Chcel by som začať jazdit na motorke, veľmi sa mi pozdávajú cestné endura nakoľko by som rad jazdil v ľahšom teréne a vedel sa presunut aj po asfaltke.
Bohužiaľ som v tomto obore úplný nováčik a chcel by som poprosiť o radu s výberom prvej motorky.
Mam 29 rokov 183cm a cca 95kg páči sa mi napríklad BMW 310 GS… rozpočet nie je problém, uprednostnil by som skôr nový alebo ročný stroj.
Nemám v pláne sa na motorke pretekať alebo s ňou skakat, hľadám skôr spoľahlivého parťáka na výlety cestou / necestou s dostatočným výkonom.
Vopred dakujem za rady.
Vyber prvej motorky - cestné enduro pre 30r začiatočníka
na silnici je hodně dobrá Kawa Versys 300, v terénu nevím, ale ve srovnání s báwem to nebude o moc horší. Pak úzký spektrum dual-sportů, kde je KLX250 (starší model je velice dobrej), KLX230 (novější model, takovej víc ekonomy), CRF250L, Himalayan (pro speciální jezdce ).
Hodně záleží jak moc chceš drtit ten terén.
1 reakcí na tento příspěvek Vyber prvej motorky - cestné enduro pre 30r začiatočníka
Dal bych přednost Hondě CRF300 Rally, když love nejsou problém. U té Hondy nebudou love problém ani při prodeji, těžko se shání a lidi ti za ojetinu utrhnou ruce.
Vyber prvej motorky - cestné enduro pre 30r začiatočníka
Vyber prvej motorky - cestné enduro pre 30r začiatočníka
veľmi sa mi pozdávajú cestné endura nakoľko by som rad jazdil v ľahšom teréne a vedel sa presunut aj po asfaltke.
V terénu potřebuješ něco lehkého. A jako začátečník nejen v terénu. S těžkou motorkou se budeš trápit. Lehká motorka se snadno ovládá a odpustí nějakou tu chybu. Mnohem rychleji se na ni naučíš řídit.
144kg CRF300L je v terénu spíše těžká, ale s tvoji velikostí to nebude problém. Lehčí se dnes dělají jen sportovní endura, se kterýma se na silnici jezdí špatně.
250-300ccm 20kW je na normální ježdění silné dostatečně i pro zkušeného jezdce. Výkon chybí jen na dálnici, ale tam se s endurama prostě nejezdí. Pro začátečníka je to více než dost.
Hmotnost motorky je zvláště pro začátečníka opravdu důležitá, i na silnici.
Nejhorší jsou ti, co na něčí doporučení začínali na čtvrttunovým nadlitru jako první motorce. Celý život jezdí jako popeláři - na rovince tomu nakládají, zatáčky jezdí krokem. Při každém drobném smyku letí ze zatáčky nebo na zem. Těžký mastodont jim nedá možnost se naučit řídit. Silou zvládnout nejde, chybu je na něm obtížné napravit. A tak na tom celý život jezděj jako posraní, nikdy nezískají cit a zkušenosti s ovládáním motorky v krajních situacích.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW G310GS vs RE Himalayan Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS | cizek007 | 10 | 4.7.2023 v 13:49 david1 |
Nová řidítka BMW G 310 GS BMW G 310 GS | kolipco | 8 | 20.6.2022 v 12:44 MartasUS |
KTM Adventure 390 nebo BMW GS 310 [1, 2] BMW G 310 GS | eibenberger | 34 | 27.8.2021 v 19:24 Blonďák01 |
Cestovné enduro 2018 Suzuki DL 650 V-Strom, Honda CBF 250, Kawasaki Versy... | Janko7 | 18 | 9.3.2019 v 12:05 Crake |
Bmw g 310 BMW G 310 GS | Vajdy | 0 | 31.7.2018 v 10:41 Vajdy |