
Slalom za rychlosti chůze to samé, dám první 2 ~3 kuželky pak již musím rovnat, protože bych to již položil jak je to nestabilní při pomalé jízdě.
Instruktor jen kouká a řekne znova, znova, zkoušej si to. Jenže já nevím co zkoušet, tohle zkrátka nikam nevede, na to musí být nějaká rada, nějaký princip nebo již nevím. Může mi někdo ven princip nějak vysvětlit???
Děkuju.

Naposledy editováno 19.09.2021 19:50:04

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola na motorku

5.10.2021 v 08:32 | Nahoru | #1
Aha, tak takhle exaktně jak píšeš se to prostě říct nedá. Jako tady vymáčkni spojku, tady přibrzdi. Takhle to nefunguje. On ti to řekne, ty tam pojedeš o pět kilometrů rychleji a si zas někde jinde. Jestli pro to nemáš cit, musíš si ho vypěstovat, když chceš jezdit. A to neuděláš jinak než jezdit a jezdit. Mě třeba s žákama obrovsky pomáhá to, že je mám stále na vysílačce. Můžu hned, okamžitě reagovat, teď si zpomal, teď zrychli, víc se nakloň, dál od kuželky, blíž ke kuželce, a ten kdo k tomu nemá přirozenej cit, si ho vypěstuje rychleji. To ovšem předpokládá, že ten instruktor ty disciplíny zvládne a ne jen náhodou, ale že je opravdu umí, aby dokázal říct včas co to potřebuje. Zářnej příklad je osmička, máš spoustu možností jak to jezdit a každýmu vyhovuje něco jinýho. Většina lidí mi to jezdí s puštěnou spojkou bez plynu, strká to jen volnoběh, někdo to jezdí a pracuje přitom se spojkou, zpomaluje zrychluje, někdo se naklání s motorkou, někdo zlomí motorku do náklonu, ale tělo má rovně a jede to pod plynem. Těch způsobů je víc. Měl sem motokrosaře, kterej se točil metr okolo kuželek, stál ve stupačkách a šoupal hlásičema, tenhle způsob jsem si ještě neosvojil a už asi nikdy nezvládnu Ale právě chci říct, že když to nejde jedním způsobem, třeba to půjde jiným. Instruktor by ti měl být schopný nabídnout víc variant.
Ale podle toho co píšeš, tak u tebe bude základní a zásadní problém vůbec to ovládání jako takové. Instruktor ti řekne co máš kdy a jak udělat, ale cit do rukou na spojku, plyn, to ti nemá jak předat. Práci s rovnováhou, to jsou nesdělitelný zkušenosti. Může ti říct fígl, že když chceš zpomalit v pomalý jízdě, že zadní brzda nerozhodí tolik rovnováhu, ale jak tu rovnováhu udržet, to se předat nedá. Jak spojkou citlivě postrčit motorku, aby to nehouplo, to se nedá předat. Nebo jak píšeš o tom šlapání, že to zapíchneš a si na nádrži. Ten cit do tý ruky to ti nikdo nedá, to musíš jen vyjezdit. Na rovinu, z takových lidí máme všichni instruktoři v autoškole vítr. Já už při druhé, maximálně třetí jízdě vím, že to nejde a nepůjde, tak těm lidem automaticky říkám, že to nemají šanci stihnout za výcvik, ať se připraví na to, že budou potřebovat 20 jízd a ne 6 a půl a že to bude dost drahý, tak ať to buď vzdají, nebo jdou na menší stroj, nebo si připraví dost peněz. Prostě chci, aby věděli na čem jsou. Na druhou stranu i můj "odbornej" názor se mi několikrát vymstil, kdy jsem člověku řek, že to není k tomu, že to nedá, on trval na svém a chtěl pokračovat, najednou se to nějak zlomilo a jezdil jako fík. Takový člověk je jeden za dva roky, ale i to se děje a pak je instruktor za wola. Ale rači budu jednou za čas za wola, než aby mi lidi vyčítali, že zaplatili autoškole raketu za výcvik a já je nic nenaučil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola na motorku

5.10.2021 v 13:51 | Nahoru | #2
Gal> Asi jde o přístup instruktora, to co jsi napsal dobře chápu, ale uvedu příklad. První den na motorce, po nějakých Rozjezdech a zastavení, abych zjistil kde zabírá spojka, informace jak mám mít nohy na stupačkách, že mám uvolnit ruce atd. , žádné. Jsem dostal úkol číslo 2, kuželky, klasický slalom a to s připomínkou, že když zastavuji nemám dávat obě nohy na zem, ale vždy buď levou či pravou. Upozorňuji, že to jsem seděl na motorce Poprvé a asi 15 minut. Dobrá zkusím slalom, jezdím na kole, proč bych ho nedal na tom motorovém kole. Takže se rozjedu, jsem řidič auta a tak klasika, jednička, rozjezd, spojka zcela puštěná, jedu na volnoběžné otáčky. Udělám jednu kuželku, udělám druhou, dokonce třetí a již musím rovnat a jet rovně další zatočení by již nevyšlo. Instruktor dobře, zkus znova. Prakticky to samé. Znova. Zkouším to a napadá mě přibrzdit si, nevyšlo to, zpomalení bylo velké a tak musel zase srovnat a jet rovně, abych s motorkou nespadl. Nó moc ti to nejde, povídá instruktor, takže zkus teď rozjezdy a po 2 metrech zastavit, 2 krát levá noha a pak 2 krát pravá. Takhle se učí?? Nejde Ti to. Začátečník neví proč mu to nejde, neví co dělá blbě a instruktor na tebe kouká a neřekne ti ~ hele, drž to spojkou ať jedeš pomaleji, do toho si šlápni jemně na zadní brzdu kvůli stabilitě, koukej dál a ne před přední kolo. Tohle jsem získal tady za rady, aplikoval při další jízdě a jel pomalu krokem, slalom touto rychlostí též dal, z deseti pokusů jen jednou shodil 1 kuželku. Takže poděkovat lidem zde za radu a byl za ní rád, protože znamenala posun a ne jen slyšet nejde ti to, zkusíme něco jiného.
Takže chápu o čem mluvíš, když má někdo nějaké problémy s rovnováhou, se spojkou, či brzdit s citem. Ale vše se dá naučit, jen je třeba dobré rady, protože pokud někdo něco dělá špatně, může trénovat hodiny a hodiny a k ničemu, stačí dobrá rada, bude to hned lepší a dle toho způsobu to pak jen pilovat. Ačkoliv chápu, že způsobů může být několik a každému vyhovuje něco jiného, tak i to je o tom učiteli, aby se žákem mluvil, radil mu, sledoval ho a motivoval. Již jen z důvodu, že si tohle vše žák zaplatil. Toť pohled žáka z autoškoly, kdy realita může být hodně daleko od toho. Též jsem učil třeba mojí ženu řídit auto a není to lehké někoho naučit něco, co pro mě je již strašně přirozené, nebo když to je citu. Ale i ten cit se dá popsat, ženě jsem třeba říkal když pouští spojku, tak ucítí zpětnou vazbu od pedálu a i zvuk motoru se změní, to je to místo, kdy spojka začíná zabírat. Neměla na to radar, nevěděla o čem mluvím, ale několikrát zkusila a pochopila. Pochopit a poté dostat pod kůži je již vážně o tréninku, ale tenhle základní informace jí pomohla auto rozjet. Jakož beru za to, že základní informace a nejlépe názorná ukázka dokáže u Žáka se jakoby opičit a plnit disciplínu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist