globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapečený zarezlý šroub
27.7.2021 v 12:18
Dobrý den všem,

potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.

Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :



Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.

No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.

Ale nejdřív musím povolit tu matici.

WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.

Děkuji za každý přínosný příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

31.7.2021 v 20:06 | Nahoru | #1
Foustka> nemáš pravdu něco si o tom zjisti , neprovnávej to s poloosou ale všeobecně materiál ocel kruhového průřezu , až přijdeš na to o čem píšu tak to pochopíš.
Poloosa asi kvůli průměru ceně je dělaná tak jak je dělaná , ale všeobecně pro ocel a kruhový profil platí co píšu , zjisti si to třeba pevnosti a pružnosti nebo aplikovaný pevnosti a pružnosti . Dutý profil přenese větší kroutící moment při stejném průřezu . Samozřejmě při spočítaném vnitřním průměru a ne tloušťce stěny 1 mm.
Někde si to najdi a pak pochopíš proč, protože pochopíš v jakým místě ten materiál při extrémním namáháhání přenáší na mezi namáhání největší sílu.

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

31.7.2021 v 20:21 | Nahoru | #2

Duke1 píše: Foustka> nemáš pravdu něco si o tom zjisti , neprovnávej to s poloosou ale všeobecně materiál ocel kruhového průřezu , až přijdeš na to o čem píšu tak to .... Dutý profil přenese větší kroutící moment při stejném průřezu ...



Ale pravdu mate oba. Foustka evidentne porovnava trubku s kulatinou o stejnem vnejsim prumeru.
Ty zase porovnavas trubku s kulatinou o stejnem pricnem prurezu (kdy by trubka musela mit z definice vnejsi prumer vetsi).
Vice viz termin prurezove charakteristiky, pripadne i kvadraticke momenty.
U rotacne symetrickych profilu je to snadne protoze moment tuhosti v krutu je shodny s polarnim setrvacnym momentem viz screenshot z tabulek:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS FrancisR 76 30.4.2024 v 06:38 Marcusk
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS Martin50 11 6.2.2024 v 17:20 FrancisR
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS Martin50 3 19.1.2024 v 10:21 xbabka
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS novekostatko 15 14.2.2023 v 22:13 Brůča.
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS Obdélník 9 7.4.2022 v 08:46 FrancisR


TOPlist